اولین تلویزیون آمازون معرفی شد - تکفارس 
اولین تلویزیون آمازون معرفی شد - تکفارس 

اولین تلویزیون آمازون معرفی شد

علی اسکندری
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 22:33
اولین تلویزیون آمازون معرفی شد - تکفارس 

پیش از این‌ها تنها تلویزیون‌های آمازون به‌صورت نرم‌افزار و سیستم‌عامل برای تلویزیون‌های سایر برندها موجود بودند. به این ترتیب شما با خردی دستگاه Fire TV می‌توانستید به جدیدترین و بهترین فیلم‌ها و انیمیشن‌ها دسترسی داشته باشید و با خرید اشتراک ماهیانه به تماشای آن‌ها بنشینید. اما حالا آمازون از اولین تلویزیون خود با نام آمازون Fire TV پرده برداشته که یک دستگاه دیجیتال واقعی و با نمایشگری غول‌پیکر است. این تلویزیون مستقیما برای رقابت با محصولات سامسونگ، ال‌جی و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه عرضه شده و به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

امروز شرکت آمازون از تلویزیون OLED خود پرده برداشت که خیلی زود به بازارهای سراسر جهان (البته غیر از ایالات متحده) ورود پیدا می‌کند. آمازون Fire TV به دستیار صوتی اختصاصی این شرکت مجهز شده و از یک میکروفون فوق حساس بهره‌مند است. به این ترتیب در هر اتاقی که از خانه یا محل‌ کارتان باشید، می‌توانید این تلویزیون را فراخوانی کنید و فرمانیت خود را با صدای‌تان اعلام نمایید. برای مثال می‌توانید به این دستیار بگویید: «تلویزیون را روشن کن و برنامه فلان را پخش کن.» الکسا نیز در کسری از ثانیه این دستور را انجام خواهد داد. حتی در کنترلر این تلویزیون نیز شاهد یک میکروفون و دکمه هستیم که با فشار دادن آن قادر به فراخوانی دستیار صوتی آمازون خواهید بود. البته لازم به ذکر است که آمازون Fire TV در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود. یکی از آن‌ها به دستیار صوتی مجهز است و دیگری فاقد این قابلیت است. با این همه نگرانی‌های زیادی در مورد قرارگیری میکرفون و دستیار صوتی در تلویزیون‌ها وجود دارد. همین چند وقت پیش در خبرها منتشر شد که مدیران آمازون و گوگل به مکالمات شما در با دستیارهای هوشمند گوش می‌دهند تا به‌قول خودشان عملکرد برنامه را بهبود ببخشند! اما این موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران نگرا اطلاعات شخصی و پرداخت خود باشند که دستیارهای صوتی گوگل و آمازون به آن‌ها دسترسی کامل دارند. از این رو قرارگیری این تکنولوژی در تلویزیون‌ها ممکن است موجب نقض حریم خصوصی کاربر شود. گفتنی‌ست امنیت این فن‌آوری بسیار پایین است و حتی هکرهای مبتدی نیز می‌توانند آن‌ها را هک نموده و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. برای همین شاید خرید یک تلویزیون مجهز به دستیار صوتی انتخاب خوبی (لااقل برای این عصر) نباشد.

اولین تلویزیون آمازون معرفی شد - تکفارس 

از این گذشته، نمایشگر آمازون Fire TV از آخرین نسل تکنولوژی OLED ال‌جی سود می‌گیرد که روشنایی فوق‌العاده‌ای دارند و رنگ مشکی را مثل دنیای واقعی نشان می‌دهد. در حقیقت رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش طبیعی و در عین حال جذاب هستند و برخلاف نمایشگرهای سامسونگ دارای رنگ‌های اغراق‌آمیز نیستند. همچنین برای این‌که کیفیت کلی تصویر افزایش یابد، آمازون از طیف وسیعی از استانداردهای روز دنیا مثل دالبی ویژن و HDR10 استفاده نمود که موجب افزایش رنگ‌ها و کنتراست صفحه می‌شوند. آمازون Fire TV در دو نسخه ۵۵ و ۶۵ اینچی معرفی خواهد شد تا براساس فضای خانه‌تان یکی از مدل‌ها را خریداری نمایید. خوش‌بختانه همه مدل‌های این تلویزیون نیز از طراحی کم‌حاشیه و مدرنی بهره می‌برند که موجب افزایش جذابیت محتواها خواهد شد. همین باعث شده تا تلویزیون‌های آمازون به عنصری دکوراتیو برای خانه‌تان بدل شود. آمازون Fire TV با ۱۰ بلندگوی توان‌مند طراحی گشته که به تکنولوژی‌هایی مثل دالبی مجهز هستند که باعث افزایش حجم صدا می‌شود. همچنین این فن‌آوری باعث می‌شود تا صدا حالتی سه‌بعدی پیدا کند و از تمامی جهات پخش گردد. در ابتدا آمازون Fire TV در آلمان و استرالیا موجود خواهد بود و شاید سال بعد به کشورهای دیگر نیز عرضه گردد.

اما به مهم‌ترین ویژگی، یعنی قیمت این تلویزیون‌ها بپردازیم. نسخه‌ای که از دستیار صوتی و میکروفون بهره می‌برد با قیمت تقریبا ۱۴۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد، این در حالی‌ست که آمازون Fire TV فاقد میکروفون و الکسا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر در فروشگاه‌ها موجود خواهد شد. نمی‌توانید این مدل‌ها را به‌واسطه قیمت بالای آن‌ها خریداری نمایید؟ در نتیجه یک خبر خوب برای‌تان داریم؛ آمازون نسخه ارزان‌تری از تلویزیون‌های خود را با نمایشگرهای ال‌سی‌دی به‌زودی معرفی خواهد کرد که زیر ‍۱۰۰۰ دلار ارزش‌گذاری خواهند شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تلویزیون آمازون می‌تواند نظر کاربران را به‌سمت خود جلب کند؟ آیا در صورت عرضه این تلویزیون به بازار، حاضر به خرید آن خواهید بود؟ آیا از محصولات آمازون استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید