تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر)

امیر مریخ
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 18:00
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

در میان گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، ایده‌های درخشان و نوآوری‌هایی نیز وجود دارند که هر از گاهی در میان کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این مقاله قصد داریم تا تکنولوژی‌های جدیدی که در این کمپین‌ها حضور دارند را به شما معرفی کنیم؛ تکنولوژی های که اگرچه هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید اما حقیقتا لایق توجه هستند.

هم اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا میلیون‌ها، بلکه میلیاردها ایده‌ی جدید برای دریافت بودجه مورد نیاز خود از مردم مشتاق آن، کمپین‌هایی را در فضای وب به وجود آورده‌اند. به عنوان مثال فضاهایی مانند Kickstarter و یا Indiegogo، مکان‌هایی برای سازندگان مستقل وجود دارد تا با استفاده از آن بودجه‌ی مورد نیاز برای ایده‌های عجیب، شاید بی‌مصرف و یا کاملا احمقانه‌ی خود را به دست بیاورند، ولی اگر از حق نگذریم در بین گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، تعدادی بلور درخشان نیز وجود دارند که هر از گاهی در بین کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این سری مقاله قصد داریم تا ایده‌های جدیدی که در این فضاها برای دریافت بودجه مردمی مورد نیاز خود عرضه شده‌اند و حقیقتا هم لایق توجه هستند را به شما معرفی کنیم. و این را نیز به خاطر بسپارید که حتی بلندپروازانه‌ترین ایده‌ها هم ممکن است با شکست روبرو شوند پس با دیدن این ایده‌ها، به درستی مواردی را که لایق حمایت هستند دنبال کنید.

۱) Car Hammock – ابزار خواب درون خودرویی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

افرادی که تجربه کرده‌اند به خوبی می‌دانند که خوابیدن درون اتوموبیل شخصی گاهی به معنای واقعی کلمه زجر آور خواهد بود و علاوه بر آن تمام چیز‌هایی که معمولا در خواب به بدن آدم می‌چسبد و تمام چیز‌هایی که به طور عادی در اتوموبیل وجود دارند به این سمفونی زجر آور افزوده خواهند شد. مهم نیست که به چه میزان ماشینتان را برای یک خواب راحت تنظیم و دستکاری کرده باشید، خوابیدن در اتوموبیل همواره آزار دهنده است و هیچگاه به لذت بخشی خواب در رخت خوابتان نخواهد بود. ولی چه می‌شد اگر انتخاب بهتری می‌توانست در راه شما قرار داشته باشد؟ چه می‌شد اگر می‌توانستید یک تخت خواب بندی را درون اتوموبیلتان جای داده و هرگاه که به آن نیاز پیدا کردید از یک سیستم بی‌نظیر که برای خوابتان محیا شده است در فضای باز استفاده کنید؟ خب در این صورت باید بگوییم که سازندگان Car Hammock راه خود را برای تجربه‌ی این حس فوق العاده و تبدیل رویا به واقعیت پیدا کرده‌اند.

Car Hammock (رخت خواب بندی ماشینی)، دقیقا همانطوری است که به نظر می‌رسد. این وسیله یک رخت خواب بندی است که قابلیت جای گیری در اتوموبیلتان را دارد. آیا سوال شما این است که Car Hammock چگونه کار می‌کند؟ نحوه‌ی عملکرد آن بسیار ساده است. این رخت خواب بندی، در واقع یک لایه‌ی تقویت شده است که به وسیله‌ی یک سری از تسمه‌هایی در حاشیه‌اش مجهز شده است. این تسمه‌ها به دور چهارچوب اتوموبیلتان می‌پیچند و با حمایت کافی که به وجود می‌آورند باعث می‌شوند رخت خواب در بالاترین نقطه‌ی ممکن قرار بگیرد. این ویژگی نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا به مکان لذت بخشی برای خوابیدنتان دست بیابید بلکه این مکانیک همچنین فضا‌ی کافی را در زیرش برای نگهداری وسایل موجود در ماشینتان فراهم می‌کند و دیگر شما نیاز پیدا نمی‌کنید تا برای خواب راحت به جمع کردن وسایل از زیر دست و پایتان فکر کنید.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۲) GoCube – مکعب‌های روبیک متصل به هم

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

بدون هیچ مقدمه‌ای به توضیحات سازنده‌ی GoCube یعنی آقای لوک دورمهل (Luke Dormehl) در مورد اختراعش اشاره می‌کنیم:

GoCube یک مکعب هوشمند و قابل اتصال به شبکه است که با وعده‌ی ارائه‌ی تفریحات جدید و چالش‌های هیجان انگیز برای بازیکنان مکعب روبیک، به بازار عرضه خواهد شد. این وسیله در چند روش کلیدی به کار خواهد رفت. یکی از این ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تازه واردان بیشتری پای خود را به دنیای مکعب‌های روبیک باز کنند آن است که GoCube این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر این پازل را حل کنند.

GoCube مسیری که شما برای حل مکعب روبیک طی کرده‌اید را ذخیره سازی و در اپلیکیشن GoCube آن را به طور مجازی بازسازی می‌کند و شما می‌توانید هر موقعی که خواستید با رجوع به تلفن همراهتان مسیر‌های غلط را تصحیح کنید. همچنین این اپلیکیشن این امکان را برای شما فراهم کرده  است تا از روند پیشرفت‌های خود، حرکت‌های انجام شده و آمار موارد دیگر مطلع شوید. این اپلیکیشن حتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به وسیله‌ی آن بتوانید روش حل قدم به قدم مکعب روبیکتان را مشاهده و با کمک از آن، این پازل را حل کنید. GoCube حتی پا را فراتر گذاشته و بازی سنتی مکعب روبیک را به یک بازی مالتی پلیر (چند نفره) تبدیل کرده است. در این بخش از اپلیکیشن شما با مواردی مانند رقابت‌های آنلاین، جدول صدر نشینان به صورت جهانی و مسابقاتی که به صورت زنده در حال انجام است دسترسی خواهید داشت. در مسابقات آنلاین، تمام رقیبان از مکعب کیوب‌هایی با محل قرار گیری یکسان استفاده خواهند کرد. GoCube به معنای دیگر، زمین بازی برای تمام بازیکنان این وسیله‌ی سرگرمی از تازه کارانی که تا به حال دست به این وسیله نزده‌اند تا کهنه کاران و خاک مکعب(!) خوردگان مکعب روبیک را پدید آورده است.

یودی دور (Udi Dor) ،یکی دیگر از سازندگان GoCube، به وبسایت Digital Trends این گونه در مورد اختراعشان توضیح می‌دهد:

مکعب روبیک یک سرگرمی فوق‌العاده است، اما در عین حال بسیاری از افراد که حتی ممکن است به این پازل علاقه هم داشته باشند به دلیل پیچیده بودن بیش از حد این وسیله‌ی سرگرمی از تجربه‌ی واقعی آن محروم بمانند.  برای کیوبرها (افرادی که قادر به حل این پازل هستند)، تا به حال هیچ راه منطقی و یا سیستم تعیین کننده‌ای برای نمایش و اندازه‌گیری کیفیت عملکردشان و همچنین ارتقاء آن‌ها در حل این پازل وجود نداشته است. GoCube اصل بازی را تغییری نمی‌دهد، این اپلیکیشن تنها مکعب روبیک را به تجربه‌ای مدرن‌تر و راحت‌تر تبدیل می‌کند، GoCube مکعب روبیک را به روز‌تر ،قابل دسترس‌تر، قابل اندازه‌گیری و در نهایت آن را به یک بازی اجتماعی و آنلاین تبدیل می‌کند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۳) Onyx – نگهدارنده‌ی دوربین سبک وزن و حفاظت کننده

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

گیمبال‌ها به یکی از ابزار اساسی برای فیلم برداری چه در سطح مبتدی و چه در سطح فیلم‌های هالیوودی تبدیل شده است. گیمبال‌ها با اندازه‌گیری لرزش‌های خارجی و ضربه‌هایی که به دوربین وارد می‌شود و با استفاده از یک سری از موتور‌ها به طور مدام باعث می‌شوند تا حالت دوربین متعادل باقی بماند و ضربات بر روی کیفیت فیلم تاثیری نگذارند. محصول نهایی این فرایند به این حالت خواهد بود که یک فیلم بدون لرزش و روان را به دست خواهیم آورد اما متاسفانه در حال حاضر، اکثر گیمبال‌های چند محوره‌ی موجود در بازار وزن سنگینی دارند که این نکته‌ی منفی باعث می‌شود تا زمان نگهداری از آن و در نتیجه زمان ممکن برای فیلم برداری به وسیله‌ی آن محدود باقی بماند. و حتی اگر بخواهیم شرایط را بدتر توصیف کنیم، گیمبال‌ها حفاظت آنچنانی را هم برای دوربینتان فراهم نمی‌کنند، پس اگر از خستگی بیش از حد نتوانید دیگر دوربین را حمل کرده و در حین فیلم برداری دوربین از دستتان به زمین بیوفتد، می‌توان گفت که یکی از کلیه‌هایتان در معرض فروش قرار خواهد گرفت(!)

Onyx، نام یک گیمبال جدید است که توسط شرکتی اهل نیو زیلند طراحی و تولید شده و به منظور حل این مشکل و برداشتن باری از روی دوش فیلم برداران قصد عرضه به بازار را دارد. سازندگان این گیمبال در صفحه‌ی کیک استارترشان در مورد Onyx می‌گویند:

Onyx، اولین گیمبال دوربین سه محوره با قابلیت حفاظت از دوربین می‌باشد. طراحی جدید و انقلابی،  مواد به کار رفته‌ی فوق پیشرفته و تکنینک‌هایی که در ساخت آن به کار رفته است، به این گیمبال اجازه می‌دهند تا به شدت سبک وزن شده و در حفاظت و استفاده از دوربینتان بسیار کاربردی ظاهر شود. اسکلت سازنده‌ی این گیمبال از جنس آلیاژ تیتانیوم با درجه‌ی هوا فضایی که به وسیله‌ی لیزر پیچ خورده است می‌باشد و همچنین این اسکلت به وسیله‌ی پوششی از کربن محافظت‌  خواهد شد. هر گرم از وزن این وسیله به گونه‌ای اندازه گیری و محاسبه شده است تا تعادل مناسبی را بین بعد محافظتی و بعد سبک وزن بودن این گیمبال به وجود آورد. پس در نتیجه‌ شما قادر خواهید بود تا با استفاده از گیمبال مسافت‌های بیشتر و تصاویر خارق‌العاده‌تری که هیچ کسی توان شکار آن را ندارد به دست آورید.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۴) Muwi – دوربین فوق العاده کوچک و فشرده

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

همانند دیگر متعادل ساز‌ها، دالی‌ها نیز یکی دیگر از ابزار اساسی فیلم برداری به حساب می‌آید. این وسیله‌  با استفاده از چرخ‌هایی که از آن‌ها بهره می‌برد و جایگزینی آن‌ها با دست‌های پر خطا و پر لرزش انسانی، یک حرکت روان و بدون لرزش را برای دوربین‌ها فراهم می‌آورند. ولی نکته‌ی منفی که در اغلب این دستگاه‌ها وجود دارد این است که دالی‌ها به طور معمول فشرده یا قابل حمل نیستند،  اما با تشکر از تکنولوژی‌های مدرن دیگر می‌توانیم این نکته‌ی منفی را به تاریخ بسپاریم. دستگاهی که با قصد حل این مشکل به مصرف کنندگانش عرضه می‌شود، Muwi نام دارد، یک دالی دوربین رباتیک که به شدت فشرده شده و قابل حمل می‌باشد. این دستگاه همچنین امکانات موجود در یک دالی دوربین معمولی را ارتقاء داده و موارد جدیدی را به آن اضافه کرده است.

این ابزار وقتی جمع شود، به اندازه گوشی هوشمندتان خواهد بود و به طور فریب دهنده‌ای همانند یک عدد صابون خواهد شد.  به منظور استفاده از این دالی شما باید پایه‌های آن را باز کنید و آنگاه گوشی هوشمند و یا دستگاه‌های GoPro و یا سیستم DSLR خود را به آن متصل کنید و در نهایت آن را به حرکت در آورید، چرخ‌های این دالی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی مسیر که در حال حرکت هستند باقی بمانند، پس در نتیجه خیالتان از حرکت مستمر و بدون توقف این دستگاه راحت خواهد بود. Muwi همچنین از یک مفصل در میانه‌ی خود بهره می‌برد که نتها توانایی حرکت خطی را برای شما فراهم آورده بلکه حرکت پیچشی را نیز به این دستگاه افزوده است. علاوه‌ی بر آن، یک کیت اضافه هم به این مجموعه اضافه شده است تا شما بتوانید با استفاده از آن، Muwi را از راه دور کنترل کرده و به جای دست برای حمل آن از یک موتور استفاده کنید. و در نهایت باید بگوییم که تمام این تشکیلات روی هم ۱۰۰ گرم وزن خواهند داشت.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۵) Geyser – سیستم استحمام در فضای باز

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

همواره بازی کردن کودکان در خارج از خانه برای مادران، یک معنا را داشت، شستشوی اجباری کودکان. حال می‌خواهد این بازی مربوط به تفریحات آخر هفته در حاشیه‌ی شهر باشد و یا اینکه مربوط به یک گول کوچیک نزدیک به غروب خورشید و دعواهای پس از آن. وقتی در طبیعت به جستجو و سفر می‌پردازیم با وجود محدود بودن حجم آب در دسترس، تمیز و پاکیزه ماندن برای اهل خانواده یک دغدغه خواهد بود. زمانی که شما به یک حمام آب داغ دسترسی ندارید، مجبور خواهید بود که عمل شستشو را با ابزاری مانند پارچه‌های مرطوب و یا ضد عفونی کننده‌های کودکان و یا در غیر این موارد با استفاده از گالن‌های زیادی آب و اصراف بیش از حد آب بعضا آشامیدنی این کار را بکنید. سیستم Geyser، تحولی و ابتکاری است که سازندگان آن برای حل مشکلات شستشو در خارج از خانه ارائه داده‌اند. این دستگاه به عنوان یک سیستم دوش پیشرفته و قابل حمل به شما خدمت می‌کند.

سیستم Geyser به سه مشکل متداولی که به هنگام استفاده از سیستم‌های دوش خارج از خانه‌ای گریبان مصرف کنندگان را می‌گیرد اشاره می‌کند:

  • مقدار آب ذخیره‌ای اندک
  • ذخیره‌ی محدود سیستم‌های دوش خارج از خانه
  • به مشکل برخوردن سیستم در هنگام عدم حضور الکتریسیته

این وسیله‌ی منحصر به فرد، قابلیت این را برای شما محیا می‌کند تا بتوانید شدت و سرعت جریان آب را با توجه به نیاز و کاربری خود در دوش تنظیم کنید. یک گالون آب در این سیستم برای هفت دقیقه می‌تواند شما را تغذیه‌  کند، که این مقدار زمان چه شما آغشته به گل و یا کرم ضد آفتاب و یا موارد دیگر باشید، باز هم برای تمیزی و شستشوی کامل شما کافی به نظر می‌رسد. این سیستم شستشویی قابلیت جمع شدن را دارد و در مجموع وزنی معادل ۱۱ پوند را خواهد داشت. که این ویژگی‌ها حمل آن را با اتوموبیل و یا کوله پشتی میسر می‌کند. علاوه بر این موارد اگر شما به نیروی الکتریکی هم دسترسی نداشته باشید باز هم برای شستشو‌ی شما مشکلی پیش نخواهد آمد چرا که سیستم Geyser از یک نیروی تغذیه‌ای ۱۲ ولتی سری بهره می‌برد که در هر نوع اتوموبیلی می‌توان آن را پیدا کرد، همچنین این سیستم از باتری‌های قابل شارژ نیز پشتیبانی می‌کند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۶) Sensorwake – یک ساعت هشدار دهنده‌ی وابسته به حس بویایی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

ما در تیم تحریریه همانند باقی مردم، هر صبح با بوق‌های مکرر گوشی‌هایمان از خواب بیدار می‌شویم. این روشی است که که در بیشتر اوقات برای جلوگیری از پر‌خوابی یا چرت زدن بد موقع، موثر ظاهر می‌شود، همچنین باید اقرار کنیم که این راه شاید خوشایند‌ترین راهی نباشد که بتوان از آن استفاده کرد ولی طبیعتا راحت ترین راه برای افرادی است که تا نیمه‌های شب بیدار می‌مانند. اما آیا واقعا راه بهتری که آزار روحی کمتری را به ما تحمیل کند وجود دارد؟ این سوالی است که شاید خیلی قبل پیش ، طراحان این صفحه‌ی کیک استارتر از خود پرسیده بودند. برای پاسخ به این سوال باید بگویم که سازندگان فرانسوی این دستگاه که توسط گوگل نیز حمایت شده‌اند، کمپانی Bescent را شکل داده‌اند. آن‌ها یک ساعت زنگ دار را طراحی کردند که توانایی ترکیب حواس بینایی، بویایی و شنوایی را برای بیدار کردندتان به کار می‌گیرد که تمام این‌ها تجربه‌ی از خواب بیدار شدن لذت بخش‌تری را برای شما فراهم می‌آورند.

این دستگاه که با نام ساعت هشدار بویایی Sensorwake شناخته می‌شود، ترکیبی از نور آبی ملایم، پنج ملودی موسیقی از پیش ذخیره سازی شده و از همه مهم‌تر کپسول‌های بویایی می‌باشد. به طور مجموع در بخش بویایی این ساعت ۱۶ رایحه را ارائه می‌دهد. در این رایحه‌ها از بوی قهوه‌ی تازه دم شده تا آبمیوه‌ی پرتقالی تا رایحه‌ی پر طراوت لب دریا، جنگل‌های مرطوب ، و یا چمن‌های تازه برش خورده را تجربه خواهید کرد. این رایحه‌های بویایی در مشارکت با یک سازنده‌ی عطر سوییسی با نام Givaudan به مرحله‌ی تولید رسیده‌اند. هر یک از این کپسول‌ها توانایی تولید بوی مورد نظر را در ۳۰ مرتبه دارد و پس از به پایان رسیدن آن نیز این ساعت قابلیت جایگزینی کپسول بویایی دیگری را دارد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۷) Unihertz Atom – یک گوشی محکم و کوچک ۴G

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

Unihertz Atom یک گوشی هوشمند مستحکم ۴G می‌باشد و به دنبال گوشی هوشمند سابق این شرکت یعنی Unihertz Jelly منتشر خواهد شد. این گوشی از بدنه‌ای در ابعاد ۹۶*۴۵*۱۸ میلی متری و صفحه‌ی نمایش ۲٫۴ اینچی بهره می‌برد. هدف سازندگان از ساخت تلفن هوشمندی در این ابعاد، تبدیل شدن Unihertz Atom به یک گوشی کمکی برای افرادی است که راهی طبیعت می‌شوند و در گام بعدی این گوشی به جایگزینی برای صعنت گوشی‌های هوشمند که هر روز در حال افزایش سطح نمایشگر خود هستند می‌باشد. این گوشی مستحکم دارای جای دست‌های سفت و بافت سطحی دندانه دار می‌باشد تا در دست گرفتن آن ترس لغزیدن آن را به همراه نداشته باشد و همچنین طراحی آن به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد حتی قابلیت جان سالم به در بردن بعد از افتادن از یک صخره‌ی بلند را هم داشته باشد.

اما این فیزیک مستحکم تنها دلیل هیجان زده شدن ما برای این گوشی هوشمند نمی‌باشد. شرکت Unihertz، قابلیت‌های بسیاری را در این بدنه‌ی کوچک جا داده است. Atom با یک پردازنده‌ی octa-core ARM Cortex-A53 و چهار گیگابایت حافظه‌ی RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی برصفحه (onboard) معمول بهره می‌برد. این اعداد و ارقام برای یک موبایل کوچک به شدت چشم‌گیر است. و این همچنان تمام ماجرا نیست، اتم مجهز به ابزار کارآمد دیگری نیز خواهد بود که این ابزار شامل NFC، یو اس بی همراه ( تا به این وسیله بتوانید ابزار آداپتور دار را به یکدیگر متصل کنید) و یک محافظ زد آب  IP68 می‌باشد. این گوشی حتی در ابعداد بیومتریک هم کم نمی‌آورد، به همین دلیل در آن اسکنر اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره هم گنجانده شده است. این گوشی از یک باتری ۲٫۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت نیز بهره می‌برد که با توجه به  سطح کوچک نمایشگر و مصرف کم آن، به این زودی‌ها شما را تنها نمی‌گذارد. و همه‌ی این‌ها را که کنار بگذارید با آخرین ورژن اندروید مواجه می‌شوید. بله، این جعبه کبریت همه کاره حتی از سیستم عامل Android 8.1 Oreo بهره می‌برد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۸) Earth – کره‌ی زمین مجازی قابل تعامل

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

مدل کروی شکل کوچک از کره‌زمین خودمان برای مدت طولانی و حتی قرن‌های متمادی است که وجود دارد. از زمانی تولید این وسیله تا به حال ( یا به زبان دیگر از زمانی که گرد بودن زمین به اثبات رسید) که زمانی معادل با قرن سوم پیش از میلاد مسیح است، افراد و مجسمه سازان مختلفی در حال شبیه سازی این نقطه‌ی آبی که ما آن را خانه صدا می‌زنیم، بوده‌اند. اما فارق از این مسئله که این کره‌ها چه مقدار قدمت دارند، این وسایل برای مدت طولانی است که دستخور تغییر و یا یک به روز رسانی نشده‌اند. و این کمپین کیک استارتر با هدف تغییر چنین مسئله‌ای وارد میدان شده است.

Earth، همانطور که به آن گفته‌  می‌شود، یک کره فیزیکی با جزییات بالاست که به وسیله‌ی واقعیت افزوده شده (augmented reality) مجهز شده است. با نصب اپلیکیشن مخصوص این وسیله شما می‌توانید به اطلاعات مفیدی در مورد این کره، همانطور که در زمان حال مدل کروی آن را در دست دارید، دسترسی پیدا کنید. سازندگان، محصول خود را در صفجه‌ی کیک استارترش اینگونه معرفی می‌کنند:

حتی فراتر از کره‌ی فیزیکی زمین، اپلیکیشن مکمل AstroReality به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات جامعی در مورد اطلاعات علمی کره‌ی زمین دست پیدا کنید و همچنین این اپلیکیشن امکان این را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید، کره‌ی ما را به طور دینامیک با یک سیستم اتصال درونی مشاهده کنید.

این اطلاعات به وسیله‌ی دانشمندان سطح کره‌ی زمین به دست آمده است و به رایگان در دسترس ما قرار گرفته تا ما بتوانیم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. سازندگان اپلیکیشن AstroReality با مشاور علمی ما جی.آر استوک (J.R. Skok) دکتری و دانشمند سیاره‌شناس فعال در موسسه‌ی  SETI، مشورت می‌کنند تا بتوانند از حقایق پنهان زمین را برای شما تعریف کنند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۹) RaceYa – ماشین‌های کنترل از راه دور آموزشی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

ربات‌هایی که به کودکان توانایی‌ها ومهارت‌های ذهنی را یاد می‌دهند در پلتفرم کیک استارتر بی‌شمارند، و حتی بیشتر آن‌ها تفاوت آنچنانی را باهم ندارند و تنها شکل‌های مختلفی از یک ایده‌ی واحد هستند، اما RaceYa در میان این موراد یک استثناء است. در میان تمام اسباب بازی‌هایی که تا کنون با هدف ارتقاء توانایی‌های ذهنی ارائه شده‌اند این مورد یکی از بهترین‌ها است. این اسباب بازی علاوه بر این که تجربه‌ی استفاده از یک ماشین کنترلی مجهز را ارئه می‌دهد، همچنین به این منظور طراحی شده است تا توانایی‌های ذهنی را به روش تعاملی و دینامیک آموزش دهد. این یک فرصت برای کودکان خواهد بود تا مهارت‌های مورد نیازشان را در جایی غیر از یک صفحه‌ی نمایشگر که باید بدون چشم بر هم گذاشتن ساعت‌ها آن را نظارت کنند، بیابند.  سازنده‌ی این محصول ابگیل ادجکلیف جانسون (Abigail Edgecliffe-Johnson) در صفحه‌ی کمپین کیک استارتر آن می‌گوید:

بسیاری از مطالعات تا کنون نشان داده‌اند که کودکان به هنگامی از فعالیت‌های ذهنی استقبال می‌کنند که با دست‌های خودشان علم را عمل می‌کنند نه فقط به صورتی که نظاره گر انجام علم باشند.

RaceYa در باره‌ی این است که با دست‌های خودتان علم را بچشید و در نهایت قانون بازی را پیدا کنید. فعالیت‌های ما توسط استاندارد‌های علمی نسل بعدی در مورد ذهن و نحوه‌ی عملکرد آن، طراحی شده است و توسط معلمان شگفت‌آوری در مراکز علمی، مدرسه‌ها و مراکز آموزش رایانه امتحان شده است.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۱۰) Zen Float – تانکر شناور قابل تورم

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت آخر) - تکفارس 

امروزه تانکر‌های تعلیق فارغ از حسگر بسیار محبوب هستند.  اگر شما تا به حال از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و یا تا به حال یک تجددگرا را ندیده‌اید که درباره‌ی آن حرف بزند، به طور خلاصه در اینجا می‌توانید از این وسیله اطلاع پیدا کنید. اساسا این ایده از آن جایی شروع می‌شود که شما در یک مخزن که از آب شدیدا شوری پر شده است می‌خوابید و تمام این ترکیب(!) درون یک غلاف قرار می‌گیرد، این غلاف از ورود صدا و یا نور به درون خود جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه چگالی آب شور بالاست شما برو روی آب شناور باقی می‌مانید، همانطور که شما در این غلاف کاملا تاریک معلق هستید، به ماهیچه‌های بدنتان استراحت می‌دهید. شما اساسا در این مجموعه احساس بی‌وزنی می‌کنید و هیچکدام از ماهیچه‌هایتان برای حفظ تعادل منقبض نخواهند بود و در نتیجه بدن شما هرآنچه از انرژی که برایش باقی مانده است را به جای تغذیه‌ی ماهیچه‌های تعادلی، به مغز می‌فرستد. با تمام این انرژی که به مغز می‌رسد و با وجود عدم حضور صدا و یا نوری که حواس شما را پرت کند، مغز شما این فرصت را پیدا می‌کند تا اندکی به آرامش برسد.

بعد از معلق ماندن در این تانکر به مدت ۴۰ دقیقه، مغز شما از تولید امواج آلفای متداولش دست می‌کشد و شروع به تولید امواج ثتا می‌کند. (امواج ثتا، امواجی با فرکانس پایین هستند که به طور غالب تنها در مدیتیشن‌های عمیق یا دقیقا قبل از اینکه شما به خواب بروید، تولید می‌شوند. این مرحله، جایی است که عمیق‌ترین برنامه‌های درون ذهنتان قابل دسترس است، مرحله‌ای که افراد اغلب تصورات زنده و ایده‌های الهام بخش و خلاقیت‌های عمیق را تجربه می‌کنند.

تنها مشکل سر راه این وسیله چیست؟ تانکر‌های تعلیق معمولا بسیار گران قیمت هستند و اغلب وقت و انرژی زیادی را می‌برند تا بتوان آن‌ها را سرپا کرد. به این صورت است که وسیله‌ای به نام Zen Float یک صفحه‌ی کیک استارتر را برای خود ایجاد کرده است. این وسیله یک دستگاه کامل تانکر تعلیق است که همچنین ضد حریق و سهل‌الوصول بودن را برای شما مهیا می‌کند. سازندگان این وسیله در صفحه‌ی کیک استارتر آن می‌گویند:

از آنجایی که این، وسیله‌ای است که برای مصارف خانگی طراحی شده است ما آن را به نحوه‌ای تولید کردیم که در هر نوع اتاقی جا شود. طراحی ضد حریق و جدید ما، به راحتی قابل برپا ساختن است و ایده‌های جدیدی را در این زمینه ارائه می‌دهد. ما از فن‌آوری ضد حریق آزمایش و تست شده‌ای مشابه که در ساخت تخته‌های پدالی (paddle boards) نیز به کار رفته‌اند استفاده کرده‌ایم. زمانی که خانه‌ی شما دچار آتش سوزی شود، این چادر همانند یک سرپناه عمل خواهد کرد. هوایی هم که درون این چادر محبوس باقی می‌ماند همانند یک محافظ طبیعی عمل کرده و چادر را در این مورد شدیدا امن و کاربردی خواهد کرد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

قسمت نهایی این مقاله نیز در اینجا به پایان رسید. امیدواریم تا اینجا، نظر شما را جلب کرده و مطلب مفیدی را برای شما فراهم آورده باشیم. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصولات شما را به حمایت از خودشان تشویق کردند یا آن‌ها را وسایلی بی‌کاربرد یافتید؟ نظراتتان را با ما در میان بگزارید. برای مطالعه‌ی مقاله و اخبار مرتبط دیگر با تک‌فارس همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید