الکسا بر روی بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان به کار گرفته شده است - تکفارس 
الکسا بر روی بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان به کار گرفته شده است - تکفارس 
الکسا بر روی بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان به کار گرفته شده است - تکفارس 

الکسا بر روی بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان به کار گرفته شده است

پوریا اسدی
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 12:30
الکسا بر روی بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان به کار گرفته شده است - تکفارس 

الکسای آمازون به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین دستیاران دیجیتال در جهان است. در IFA برلین، Daniel Rausch از شرکت آمازون به به صحنه آمد و برخی از حقایق مربوط به دستیار دیجیتال شرکت را به اشتراک گذاشت. شاید مهمترین چیز رشد هوش مصنوعی است که در طول سال جاری شاهد آن بودیم. در اوایل سال ۲۰۱۸، الکسا بیش از ۴،۰۰۰ دستگاه داشت. نه ماه بعد این تعداد به بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر رسیده است.

بنابر CNET، رائوش همچنین برخی از داده‌ها را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده میزان رشد الکسا است.

راوش گفت:

فقط در امسال، الکسا میلیون‌ها بار برای مشتریان تولدت مبارک را خوانده و بیش از ۱۰۰ میلیون جوک تعریف کرده است.

در حالیکه الکسا در تعدادی از محصولات آمازون از قبیل اسپیکرهای هوشمند Echo و تبلت‌های Fire استفاده می‌شود، بیشتر این رشد از استفاده‌ی وسایل شخص ثالث حاصل می‌شود. در واقع، در طول این سال، تعداد مارک‌های استفاده کننده از الکسا تقریبا سه برابر شده است. در آغاز سال جاری، ۱۲۰۰ محصول وجود داشت که از دستیار دیجیتال آمازون استفاده کرده بود. اما در  IFA برلین، حدود ۳۵۰۰ دستگاه در سراسر جهان از این قابلیت بهره برده است.

در حالی که آمازون در چند سال گذشته بخش سخت‌افزاری خود را افزایش داده است، همچنان تلاش کرده تا دسترسی الکسا را به محصولات و خدمات شخص ثالث گسترش دهد. آمازون در حال همکاری با سایر شرکت‌ها و افراد از صاحبان هتل گرفته تا تولیدکنندگان خودرو است تا بتواند الکسا را ​​به بخشی از تجربه‌ی زندگی روزمره تبدیل کند.

در حالی که دیدگاه علمی‌ تخیلی هوش مصنوعی که می‌تواند با شما مانند یک شخص واقعی چت کند و به نیازهای شما پاسخ دهد، نیاز به پیشرفت بیشتر در آینده دارد، رشد الکسا یک کار قابل توجهی را در زمینه‌ی برجسته کردن اینکه چگونه نرم افزار تشخیص گفتار در چند سال گذشته پیشرفت کرده، انجام داده است. یک دهه پیش چنین فناوری تقریبا جادو به نظر  می‌رسید. در حال حاضر، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک چیز رایج است. این مثالی جالب از شیوه‌هایی است که در آن قدرت محاسباتی و ابر داده برای غلبه بر موانعی که قبلا به نظر غیر قابل تحمل می‌رسید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته، الکسا تنها دستیار دیجیتال در بازار نیست. دستیار گوگل یکی دیگر از بازیکنان مهم فعلی است و هر دو دارای جوانب مثبت و منفی خود هستند.

آیا شما هم از دسیار صوتی استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید