نوجوان استرالیایی که توانسته در یک سال گذشته با هک سرورهای اپل ۹۰ گیگ اطلاعات را ذخیره کند - تکفارس 
نوجوان استرالیایی که توانسته در یک سال گذشته با هک سرورهای اپل ۹۰ گیگ اطلاعات را ذخیره کند - تکفارس 
نوجوان استرالیایی که توانسته در یک سال گذشته با هک سرورهای اپل ۹۰ گیگ اطلاعات را ذخیره کند - تکفارس 

نوجوان استرالیایی که توانسته در یک سال گذشته با هک سرورهای اپل ۹۰ گیگ اطلاعات را ذخیره کند

میر مهدی حامی
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 18:00
نوجوان استرالیایی که توانسته در یک سال گذشته با هک سرورهای اپل ۹۰ گیگ اطلاعات را ذخیره کند - تکفارس 

در این روزها که تمام اطلاعات حساس ما در جایی و در یک سرور ابری آپلود می‌شود، امنیت نقش بسیاری مهمی را ایفا می‌کند. در این میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی اغلب به دنبال ارائه سیستم‌های برتری در این زمینه هستند که حفظ حریم شخصی کاربران را تضمین کند و اپل همیشه در خط مقدم  این کار قرار داشته است. این شرکت حتی زمانی که تحت فشار دولت قرار گرفته بود نیز کماکان حفظ حریم خصوصی کاربران خود را انتخاب کرد و آن‌ها را فاش نکرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

اما همه می‌دانیم که هر آنچه که در بستر اینترنت عرضه می‌شود، دیر یا زود هک خواهد شد. در خبر امروز ما یک نوجوان استرالیایی شگفت انگیز با تنها ۱۶ سال سن را داریم که توانسته نه تنها یک بار بلکه چندین بار در سال گذشته به سیستم‌های اپل نفوذ کند. در نهایت اپل متوجه شده و ماجرا را FBI گزارش داده است که آن‌ها نیز به نوبه خود با پلیس فدرال استرالیا تماس گرفتند. سپس خانه این نوجوانان توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت و فایل های به سرقت رفته در یک پوشه در رایانه این فرد یافت شد.

حالا بحث این است که دقیقا چه اطلاعاتی دزدیده شده است؟ در گزارش اشاره شده که ۹۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه و اطاعات حساب کاربران در هارد وجود داشته است. ظاهرا، این نوجوان راهی برای دسترسی به تعدادی از کلیدهای دسترسی مجاز و امن پیدا کرده، که به معنای دسترسی کاربر به سیستم های اپل است. اما آیا شما باید نگران اطلاعات خود باشید و نسبت به عوض کردن پسورد حساب آیکلاد و بلاک کردن کارت‌های اعتباری خود اقدام کنید؟ برای پاسخ این سوال ما به سراغ اپل رفتیم و این شرکت صریحا اعلام کرد که هیچ اطلاعات شخصی از کاربران به خطر نیفتاده است «توضیحات کامل اپل در این زمینه در انتهای این خبر ذکر شده است».

با توجه به گفته‌های وکیل این نوجوان، هیچ هدف مخربی پشت این کار نبوده و این نوجوان در واقع یکی از طرفداران بزرگ اپل می‌باشد و حتی امیدوار بوده که بتواند روزی در این شرکت کار کند.

با این حال متهم مجرم شناخته شده و ماه آینده در انتظار محکومیت خود خواهد بود.

اما نکته اصلی این ماجرا چیست؟ در واقع وقتی شرکت‌ها خبر از امنیت زیاد خود می‌دهند، در واقع این کار را نیز انجام می‌دهند و این غیر قابل انکار است، اما اینترنت کماکان اینترنت است و افراد بسیار باهوشی وجود دارند که می‌توانند این امنیت بالای شرکت‌ها را دور بزنند. بنابراین همیشه مراقب فایل‌هایی که در سرورهای ابری نگه می‌دارید باشید و گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای را نیز فعال کرده و همیشه یک پلن B داشته باشید، حتی اگر مجبور به مسدود کردن کارت‌های اعتباری و گذرواژه‌های خود شوید.

بیانیه اپل در مورد این موضوع:

در اپل، ما با دقت از شبکه‌های خود محافظت می‌کنیم و تیمی از متخصصان امنیت اطلاعات را برای تشخیص و پاسخ به تهدیدات امنیتی در نظر گرفته‌ایم. در این مورد، تیم‌های ما دسترسی غیرمجاز را کشف کرده و آن را برای اجرای قانون به مراتب ذی صلاح ارجاع دادند.

ما امنیت داده‌های کاربران خود را به عنوان یکی از بزرگترین مسئولیت‌های خود در نظر گرفته و می‌خواهیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که در این اتفاق هیچ اطلاعات شخصی از آنها به خطر نیفتاده است.

به نظر شما ادعای شرکت‌های بزرگ در زمینه با امنیت شبکه‌های ارائه شده توسط آن‌ها چقدر درست است؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید