هزاران کارمند آمازون به جنبش تغییرات اقلیمی می‌پیوندند - تکفارس 
هزاران کارمند آمازون به جنبش تغییرات اقلیمی می‌پیوندند - تکفارس 

هزاران کارمند آمازون به جنبش تغییرات اقلیمی می‌پیوندند

علی اسکندری
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 12:32
هزاران کارمند آمازون به جنبش تغییرات اقلیمی می‌پیوندند - تکفارس 

قرار است آخر این ماه هزاران کارمند آمازون در اعتراض بی‌اعتنایی این شرکت نسبت به تغییرات اقیلمی دست به راه‌پیمایی بزنند. گروهی مخصوص نیز در این زمینه از کارمندان این شرکت تشکیل شده که با اعلام فشار بر روی آمازون این شرکت را نسبت به دنیای اطراف متعهد کنند. این راه‌پیمایی در بیستم سپتامبر (بیست و نهم شهریورماه) انجام خواهد داشت. نشریه‌های مختلف حاکی از آن هستند که این جنبش نیز از مقر اصلی آمازون شروع خواهد شد. یکی از کارمندان در این زمینه می‌گوید:

من به‌عنوان کارمند یکی از بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین شرکت‌های دنیا، وظیفه من این است که شرکت را تشویق کنم که نسبت به بحران تغییرات اقلیمی متعهد باشد و اقداماتی انجام دهد.

این راه‌پیمایی زیرمجموعه جنبش تغییرات اقلیمی است که در واقع یک‌ پروژه دانش‌آموزی است که در آخر ماه سپتامبر اجرایی خواهد شد. در روز دوشنبه نیز گروهی از کارمندان شرکت مایکروسافت اعلام نموده‌اند که به این جنبش در بیستم سپتامبر می‌پیوندند. در این مورد یکی از کارمندان می‌گوید:

ایفا کردن نقش معمی در حل بحران تغییرات اقلیمی یکی از اصلی‌ترین وظیفه‌های شرکت‌های بزرگ است.

اما این راه‌پیمایی در زمان کاری کارمندان شرکت آمازون قرار دارد. از این رو گوینده شرکت مذکور اعلام نموده که هر کارمند آمازون وقتی آزاد در سال دارد که هر زمان می‌تواند از آن بهره ببرد. گروه‌های دیگر نیز آماده عضو شدن در جنبش تغییرات اقلیمی هستند. گفته می‌شود کارمندان شرکت‌های زیرمجموعه آمازون نیز مثل Whole Food به این راه‌پیمایی می‌پیوندند. حتی مدیران بالارده این شرکت نیز مثل مدیریت مالی آمازون به این راه‌پیمایی خواهند آمد.

آمازون در پاسخ به این حرکت کارمندان، از چند مزرعه سلول خورشیدی حمایت مالی نموده است و اذعان نموده که تا ۲۰۳۰ چیزی در حدود ۵۰ درصد حمل و نقل محصولات آمازون کربنی تولید نمی‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید