ادعای جنجالی یکی از مدیران موزیلا در مورد گوگل - تکفارس 
ادعای جنجالی یکی از مدیران موزیلا در مورد گوگل - تکفارس 
ادعای جنجالی یکی از مدیران موزیلا در مورد گوگل - تکفارس 

ادعای جنجالی یکی از مدیران موزیلا در مورد گوگل

سید محمد معلمی
۳ مرداد ۱۳۹۷ - 19:45
ادعای جنجالی یکی از مدیران موزیلا در مورد گوگل - تکفارس 

شاید کسانی که از موزیلا فایرفاکس یا مایکروسافت اج استفاده می‌کنند، متوجه کندتر شدن اجرا یوتیوب شده باشند. در همین ارتباط، یکی از مدیران موزیلا مدعی است که برنامه گوگل برای طراحی دوباره یوتیوب سبب شده تا سرعت بالا آمدن این وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیو در مرورگرهایی مانند فایرفاکس و مایکروسافت اج بسیار آهسته شود.

کریس پترسون، مدیر بخش تخصصی نرم‌افزار موزیلا، طی توییتی که روز سه‌شنبه داشت ادعا کرد که یوتیوب در مرورگرهایی غیر از گوگل کروم با نصف سرعت اجرا می‌شود زیرا ساختار تازه‌ای در آن وجود دارد.

او در توئیتر خود نوشت: سرعت باز شدن صفحه اصلی یوتیوب در فایرفاکس و مایکروسافت حدود یک پنجم گوگل کروم می‌باشد زیرا طراحی جدید یوتیوب که Polymer نام دارد، مبتنی بر سیستم DOM v0 API می‌باشد که فقط در کروم یافت می‌شود. اگر کاربران فایرفاکس می‌خواهند یوتیوب را با همان سرعت پیش از طراحی جدید اجرا نمایند، باید از افزونه خاصی استفاده کنند.

او می‌گوید: یوتیوب از Shadow DOM Polyfill در فایرفاکس و مایکروسافت اج استفاده می‌کند که نسبت به سیستم موجود گوگل کروم بسیار آهسته‌تر می‌باشد. در لپ‌تاپ من، صفحه اصلی یوتیوب حدود ۵ ثانیه طول می‌کشد تا اجرا شود.

پترسون راهکارهایی را برای حل مشکل موجود در موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج ارائه کرده و آن این است که با استفاده از افزونه‌های مختلف، باید یوتیوب را به نسخه قبلی خود برگرداند.

او این نکته را نیز یادآور می‌شود که یوتیوب در نسخه ۱۱ مرورگر اینترنت اکسپلورر که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و الآن مایکروسافت اج به جای آن عرضه شده، همچنان از شیوه طراحی pre-Polymer بهره می‌برد. پترسون بر این باور است که گوگل باید در مورد فایرفاکس و مایکروسافت اج نیز باید چنین رویه‌ای را اتخاذ کند.

با همه اینها، نه گوگل، نه موزیلا، نه مایکروسافت و نه پترسون به اقداماتی که انجام شده هنوز به یکدیگر پاسخی نداده‌اند.

در ماه می، یوتیوب اعلام کرد که بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد که هر ماه از ویدیوهای آن بازدید می‌کنند. این وب‌سایت پرطرفدار پیش از این گفته بود که در هر دقیقه ۴۰۰ ساعت فیلم آپلود می‌شود بنابراین عملکرد چنین سایتی باید بسیار سریع باشد زیرا افراد زیادی از آن بازدید می‌نمایند.

کروم محبوب‌ترین مرورگر در دنیا است که ۵۹ درصد بازدیدها از سایت‌های مختلف از این مرورگر ثبت می‌شوند. موزیلا فایرفاکس با ۵ و مایکروسافت اج با ۲ درصد بازدید کننده در رده‌های بعدی قرار دارند.

هفته گذشته، فایرفاکس قابلیتی را به نسخه آزمایشی مرورگر خود به نام Nightly اضافه کرد که از پخش خودکار ویدیوها جلوگیری می‌کرد.

در روز سه‌شنبه نیز نسخه آخر گوگل کروم عرضه شد که در آن اقدامات امنیتی بیشتر به چشم می‌خوردند زیرا این مرورگر سعی کرده که با نشان دادن سایت‌هایی که با پروتکل HTTP آغاز می‌شوند، آنها را ناامن نشان دهد.

شما برای اجرا کردن یوتیوب در مایکروسافت اج و موزیلا فایرفاکس و یا مرورگرهایی که این وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیو با کندی اجرا می‌شود، چه راهکارهایی دارید؟ آنها را با دیگران در انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید