کمیسیون تجارت فدرال تحقیق در مورد خرید مترو گلدوین مایر توسط آمازون را آغاز کرده است - تکفارس 
کمیسیون تجارت فدرال تحقیق در مورد خرید مترو گلدوین مایر توسط آمازون را آغاز کرده است - تکفارس 

کمیسیون تجارت فدرال تحقیق در مورد خرید مترو گلدوین مایر توسط آمازون را آغاز کرده است

حامد شهرزاد
۱۹ تیر ۱۴۰۰ - 19:10
آمازون

کمیسیون تجارت فدرال تحقیقات در مورد خرید مترو گلدوین مایر توسط آمازون را آغاز کرده است. این خبر را روزنامه اینفورمیشن در روز جمعه گزارش داد. اینفورمیشن این اقدام را به عنوان تحقیق عمیق در مورد معامله انجام شده توصیف کرده است که می‌تواند نشان دهنده ادامه آن برای ماه‌های طولانی باشد. این تحقیقات همچنین به معنای بررسی دقیق معامله صورت گرفته توسط کمیسیون تجارت فدرال است که به تازگی تحت ریاست لینا خان، مدافع ضد انحصارطلبی و منتقد آمازون قرار گرفته است.

کمیسیون تجارت فدرال بر پیامد‌های بزرگ این معامله برای قدرت عظیمی مانند آمازون در بازار متمرکز شده است. اینفورمیشن گزارش داده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو نفر که از این معامله باخبر بوده اند، کمیسیون تجارت فدرال و مراقب است که آیا این معامله به طور غیرقانونی توانایی آمازون را افزایش خواهد داد تا طیف گسترده‌ای از کالا‌ها و خدمات را به سراسر کاربران در جهان ارائه می‌دهد یا خیر.

کمیسیون تجارت فدرال در حال تحقیق پیرامون این موضوع است که آیا این معامله فقط به تولید و توزیع محتوا محدود می‌شود یا پیامد‌های آن برای آمازون گسترده‌تر است. به نظر می‌رسد که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا نگران این موضوع است که خرید شرکت مترو گلدوین مایر توسط آمازون ممکن است منجر به انحصارگرایی در این شرکت و به تبع محدود کردن عرضه رقابت برای سایر شرکت‌های حوزه رسانه شود.

مطالب مرتبط:

با توجه به اظهارات رئیس کمیسیون تجارت فدرال، انتظار می‌رفت که این معامله بررسی شود. ایالات متحده آمریکا پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست‌های نسبتاً سختگیرانه‌ای را در برابر شرکت‌های حوزه فناوری در پیش گرفته است. این موضوع به خاطر آن است که از نظر بسیاری از منتقدان حوزه فناوری، شرکت‌های بزرگ این حوزه بیش از حد قدرتمند شده‌اند و ممکن است در آینده باعث ضرر زدن یا حتی نابودی مشاغل کوچکتر فناوری شوند.

آمازون اعلام کرد که برای خرید‌ مترو گلدوین مایر، استودیوی حق امتیاز جیمز باند، به یک معامله ۸. ۴۵ میلیارد دلاری در تاریخ چهارشنبه ۵ خرداد (۲۶ می‌) به توافق رسیده است، اما انتظار می‌رود که این ادغام مورد بررسی بیشتر دولت قرار گیرد. دولت جدید ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا انحصارگرایی در حوزه فناوری را کاهش داده و در نهایت آن را خنثی کند.

در تاریخ سه شنبه ۱ تیر (۲۲ ژوئن)، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که تحقیقات در دست انجام است و سناتور الیزابت وارن از آژانس از طریق یک نامه خطاب به خان درخواست کرد تا بررسی معاملات را به صورت دقیق انجام دهد و در تاریخ سه شنبه ۸ تیر (۲۹ ژوئن) به طور انحصاری با د ورج به اشتراک گذاشته شود.

کمیسیون تجارت فدرال از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد و آمازون نیز به درخواست نظر که از طرف خبرگزاری د ورج ارسال شده بود، پاسخ نداده است.

این تحقیق آخرین سیگنال افزایش اقدامات ضد انحصاری از دولت جو بایدن است و خان ​​سالهاست که آمازون را مورد موشکافی قرار داده است و مقاله‌ای با عنوان پارادوکس ضد انحصار آمازون را برای مجله حقوقی‌ییل در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است که در محافل سیاست‌های اقتصادی مترقی محبوب بوده است. تعجب‌آور نیست که آمازون طرفدار خان نباشد و با طرح دادخواست استرداد از وی خواسته است اقدامات خود را در زمینه نظارت بر آمازون محدود کند.

در اوایل روز جمعه، جو بایدن یک دستورالعمل اجرایی به منظور ارتقاء رقابت که هدف آن اصلاح درست قوانین، بی‌طرفی دستگاه‌ها و موارد دیگر است را امضا کرد. باید دید که در نهایت کمیسون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا با خرید مترو گلدوین مایر توسط آمازون موافقت خواهد کرد یا خیر.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.