همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو - تکفارس 
همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو - تکفارس 
همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو - تکفارس 

همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو

سید محمد معلمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 21:00
همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو - تکفارس 

کارکنان خط تولید خودروهای فورد، یک همکار رباتی جدید را در کنار خود می‌بینند که به آنها این امکان را می‌دهد تا قطعات خودرو را بالای سرشان بلند کرده و نگه دارند. این ربات که وسیله‌ای پوشیدنی است، EksoVest نام دارد و سبب می‌شود که بدن کارکنان خسته نشود.

پس از اینکه EksoVest در دو شرکت تولید قطعات خودرو فورد در میشیگان آزمایش شد، حالا کارکنان این کمپانی در ۱۵ کارخانه این شرکت در ۷ کشور می‌توانند از ربات پوشیدنی استفاده نمایند تا مصدومیت دیگر آنها را تهدید نکند.

همکاری رباتها با کارکنان فورد برای تولید خودرو - تکفارس 

EksoVest که با همکاری فورد و Ekso Bionics تولید شده، به کارکنان خط تولید کمک می‌کند تا بتوانند جلیقه را بپوشند و با ابزارهای قدرتی خود، کارهای مد نظر آنها را انجام دهد. یکی از کارهای خوبی که EksoVest انجام می‌دهد این است که زمانی که خودرو بالای سر کارگر نگه داشته شده است، پیچ‌ها را می‌بندد.

بروس هِتل، نائب رئیس تولید و جامعه کارگری فورد می‌گوید: تولید خودروهای سواری از نظر فیزیکی، یک کار بسیار سخت به حساب می‌آید. کارمندان برای ما بسیار ارزشمند هستند و ما در مورد آنها احساس مسئولیت می‌کنیم. به همین سعی ما این است کاری کنیم که آنها با جراحت و آسیب کمتر وظایف خود را انجام دهند.

هر کدام از دست‌های الکتریکی EksoVest می‌تواند از ۲ تا ۶ کیلوگرم جسم را بلند کند و برای کارکنانی که قد آنها از ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر است، مناسب می‌باشد.

بر اساس اعلام فورد، کارکنانی که EksoVest را در دو کارخانه این شرکت در میشیگان پوشیده‌اند، نظرات مثبتی در مورد آن داشتند. از بازخوردهای کارکنان آن دو کارخانه استفاده شد تا پیش از عرضه سراسری EksoVest، این ربات بهبود عملکرد داشته باشد.

کارکنان خط تولید در کارخانه‌ها خبر داده‌اند که جلیقه‌های پوشیدنی وزن کمی دارند و بسیار راحت هستند. ضمن اینکه اصلاً محدودیتی برای حرکات آنها ایجاد نمی‌کنند.

نیک گوت، یکی از کارگرانی که در گروه‌های آزمایشی استفاده از EksoVest حضور داشت، رضایت خود را از تکنولوژی رباتی اعلام کرده است.

او می‌گوید: اصلاً دوست ندارم EksoVest کارخانه ما را ترک کند. هر کاری که باید بالای سرمان انجام شود را بدون این ربات انجام نخواهم داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید