فروش ناامیدکننده اولیه آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 
فروش ناامیدکننده اولیه آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 
فروش ناامیدکننده اولیه آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 

فروش ناامیدکننده اولیه آیفون Xs و Xs Max

سید محمد معلمی
۴ مهر ۱۳۹۷ - 21:00
فروش ناامیدکننده اولیه آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 

با آغاز تولید آیفون ۶ و به خصوص مدل ۶ پلاس، اپل استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ را در دستور کار خود قرار داد که اتفاقاً با موفقیت نیز همراه شد. حالا در خط تولید ایکس اس نیز، کمپانی تولیدکننده آیفون نمایشگرهای بزرگ را در محصولاتش به کار برده ولی آنطور که از آمار اولیه فروش این گوشی‌ها بر می‌آید، به نظر نمی‌رسد اپل بتواند موفقیت گذشته خود را دوباره تکرار کند.

اولین موج فروش آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس مانند فروش اولیه آیفون ۶، موفقیت‌آمیز نبوده است. بسیاری از کارشناسان دلیل این اتفاق را بالا بودن قیمت مدل ایکس اس مکس و پیشرفت نکردن امکانات ایکس اس می‌دانند.

برخی نیز با بررسی آمارهای فروش موجود بر این باورند که عدم استقبال از آیفون‌های جدید در بازه زمانی فعلی، سبب کاهش فروش آنها در آینده خواهد شد به طوری که بیش از حد انتظار افت خواهیم دید. اگر این حدس و گمان به واقعیت تبدیل شود، اپل میزان تقاضای گوشی‌های خط تولید ایکس اس را همچون کاری که با آیفون ۶ اس و آیفون ۷ کرد، کاهش خواهد داد.

در مورد آیفون ایکس آر نیز نظرات متفاوتی به گوش می‌رسد. برخی می‌گویند که این گوشی در بازار با موفقیت روبه‌رو خواهد شد و برخی نیز با بررسی مشخصات فنی این دستگاه به این نتیجه رسیده‌اند که آیفون ایکس آر به اندازه پرچمداران اندرویدی موفقیت کسب نخواهد کرد.

نسخه چینی آیفون ایکس آر قرار است از دو سیمکارت که در چین یک ویژگی محبوب به حساب می‌آید و برای اولین بار است که در محصولات اپل به کار می‌رود، به صورت همزمان پشتیبانی کند. حالا اگر شاهد جنگ تجاری ادامه‌دار چین و ایالات متحده باشیم، شاید این اتفاق نیز رخ ندهد.

اپل در حال حاضر با آمار فروش ناامیدکننده آیفون ۸ و آیفون ایکس دست و پنجه می‌کند در حالی که آیفون ۶ توانست فروش چشم‌گیری داشته باشد بنابراین شاید رکود فروش محصولات این کمپانی تا سال آینده میلادی نیز ادامه یابد.

در حال حاضر بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون‌ها از آمار نه چندان مناسب فروش آیفون‌های جدید به ستوه آمده‌اند زیرا عنوان کرده‌اند که درآمد آنها کاهش یافته است.

برای مثال، درآمد کمپانی Foxconn در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میلادی، ۹٫۴۲ درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که این کمپانی تولید آیفون ایکس آر را بر عهده دارد.

در این بین اما، شرکت‌های TSMC که تراشه‌های بیونیک A12 و Largan Precision که ماژول دوربین‌ها را تولید می‌کند، وضعیت قابل‌قبولی دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید