آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز ارزان قیمت نخواهند بود - تکفارس 
آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز ارزان قیمت نخواهند بود - تکفارس 
آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز ارزان قیمت نخواهند بود - تکفارس 

آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز ارزان قیمت نخواهند بود

میر مهدی حامی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 09:00
آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز ارزان قیمت نخواهند بود - تکفارس 

اپل با آیفون ایکس قیمت پرچمداران را افزایش داد و وارد فاز جدیدی کرد اما گوشی سالگرد ۱۰ سالگی اپل تقریبا میزان تقاضای ضعیفی را تجربه کرد. TrendForce برآورد می‌کند که فروش اپل نسبت به سال جاری تغییری نخواهد کرد و مشابه سال گذشته خواهد بود و  همچنین گزارش می‌دهد که این شرکت استراتژی قیمت گذاری خود را برای پاسخ به فشارها از سمت تلفن‌های اندرویدی به طور عام و به طور خاص از شرکت‌های چینی، تغییر خواهد داد. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

برای انجام این کار، اپل سه مدل آیفون جدید را آماده می‌کند، دو مدل بالارده با صفحه نمایش AMOLED و یک نسخه ارزان‌تر با صفحه نمایش LCD که هر سه مدل دارای FaceID می‌باشند.

آن دو مدل به همراه نسخه ۶٫۱ اینچی LCD نسبت به آیفون ۸ که در حال حاظر به فروش می‌رسد، افزایش اندکی در قیمت خواهند شد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که ارزان‌ترین مدل آیفون‌های جدید قیمتی ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلاری خواهد داشت.

این مدل همچنین ممکن است کمی دیرتر عرضه شود زیرا تولید انبوه آن در اواسط سپتامبر آغاز می‌شود در حالی که تولید مدل AMOLED از اواخر ماه جولای آغاز شده است.

Analysts on iPhone 2018 prices: top model to remain at $1,000

به هر حال، دو مدل بالارده AMOLED به ترتیب صفحه نمایشی ۵٫۸ و ۶٫۵ اینچی خواهند شد. مدل ۵٫۸ اینچی در مقایسه با آیفون ایکس، ارزان قیمت‌تر خواهد بود و قیمت مورد انتظار برای آن ۹۰۰ تا ۹۵۰ دلار است. آیفون ایکس از قیمت ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و به دلیل شباهت کلی آن با مدل ۵٫۸ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۸، احتمالا خیلی زودتر از انتظار به پایان عمر خود خواهد رسید.

در نهایت، مدل ۶٫۵ اینچی آیفون نیز احتمالا برچسب قیمت ۱،۰۰۰ دلاری خواهد شد و برای دلسرد نکردن خریداران از آن فراتر نخواهد رفت (حداقل برای گزینه حافظه پایه). قلم اپل نیز با آیفون‌های جدید سازگار خواهد بود تا سری گلکسی نوت سامسونگ را به چالش بکشد.

TrendForce معتقد است که آیفون ۶٫۱ اینچی LCD مدل اصلی این سال باشد، چرا که ۵۰ درصد از خط  تولید را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود نسخه دو سیمکارت از این آیفون‌ها نیز منحصر به چین باشد که یکی از تلاش‌های اپل برای حفظ سهم خود از بازار این کشور در مقابل گوشی‌های اندرویدی دو سیم کارت ارزان قیمت و با مشخصات بالا به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش‌ها اپل تولید کنندگان خود را برای کاهش قیمت‌ها تحت فشار قرار داده است تا بتواند حاشیه سود خود را حفظ کند.

نظر شما در مورد قیمت‌گذاری آیفون‌های امسال چیست؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید