همکاری کرتانا و الکسا برای انجام وظایف | شروع یک رابطه‌ی جدید - تکفارس 
همکاری کرتانا و الکسا برای انجام وظایف | شروع یک رابطه‌ی جدید - تکفارس 
همکاری کرتانا و الکسا برای انجام وظایف | شروع یک رابطه‌ی جدید - تکفارس 

همکاری کرتانا و الکسا برای انجام وظایف | شروع یک رابطه‌ی جدید

پوریا اسدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 11:00
همکاری کرتانا و الکسا برای انجام وظایف | شروع یک رابطه‌ی جدید - تکفارس 

الکسا و کورتانا هنوز هم به طور کامل با یکدیگر همکاری نمی‌کنند، اما در یک نمایش عمومی‌ که به طور همزمان در ۱۵ اوت در وبلاگ‌های آمازون و مایکروسافت منتشر شد، دو دستیار دیجیتال اولین همکاری خود را در معرض دید عموم قرار دادند .

هر دو شرکت ادعا می‌کنند که دسترسی به سایر امکانات و ویژگی‌های دستیار دیگر به زودی اتفاق خواهد افتاد و رشد خواهد کرد،. در طی پیش‌نمایش عمومی، که فقط برای مشتریان ایالات متحده در دسترس است، قابلیت‌های متقابل پلتفرم کرتانا و الکسا به مهارت‌های پایه محدود شده است.

همکاری مایکروسافت و آمازون یک اتفاق عجیب نیست. این دو شرکت پروژه‌ی مشترک خود را در آگوست ۲۰۱۷ اعلام کردند. پستی در وبلاگ مایکروسافت در ماه آگوست به نقل از مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا می‌گوید:

همکاری بین مایکروسافت و آمازون نشان دهنده اعتقاد ما به این است که وقتی افراد و تکنولوژی با یکدیگر همکاری می‌کنند، همه برنده خواهند شد.

در همان زمان، جف بیزوس، موسس و مدیرعامل آمازون، در بیانیه مطبوعاتی گفت:

جهان بزرگ و بسیار متنوع است. چندین عامل موفق هوشمند وجود دارد که هر کدام به مجموعه‌های مختلف داده‌ و نواحی مختلف مهارت‌های تخصصی دسترسی دارند. با هم، نقاط قوت آنها مکمل یکدیگر می‌شود و یک تجربه غنی‌تر و حتی مفیدتر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

هدف نهایی برای مجموعه ویژگی‌ها برای همکاری این است که الکسا و کورتانا قادر به تعویض کار با نزدیکترین و یا راحت‌ترین دستیار برای انجام وظیفه باشند. با این حال، در طول پیش نمایش عمومی، کرتانا و الکسا به عنوان مهارت برای یکدیگر در دسترس هستند.

کرتانا به عنوان مهارت الکسا

برای باز کردن کرتانا به عنوان یک مهارت الکسا در دستگاه Echo، بگویید، “الکسا,  کرتانا را باز کن” هنگامی‌که شما حساب مایکروسافت خود را وارد کنید، می‌توانید درخواست‌هایی مانند ” آیا من  ایمیل‌ جدیدی دارم ؟” ، “قرار ملاقات های فردا”، و “سفارش گل را به فهرست کارهای من  اضافه کن” از الکسا بخواهید.

شما می‌توانید از ویژگی‌های کرتانا دردستگاه‌های اکو مانند Echo، Echo Dot، Echo Plus، Echo Show و Echo Spot استفاده کنید.

الکسا به عنوان مهارت کرتانا

با استفاده از دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۰ یا بلندگوهای Harmon Kardon Invoke، می‌توانید بگویید: “هی کورتانا، الکسا را باز کن”. پس از وارد شدن به حساب آمازون خود، می‌توانید درخواست‌هایی مانند “روشن کردن چراغ‌ها”، “پخش فیلم “،” وضعیت سفارش من؟ “و” اضافه کردن شیر به لیست خرید من ” را اجرا کنید.

مشتریانی که پیش نمایش ادغام الکسا و کرتانا را امتحان می‌کنند نمی‌توانند موسیقی را پخش کنند، به کتاب‌های صوتی گوش دهند یا آلارم را تنظیم کنند، اما این ویژگی‌ها و سایرر موارد به مرور اضافه خواهد شد.

مهندسان مایکروسافت و آمازون مشتریان را تشویق می‌کنند که یکپارچه سازی را امتحان کنند تا تجربیات خود را در مورد تجربیاتشان بازگو کنند و ایده‌های خود را برای بهبود به اشتراک بگذارند. به گفته مایکروسافت، بازخورد از پیش نمایش عمومی، همکاری کورتانا و الکسا را ​​به صورت بهتری توسعه می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید