IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 
IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید

مهرداد میرشاهی
IFA، مقالات ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - 10:00
IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

رویداد IFA 2020 امسال بسیار متفاوت خواهد بود؛ درست مشابه دیگر رویدادهایی که قرار بود امسال برگزار شوند و به خاطر پاندمیک ویروس کرونا برخی از آن‌ها به صورت کامل لغو شده و برخی دیگر نیز به شکل آنلاین برگزار شده یا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در خصوص شرکت‌های بزرگ فناوری صحبت کنیم که قرار است جدیدترین محصولات خود را در IFA 2020 معرفی کنند و کمی هم به انتظارتمان از این رویداد بزرگ سالانه خواهیم پرداخت.

IFA پاسخِ اروپا به نمایشگاه CES است که هر ساله در برلینِ آلمان برگزار می‌شود و تولیدکنندگان بزرگ حوزه تکنولوژی از جدیدترین محصولات و سرویس‌های خود در این رویداد رونمایی می‌کنند. با پیگیری این رویداد سالانه، می‌توان دید خوبی نسبت به محصولات و گجت‌هایی بدست آورد که قرار است طی یک سال آینده وارد بازار شوند.

نمایشگاه IFA 2019 مطابق معمول، پر از برنامه و کنفرانس بود: در این نمایشگاه شاهد گوشی های جدید نوکیا، تلویزیون‌های تازه الجی، لپ تاپ‌های جدید ریزر و ایسوس، Sonos Move ملقب به نخستین بلندگوی قابل حمل سونوس، ساعت‌های هوشمند جدید گارمین و فیت بیت و… بودیم.

این بار، به واسطه همه‌گیری گسترده ویروس کرونا، تعداد خیلی کمی در مراسم IFA 2020 شرکت خواهند کرد؛ تنها برخی از نویسندگان به این رویداد دعوت شده و شرکت‌های کمی غرفه اختصاصی خود را خواهند داشت. این در حالی‌ست که رویداد IFA معمولاً مملوء از فعالان صنعت تکنولوژی و بازدیدکنندگان زیادی بوده است.

کاهش تعداد بازدیدکنندگان، از دیدگاه تجاری، رسانه و عمومی، ممکن است به این معنا باشد که برخی از برندها تصمیم بگیرند که رویداد IFA امسال ارزش معرفی بزرگترین محصولاتشان را ندارد.

از برخی جهات، رویداد امسال برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در رویداد IFA را ندارند، مناسب باشد چراکه بیشتر این رویداد از طریق وب استریم می‌شود و برای همگان از سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از IFA 2020 داشته باشید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

وب‌سایت تکفارس نیز برنامه دارد با آغاز این رویداد، به پوشش رسانه‌ای آن بپردازد و بیشتر اخبار آن را منتشر کرده تا علاقه‌مندان آگاهی خوبی از پیشرفت و برنامه‌های صنعت تکنولوژی در یک سال آینده داشته باشند.

IFA 2020: هر آنچه که باید بدانید

  • IFA چیست؟ بزرگترین ویترین فناوری دنیا که سپتامبر هر سال در برلین برگزار می‌شود و بیشتر بازیگران اصلی این صنعت در آن حاضر هستند.
  • IFA 2020 چه زمانی برگزار می‌شود؟ رویداد امسال هنوز هم در پایتخت آلمان برگزار می‌شود اگرچه بخش‌هایی از آن به صورت کاملاً آنلاین صورت می‌گیرد: این رویداد از پنج شنبه ۱۳ شهریور (۳ سپتامبر) آغاز و تا روز شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) ادامه خواهد داشت.
  • چه برندهایی در آن حضور دارند؟ تقریباً بیشتر شرکت‌های مهم حوزه فناوری به طریقی در این رویداد شرکت خواهند داشت البته عدم حضور اپل یک استثناست – اپل ترجیح می‌دهد رویداد اختصاصی خود را داشته باشد و به برنامه‌های خود پایبند است.

IFA 2020: سامسونگ

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

از نظر فنی، سامسونگ در رویداد IFA 2020 شرکت نمی‌کند – اما همزمان با IFA رویداد آنلاین خود را برگزار می‌کند؛ بنابراین به نوعی این شرکت نیز در این مراسم حضور دارد. این رویداد که از آن با عنوان Unstoppable یاد می‌شود، از ساعت ۱۰ قبل از ظهر به وقت جهانی در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه (۲ سپتامبر) برگزار می‌شود – یک روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه IFA 2020 که معمولاً اکثر کنفرانس‌های مطبوعاتی در همین روز برگزار می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که شرکت کره‌ای سامسونگ قصد معرفی چه محصولاتی در این کنفرانس آنلاین خود دارد اما به محصولاتی از موبایل، تلویزیون و لوازم خانگی (اگرچه لزوماً همه آن‌ها محصول جدیدی نخواهند بود) اشاره شده است. از آنجایی که سامسونگ در رویداد آنپکد ماه آگوست از چند محصول خود از جمله سری گلکسی نوت ۲۰ و ایربادهای بی سیم گلکسی بادز لایو رونمایی کرده است، انتظار می‌رود در این رویداد آنلاین شاهد معرفی محصولاتی مرتبط با خانه‌های هوشمند و لوازم جانبی باشیم و احتمال رونمایی از تلویزیون‌های OLED جدید نیز دور از ذهن نیست.

IFA 2020: الجی

الجی همیشه حضور پررنگی در نمایشگاه سالانه IFA دارد و به نظر می‌رسد که این رویه در IFA 2020 نیز ادامه داشته باشد. می‌دانیم که مدیر ارشد بخش تکنولوژی الجی یعنی پارک ایل‌-یونگ (Park Il-pyung) به عنوان سخنران اصلی این رویداد حضور خواهد داشت بنابراین انتظار می‌رود که در خصوص محصولات فعلی الجی بیشتر بشنویم و از محصولاتی که در آینده منتشر خواهد شد نیز چیزهایی ببینم.

هنوز در خصوص سخت‌افزارهای حاضر در این رویداد چیزی در دست نیست اما احتمال رونمایی از الجی ولوت (LG Velvet) – که در واقع LG G9 است – نیز می‌رود اما این گوشی هوشمند قبلاً معرفی شده بنابراین چیز جدیدی محسوب نمی‌شود. پیش از این مشخص شده که پارک قصد دارد درباره «اهمیت روزافزون خانه به دلیل افزایش وضعیت کاری در خانه و آموزش آنلاین» صحبت کند بنابراین، این موضوعی‌ست که در رویداد الجی بیشتر از آن خواهید شنید.

IFA 2020: تی‌سی‌ال

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

شرکت TCL بیشتر به واسطه تلویزیون‌های هوشمند مقرون به صرفه خود مشهور است و اخیراً نیز وارد بازار گوشی های هوشمند شده است؛ بنابراین مشتاقانه منتظر هستیم که ببینیم این شرکت چه چیزهایی برای رویداد IFA 2020 در نظر گرفته است. احتمالاً شاهد معرفی تلویزیون‌های جدید این شرکت در IFA امسال باشیم.

برای بررسی انتظارات از حضور TCL در IFA امسال باید به مراسم سال گذشته آن‌ها نگاهی بی‌اندازیم: این شرکت چینی در IFA 2019 از دو تلویزیون ۸K جدید رونمایی کرد بنابراین احتمالاً شاهد رونمایی مشابهی برای مراسم امسال نیز باشیم. به عبارت دیگر، بهتر است قبل از خرید تلویزیون هوشمند جدید خود، منتظر رویداد TCL در IFA 2020  باشید تا با دستی بازتر تلویزیون خود را انتخاب کنید.

TCL در نمایشگاه سال گذشته از هدفون و ساندبارهای جدیدی نیز رونمایی کرد بنابراین می‌توان انتظار معرفی گجت‌های صوتی جدیدی را نیز از این شرکت داشت.

IFA 2020: هواوی

روابط شرکت چینی هواوی با دولت آمریکا و دیگر شرکت‌های مطرح بازار رو به زوال است اما این شرکت مطمئناً به IFA 2020 متعهد خواهد بود و این رویداد را به عنوان «بستری عالی» برای تبلیغ «محصولات و استراتژی‌های» خود توصیف می‌کند. بنابراین باید منتظر معرفی محصولات جدید و استراتژی‌های تازه این شرکت بمانیم. از گوشی های هوشمند جدید گرفته تا برنامه‌های هواوی برای آینده فناوری ۵G.

طیف گسترده‌ای از محصولات الکترونیک جزو محصولات تولیدی هواوی قرار می‌گیرند از لپ تاپ و تبلت گرفته تا گوشی هوشمند و محصولات پوشیدنی بنابراین در IFA 2020 تقریباً شاهد همه نوع محصولی خواهیم بود. سال گذشته و در جریان رویداد IFA 2019، شاهد معرفی گوشی هوشمند و چیپست موبایل جدیدی از سوی شرکت هواوی بودیم بنابراین رویداد امسال این شرکت نیز ارزش پیگیری دارد.

IFA 2020: آنر

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

علاوه بر هواوی، شاهد حضور یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز خواهیم بود که در حوزه محصولات مقرون به صرفه فعالیت دارد و آنر یا Honor نام دارد. موضوع اصلی آنر، «گسترش زندگی هوشمند شما» است. انتظار می‌رود آنر در این مراسم از پوشیدنی‌ها، تبلت و رایانه‌های جدیدی رونمایی کند.

به عبارت دیگر، از آنجایی که این شرکت اخیراً از گوشی های هوشمند مقرون به صرفه آنر ۹X لایت، آنر ۲۰e رونمایی کرده و گوشی آنر ۹A را نیز عرضه کرده است، نباید انتظار رونمایی از گوشی هوشمند جدیدی از این کمپانی داشت. از آنجایی که هندست‌های این شرکت به واسطه دعواوی هواوی و ایالات متحده فاقد سرویس گوگل پلی خواهند بود، اما آنر هنوز هم محصولات زیادی دارد که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند؛ مجیک‌بوک ۱۵ جدیدترین محصول این شرکت است که روانه بازار هند شده است. ما بسیار کنجکاو هستیم که ببینیم شرکت آنر چه برنامه‌هایی برای رویداد IFA 2020 در سر دارد و قرار است از چه محصولات جدیدی رونمایی کند.

IFA 2020: ریلمی

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

ریلمی اعلام کرده که قصد دارد برای نخستین بار در رویداد IFA امسال و در قالب فُرمی جدید حاضر شود و قرار است رونمایی بزرگی داشته باشد. بدون شک، این رونمایی بزرگ به یک گوشی هوشمند جدید اختصاص خواهد داشت که البته هنوز چیز زیادی از آن نمی‌دانیم.

شاید شاهد رونمایی ریلمی X3 پرو از سوی این شرکت باشیم که نسخه جدید دو گوشی X3 دیگر باشد اما این موضوع در حال حاضر یک حدس و گمان محسوب می‌شود. اگر به صنعت گوشی های هوشمند علاقه دارید، ریلمی یکی از نام‌هایی‌ست که باید در جریان رویداد IFA 2020 پیگیر اخبار آن باشید.

IFA 2020: کوالکام

سخنران اصلی IFA 2020، کریستیانو آمون (Cristiano Amon)، رئیس شرکت کوالکام خواهد بود. در حالیکه نباید انتظار رونمایی از چیز جدیدی از سوی شرکت کوالکام را داشته باشیم، اما انتظار می‌رود که رئیس این شرکت در خصوص موارد مختلفی نظیر فناوری ۵G، هوش مصنوعی و قدم‌های بعدی صنعت تکنولوژی صحبت کند.

هنوز مشخص نیست که سخنرانی افتتاحیه IFA 2020 به چه صورت خواهد بود و آیا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و یا تنها حضار رویداد امسال قادر به شنیدن آن خواهند بود اما به احتمال زیاد، این سخنرانی در روز پنج شنبه ۱۳ شهریور (۳ سپتامبر) و همزمان با افتتاحیه این نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

IFA 2020: ایسوس

ایسوس قبلاً از گوشی ذن‌فون ۷ خود رونمایی کرده بود و به احتمال زیاد، این محصول در غرفه این شرکت در نمایشگاه IFA 2020 نیز حضور خواهد داشت. انتظار رونمایی از محصول بزرگی از سوی شرکت ایسوس در مراسم امسال نداریم و از آنجایی که راگ فون ۳ نیز اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، احتمالاً محصولات جدید ایسوس شامل لپ تاپ و گجت‌های دیگر شود.

IFA 2020: سونی

سونی هرگز رویداد IFA را از دست نداده و اگر قرار بر تکرار تاریخ باشد، احتمالاً شاهد معرفی گوشی هوشمند جدیدی از این شرکت در رویداد امسال خواهیم بود. این محصول احتمالاً از سری پرچمدار اکسپریا ۱ یا سری میان‌ رده اکسپریا ۱۰ یا اکسپریا ۵ باشد. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت ژاپنی سونی قصد بازگشت نسخه‌های کامپکت محصولات پرچمدار خود را دارد. این تصمیم برای بازار گوشی های اندروید با اندازه مناسب، واقعاً عالی خواهد بود. از سوی دیگر، احتمال معرفی پوشیدنی‌های هوشمند و ابزارهای صوتی جدید نیز وجود دارد.

IFA 2020: نوکیا

نوکیا احتمالاً قصد دارد همه توجهات در رویداد IFA 2020 به این شرکت معطوف شود چراکه گفته می‌شود این شرکت فنلاندی قصد معرفی سه گوشی هوشمند جدید را دارد. گفته می‌شود محصولات جدید این شرکت شامل نوکیا ۲٫۴، نوکیا ۶٫۳ و نسخه ۵G گوشی میان رده نوکیا ۷٫۳ می‌شود. از آنجایی که اکثر محصولات احتمالی نوکیا را گوشی های میان رده تشکیل می‌دهند، کسی چه می‌داند، شاهد گوشی شایعه شده و سطح بالای نوکیا ۸٫۳ ۵G نیز در این مراسم معرفی گردد.

IFA 2020: چه انتظاراتی از این رویداد داریم

IFA 2020: هر آنچه که باید از بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا بدانید - تکفارس 

شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی دیگری نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند بود که در زمینه تولید محصولات متنوعی نظیر گوشی های هوشمند، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی، کیت‌ منزل هوشمند، لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و تبلت‌ها و بسیاری موارد دیگر فعالیت دارند. هر ساله شاهد چند سورپرایز در این نمایشگاه نیز هستیم بنابراین می‌توان برای مراسم امسال نیز انتظار چنین چیزی را داشت.

از بزرگترین نام‌های حوزه فناوری گرفته تا استارتاپ‌های تازه شکل گرفته در این مراسم حضور دارند و IFA متعهد شده تا شاهد یکی از بزرگترین رویدادهای سخت‌افزار امسال باشیم حتی اگر به واسطه محدودیت‌های پاندمیک به صورت فیزیکی جریان نداشته باشد و بیشتر شاهد برگزاری آن به صورت آنلاین باشیم.

شرکت‌هایی که قصد شرکت در این رویداد را ندارند نیز ممکن است همزمان با آن، از محصولات جدید خود رونمایی کند. هارمن و JBL نیز معمولاً در رویداد IFA حاضر هستند بنابراین می‌توان انتظار رونمایی از بلندگوها و اسپیکرهای جدیدی را از سوی آن‌ها داشت. با اینکه هنوز چیزی رسماً تائید نشده، اما انتظار داریم تا بازیگران اصلی صنعت، مهم‌ترین محصولات خود را در این مراسم معرفی کنند و علاقه‌مندان فناوری با خبرهای جدید بمباران شوند.

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، رویداد IFA 2020 از روز پنج شنبه ۱۳ شهریور ماه (۳ سپتامبر) آغاز به کار خواهد کرد و در روز شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) نیز شاهد خاتمه آن خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید