گوگل به آرامی فروش تبلت اندرویدی Pixel C را متوقف کرد - تکفارس 
گوگل به آرامی فروش تبلت اندرویدی Pixel C را متوقف کرد - تکفارس 
گوگل به آرامی فروش تبلت اندرویدی Pixel C را متوقف کرد - تکفارس 

گوگل به آرامی فروش تبلت اندرویدی Pixel C را متوقف کرد

مهرداد میرشاهی
۱۰ دی ۱۳۹۶ - 21:00
گوگل به آرامی فروش تبلت اندرویدی Pixel C را متوقف کرد - تکفارس 

پیکسل سی (Pixel C) تبلت اندرویدی گوگل است که دو سال پیش وارد بازار شد و این روزها به دست فراموشی سپرده شده است. در زمان عرضه این دستگاه هوشمند، همخوانی خوبی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار آن وجود نداشت و مشکلات متعددی گریبانگیر کاربران شده بود. اینک اما، به نظر می‌رسد که این تبلت به پایان کار خود رسیده است چراکه بنابر گزارش «اندروید پلیس»، این دستگاه دیگر در فروشگاه آنلاین گوگل قابل خریداری نیست.

گوگل با انتشار بیانیه‌ای در زمینه «بازنشستگی» پیکسل سی عنوان کرد:

همانطور که رایج است و زمانی که چند سال از عرضه یک دستگاه به بازار زمان می‌گذرد، ما نیز پیکسل سی را بازنشسته کرده‌ایم و پیرو آن، این دستگاه دیگر در دسترس قرار ندارد. با این حال، ما کاملاً به به‌روزرسانی و پشتیبانی از این تبلت متعهدیم که جهت اثبات این مدعی می‌توان به عرضه به‌روزرسانی اندروید ۸٫۰ برای آن اشاره داشت؛ بنابراین، مشتریان می‌توانند همچنان به بهترین نحو ممکن از دستگاه خود استفاده کنند. گوگل پیکسل‌بوک ما که به تازگی منتشر شده است ترکیبی از بهترین ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها است و بهترین دستگاه برای کسانی محسوب می‌گردد که به‌ دنبال یک دستگاه همه‌کاره‌ هستند.

پیکسل سی متعلق به زمانی است که گوگل تازه وارد حوزه ساخت سخت‌افزار شده بود و به صورت آزمایشی در این زمینه فعالیت می‌کرد. پیکسل سی به عنوان دستگاهی شناخته می‌گردد که برای نشان دادن عملکرد مناسب سیستم‌عامل اندروید با پردازنده‌ای متناسب ساخته شد و قرار بود تا اکوسیستم اندروید را دوباره بر روی تبلت‌ها احیا کند. با این وجود، این دستگاه هیچگاه نتوانست هدف اصلی خود را محقق سازد و گرچه هنوز هم شاهد تبلت‌هایی با سیستم‌عامل اندروید در بازار هستیم، اما این دستگاه‌ها به پای محبوبیت و کارآمدی دستگاهی نظیر آی‌پد (iPad) نرسیده‌اند.

با اینکه تبلت پیکسل سی شامل یکی از موردانتظارترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های یک تبلت مدرن یعنی قابلیت تقسیم صفحه و چندبرنامگی می‌شود، اما این قابلیت کمی دیر در دسترس قرار گرفت. از سوی دیگر، هنوز اپلیکیشن‌های اندرویدی به خوبی در صفحه‌نمایش‌های تبلت‌ها نمایش داده نمی‌شوند.

در چندماه گذشته از تبلت پیکسل سی بیشتر به عنوان دستگاهی برای اقشار کم‌درآمد یاد می‌شد که با توجه به این نکته که این تبلت حدود دو سال است که بدون کاهش قیمت در بازارهای جهانی به فروش می‌رسیده، اقدامی عجیب از سوی گوگل محسوب می‌شود.

همانطور که واضح است، فراموشی تبلت پیکسل سی و جمع‌آوری آن از خرده‌فروشی‌های گوگل کاملاً بی سر و صدا رخ داده است. بر اساس گزارش «اندروید پلیس»، تمامی آدرس‌های اینترنتی که زمانی مربوط به تبلت پیکسل سی بودند، اینک به پیکسل‌بوک ارجاع داده می‌شود. بی‌شک سیستم‌عامل کروم همان چیزی است که زمانی گوگل امیدوار بود تا تبلت‌های اندرویدی به جایگاه آن برسند. کاربردی بودن این دستگاه و همچنین قیمت ارزانش، منجر شده تا جایگزین خوبی برای تبلت پیکسل سی پدید آید و در نتیجه این حرکت شرکت گوگل کاملاً منطقی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید