طراحی خارق‌العاده ورودی دفتر اپل در ایتالیا - تکفارس 
طراحی خارق‌العاده ورودی دفتر اپل در ایتالیا - تکفارس 
طراحی خارق‌العاده ورودی دفتر اپل در ایتالیا - تکفارس 

طراحی خارق‌العاده ورودی دفتر اپل در ایتالیا

سید محمد معلمی
۵ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
طراحی خارق‌العاده ورودی دفتر اپل در ایتالیا - تکفارس 

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را نباید همیشه در زمینه تولید گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، اسمارت واچ و . . . فوق‌العاده بدانیم زیرا این شرکت‌ها برخی مواقع ممکن است با طراحی‌هایی که در ادارات و دفاتر خود در شهرها و کشورهای مختلف انجام می‌دهند، بر سر زبانها بیفتند. حالا اپل یکی از این کمپانی‌هایی است که ورودی دفتر خود را در شهر میلان چنان زیبا طراحی کرده که هر فردی که به آنجا می‌رود را مبهوت خود می‌کند.

معماری اداره اپل در شهر میلان ایتالیا را شرکت‌های Foster + Partners لندن به عهده داشته‌اند یعنی همان شرکت‌هایی که پیش از این نیز برای این کمپانی تولید گوشی ساختمان‌هایی بنا کرده‌اند.

اداره‌ای که اپل در ایتالیا افتتاح کرد، نشان‌دهنده رویه معمول این کمپانی است که سعی می‌کند در میادین بزرگ شهرهای پرجمعیت، نوعی ساختمان بنا کند که سبب خیره شدن چشمان همگان به آن می‌شود. برای مثال، میدان فدراسیون در قلب شهر ملبورن استرالیا و فروشگاه سانفرانسیسکو در میدان اتحاد، نمونه‌های بارزی از معماری مدنی فروشگاه‌های اپل می‌باشند. ضمن اینکه فروشگاه اپل در دبی نیز بر آبنماهای این شهر اشراف دارند که از کنار آن برج خلیفه نیز قابل مشاهده می‌باشد.

اداره اپل در میلان ایتالیا، در Milan`s Piazza del Liberty واقع شده که تقریباً مرکز شهر می‌باشد. این اداره پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد که در کنار آن یک آمفی‌تئاتر دیده می‌شود و قرار است در این سالن، برخی همایش‌های اپل برگزار شوند.

آن‌هایی که به این اداره وارد می‌شوند، در ورودی آن محو تماشای آبنمای بسیار بزرگی خواهند شد که همچون یک آبشار بزرگ از بالای سر آنها در حال ریختن است. آب این آبشار از درون شیشه‌ها به سمت پایین می‌ریزد و هر کسی که در حال حرکت در پله‌های سنگی است، می‌تواند شاهد ریختن آب‌ها باشد.

جانی ایو، افسر ارشد طراحی اپل می‌گوید: کار کردن در یکی از میادین اصلی و تاریخی ایتالیا یک مسئولیت جذاب و در عین حال چالش برانگیز بود. ما سعی کردیم تا دو عنصر از میدان‌های تاریخی ایتالیا که آب و سنگ بودند را با هم ترکیب کنیم و یک ورودی شیشه‌ای را نیز در نظر گرفتیم تا تجربه مشاهده بنا چندوجهی را به مشتریان خود ارائه نماییم. در واقع وقتی افراد به اداره وارد می‌شوند، فکر می‌کنند که آب دارد روی سر آنها می‌ریزد.

برای مشاهده ورودی اداره اپل در ایتالیا، می‌توانید گالری زیر را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید