وارن بافت از طرح خود برای خرید بیشتر سهام اپل خبر داد - تکفارس 
وارن بافت از طرح خود برای خرید بیشتر سهام اپل خبر داد - تکفارس 
وارن بافت از طرح خود برای خرید بیشتر سهام اپل خبر داد - تکفارس 

وارن بافت از طرح خود برای خرید بیشتر سهام اپل خبر داد

پوریا اسدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:00
وارن بافت از طرح خود برای خرید بیشتر سهام اپل خبر داد - تکفارس 

Warren Buffet طرح‌های خود برای ادامه خرید سهام اپل را تایید کرده است. این سرمایه گذار موفق به تازگی ۷۵ میلیون سهام اپل را از طریق شرکت Berkshire Hathaway خود خریداری کرده است. و در حال حاضر، کمی بعد از آنکه اپل همچنین اعلام کرد که برنامه‌ای برای بازخرید سهامش دارد، وارن بافت قصد خود را برای خرید بیشتر سهام اپل تایید کرده است.

شرکت برکشایر هاتاوی در حال حاضر صاحب بیش از ۲۴۰ میلیون سهم در اپل است که تقریبا ۵ درصد از شرکت اپل را به خود اختصاص داده و آن را سومین سهامدار اپل کرده است. با وجود این، هر چند افزایش بیشتر مالکیت تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که قیمت سهام اپل کاهش یابد. پس از تأیید سرمایه گذاری وارن بافت در این شرکت، سهام به بالاترین سطح خود رسیده است، ارزش این شرکت را بیش از ۹۳۰ میلیارد دلار کرده که باعث نزدیک شدن اپل به جایگاه اولین شرکت تریلیون دلاری در جهان خواهد شد. در هر صورت، در نشست سهامداران سالانه شرکت برکشایر هاتاوی ، سرمایه گذاران شرکت را برای ایجاد آنچه که به آن  “محصولات بسیار چسبنده” می‌گویند و باعث  جذب مشتریان جدید به اکوسیستم خود می‌شود، ستایش کردند. از سوی دیگر، مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، هم خوشحالی خود را  از سرمایه گذاری وارن بافت در این شرکت ابراز کرد و اظهار داشت که او از بودن  این سرمایه گذار در هیئت مدیره بسیار هیجان زده خواهد شد.

علاوه بر همه اینها، وارن بافت همچنان می گوید که برنامه بازخرید سهام که اخیرا اعلام شده است، ۱۰۰ میلیارد دلار بوده که یک حرکت عاقلانه است  و باعث سوددهی بیشتر شرکت برکشایر هاتاوی می‌شود. پس از تکمیل شدن آن ، تعداد سهام اپل بسیار پایین خواهد بود و سود سهام نیز تقریبا ۱۶٪ بالاتر خواهد شد، در نتیجه سهم شرکت برکشایر هاتاوی در این شرکت به حدود ۶ یا ۷ درصد افزایش پیدا می کند و بدون آنکه هیچ گونه پول اضافی صرف شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید