سناتور مارکی خواستار توقف ردگیری کاربران، توسط فیس‎بوک پس از خروج از حساب کاربری‎شان، شد - تکفارس 
سناتور مارکی خواستار توقف ردگیری کاربران، توسط فیس‎بوک پس از خروج از حساب کاربری‎شان، شد - تکفارس 
سناتور مارکی خواستار توقف ردگیری کاربران، توسط فیس‎بوک پس از خروج از حساب کاربری‎شان، شد - تکفارس 

سناتور مارکی خواستار توقف ردگیری کاربران، توسط فیس‎بوک پس از خروج از حساب کاربری‎شان، شد

پوریا اسدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:15
سناتور مارکی خواستار توقف ردگیری کاربران، توسط فیس‎بوک پس از خروج از حساب کاربری‎شان، شد - تکفارس 

سناتور ادوارد مارکی از فیس‌بوک راضی نیست و از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می خواهد تا به تلاش برای اطمینان حاصل کردن از محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران در فیسبوک ادامه دهد. در نامه ای که این هفته به رئیس و اعضای FTC فرستاده است، وی درخواست  کرده اقدامات خاصی علیه این غول رسانه‌های اجتماعی صورت گیرد و خواستار اطلاعات حاصل از کمیسیون تحقیقات در این شرکت اطلاعاتی می‌باشد.

سناتور مارکی در نامه خود می گوید که او معتقد است که مکاشفات اخیر درباره فیس بوک و شیوه های حفظ حریم خصوصی آن، نشان می دهد که رضایتنامه‌ی کمیسیون تجارت فدرال در سال ۲۰۱۱ را نقض کرده است – توافقنامه‌ای که فیسبوک امضا کرده و موظف است طبق آن موافقت کاربران را قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات آنها با دیگران جلب نماید و دسترسی غیر مجاز به داده‌ها را به کاربر اطلاع دهد. سناتور مارکی نوشت: ” من از کمیسیون تجارت فدرال می خواهم که از تمامی منابع لازم برای تحقیق درباره فیس بوک استفاده کند و درخواست کند که فیس بوک تمام جریمه های نقدی را که منجر به هر گونه تخطی از دستور سال ۲۰۱۱ شده، پرداخت کند و فیس بوک را مجبور به تامین حفاظت‌های بیشتر کند.. سناتور ریچارد بلومنتال هم درخواست‌های مشابهی را در ماه گذشته انجام داد.

در میان درخواست‌های او، سناتور مارکی می‌خواهد که فیس بوک ممیزی های آینده حریم خصوصی خود را در دسترس عموم قرار گیرد و کمیسیون تجارت فدرال اطمینان حاصل کند که کسانی که به انجام این ممیزی می‌پردازند مستقل از فیس بوک باشند. او همچنین می‌خواهد که فیس‌بوک پیگیری کاربران خود از در حین وبگردی و پس از خارج شدن از حساب‌های فیس بوک خود متوقف کند  و این شرکت تا زمانی که تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال کامل نشده است، استفاده از ابزار تشخیص چهره خود را متوقف کند. علاوه بر این، سناتور درخواست می کند که فیس بوک از تضعیف سیاست های فعلی خود چلوگیری کند که در آن از جمع‌آوری داده‌های دوستان کاربر توسط اپ‌ها ممنوع شده است ، همان چیزی که  در حال حاضر برنامه thisisyourdigitallife الکساند کوگان، به خاطر آن بدنام شده است. مارکی همچنین از فیس بوک درخواست کرد شکایات و پرونده‌هایی که حاوی نکات نقض رضایت‌نامه است، را منتشر کند و آنها را به کمیسیون تجارت فدرال گزارش کند.

در رابطه با تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال در مورد شیوه های حفظ حریم خصوصی فیس بوک، سناتور مارکی می خواهد بداند که آیا فیس بوک به این کمیسیون همه ممیزی‌های سال ۲۰۱۱ را داده است و اینکه چه کسی آنها را انجام داده و چه کسی در کمیسیون تجارت فدرال مسئول بازبینی آنها است . وی همچنین اطلاعاتی در مورد تحقیقات در حال انجام، مانند زمانی که یافته های آن در دسترس عموم قرار می گیرد و از تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است را درخواست کرده است.

سناتور مارکی، همراه با سناتور بلومنتال، در ماه گذشته طرح CONSEND را معرفی کردند که قوانین بیشتری را در زمینه‌ی امنیت داده‌ها بر شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل اعمال می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید