از گوگل کروم‌کست ۳ رسماً رونمایی شد - تکفارس 
از گوگل کروم‌کست ۳ رسماً رونمایی شد - تکفارس 
از گوگل کروم‌کست ۳ رسماً رونمایی شد - تکفارس 

از گوگل کروم‌کست ۳ رسماً رونمایی شد

سید محمد معلمی
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 20:00
از گوگل کروم‌کست ۳ رسماً رونمایی شد - تکفارس 

سه سال پس از تولید و معرفی جدیدترین کروم‌کست، حالا گوگل تصمیم گرفته که امسال از نسخه تازه این وسیله پخش کننده رسانه رونمایی کند.

همزمان با معرفی گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، دستگاه‌های گوگل هاب و پیکسل Slate در همایش Made By Google، از سومین نسل کروم‌کست‌ها نیز رونمایی شد.

شاید شما هم شنیده باشید که گوگل در این مراسم آن‌چنان که انتظار می‌رفت درباره کروم‌کست ۳ صحبت نکرد. برخی بر این باورند که دلیل این اتفاق آن است که ویژگی خاصی در این دستگاه به چشم نمی‌خورد.

در این وسیله که به شکل دایره و با سطحی صاف است، از نسخه دومین پخش کننده رسانه استفاده شده است. ضمن اینکه گوگل سعی کرده تا لوگو کروم را حذف کرده و به جای آن از حرف G بهره ببرد. همچنین، این‌بار کروم‌کست به رنگ سفید مات هم تولید شده است.

گوگل مدعی است که کروم‌کست جدید ۱۵ درصد سریع‌تر می‌باشد بنابراین می‌تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه را اجرا نماید. این در حالی است که کروم‌کست معرفی شده در سال ۲۰۱۵ تنها قادر بود ویدیوهای ۷۲۰p را پخش کند. تقریباً اینها تمام امکاناتی بودند که کروم‌کست ۳ در اختیار شما می‌گذارد زیرا با این ابزارک نمی‌توانیم ویدیوهای ۴K و فوق اچ‌دی را اجرا کنیم. ضمن اینکه رابط کاربری تلویزیون‌های اندروید نیز در آن وجود ندارد و نمی‌توان از آن به عنوان کنترل تلویزیون آمازون بهره ببریم.

کنترل صدای در حال پخش توسط کروم‌کست ۳ را می‌توانیم توسط یک گوشی هوشمند، تبلت و یا یک تب در نرم‌افزار نسخه دسکتاپ گوگل کروم انجام دهیم.

این وسیله تازه معرفی شده، از گروه‌های پخش صوتی کروم‌کست پشتیبانی می‌کند که البته هنوز در آن به چشم نمی‌خورد. با این قابلیت کاربران می‌توانند یک صدا را همزمان در چندین دستگاه مختلف اجرا کنند. این ویژگی که برای استفاده از آن باید همه وسایل مورد نظر به یک شبکه وای‌فای متصل باشند، شباهت زیادی به تکنولوژی موجود در محصولات شرکت Sonos دارد.

لازم به ذکر است که متأسفانه پخش گروهی صداها فعلاً در کروم‌کست ۳ وجود ندارد و طی یک بروزرسان که سال آینده میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت، امکان به کارگیری آن وجود خواهد داشت.

پیش از این شایعه شده بود که گوگل می‌خواهد توانایی‌های وای‌فای قدرتمندتری را به کروم‌کست جدید بیاورد ولی به نظر می‌رسد چنین وعده‌ای عملی نشده است.

کروم‌کست ۳ به رنگ ذغال سنگی و سفید و با قیمت ۳۰ یورو به فروش می‌رسد.

آن دسته از افرادی که می‌خواهند محتوای ۴K پخش کنند، گوگل پیشنهاد می‌دهد که آنها از کروم‌کست اولترا که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و ۶۹ یورو قیمت دارد، استفاده کنند.

به نظر شما، آیا با معرفی کروم‌کست ۳، گوگل می‌تواند دوباره در زمینه دستگاه‌های هوشمند پخش کننده رسانه احیا شود؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید