بهترین سوئیچ های بازار ایران - تکفارس 
بهترین سوئیچ های بازار ایران - تکفارس 
بهترین سوئیچ های بازار ایران - تکفارس 

بهترین سوئیچ های بازار ایران

تکفارس
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - 17:43
بهترین سوئیچ های بازار ایران

انتخاب بهترین مارک سوئیچ شبکه به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با این‌حال، برخی از برندها در سالیان گذشته، به واسطه عرضه محصولات کارآمد موفق شده‌اند نظر مساعد شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ را به خود جلب کنند.

سیسکو شناخته‌شده‌ترین برند در زمینه تجهیزات شبکه، با سابقه طولانی و طیف وسیعی از محصولات برای مصارف مختلف است. سوئیچ‌های سیسکو به دلیل کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و عملکرد قوی شناخته شده‌اند.

شرکت بعدی Juniper Networks است که پیشرو در زمینه طراحی تجهیزات شبکه و به ویژه سوئیچ‌هاست. این شرکت سوئیچ‌هایی با قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌ای ارائه می‌کند.

هواوی را باید رقیب اصلی سیسکو در زمینه ساخت تجهیزات شبکه و به ویژه سوئیچ‌ها اشاره کرد. این شرکت نیز طیف وسیعی از سوئیچ‌های شبکه را با قیمتی کمتر از شرکت‌های رقیب به بازار عرضه کرده است.

تی پی لینک یکی دیگر از برند‌های محبوب در زمینه تولید محصولات شبکه است که سوئیچ‌های مدیریتی و غیر مدیریتی مقرون به صرفه را برای مصارف خانگی و اداری به بازار عرضه کرده است.

در نهایت، نام آشناترین برند در این زمینه میکروتیک است. یک برند محبوب که محصولاتش مورد توجه سازمان‌های بزرگ قرار دارند. در ادامه ویژگی و محصولات مهم‌، بهترین برندها را معرفی می‌کنیم. همچنین برای خرید سوییچ شبکه با گارانتی معتبر می توانید به آدرس https://falnic.com/shop/switches و محصولات برندهای معتبر سوئیچ را بررسی کنید.

سوئیچ های سیسکو

سیسکو طیف متنوعی از سوئیچ‌ها را روانه بازار کرده است که هر یک ویژگی‌های فنی شاخصی دارند. از سوئیچ‌‌های پرمخاطب سیسکو در بازار به موارد زیر باید اشاره کرد:

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L مجهز به سیستم عامل Image IOS LAN Base است و گزینه مناسبی برای استقرار در لایه دسترسی (Access) است. این سوئیچ گزینه مناسبی برای استقرار در شعب شرکت‌ها بوده و قابلیت‌های مناسبی برای پیاده‌سازی شبکه‌های محلی ارائه می‌دهد. این سوئیچ مجهز به ۲۴ پورت گیگابیتی، چهار ماژول SFP در بخش آپلینک با سرعت یک گیگابیت، یک پورت اترنت مدیریتی، پورت یواس‌بی و قابلیت FlexStack است که امکان اتصال چهار سوئیچ ۲۹۶۰ را فراهم می‌کند.

بهترین سوئیچ های بازار ایران - تکفارس 

یکی دیگر از سوئیچ‌های رده بالای شرکت سیسکو، سوییچ WS-C3850-12S-E است که در گروه سوئیچ‌های سری ۳۸۵۰ قرار می‌گیرد و در حقیقت نسل جدید سوئیچ‌های سیسکو است که برای کاربردهای حرفه‌ای طراحی شده‌است. این سوئیچ به دلیل ظرفیت سوییچینگ بالا، گزینه مناسبی برای استقرار در لایه‌های دسترسی و توزیع است و قابلیت‌های خوبی در ارتباط با مدیریت بی‌سیم و سیمی ارائه می‌دهد. سوئیچ‌های سری ۳۸۵۰ طراحی ماژولار دارند و در پلتفرم‌های ۱۲، ۲۴ و ۴۸ پورتی طراحی شده‌اند. این سوئیچ‌ها مجهز به دو منبع تغذیه و سه فن هستند و می‌توانند ترافیک بی‌سیم را تا سقف ۴۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

سوئیچ های دی لینک

شرکت دی‌لینک یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه ساخت سوئیچ شبکه است که محصولات مختلفی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ به بازار عرضه کرده است.

  • سوئیچ دی لینک DGS-1210-28MP

این سوئیچ، یکی از محصولات خوش‌ساخت دی لینک است که مجهز به ۲۴ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ با قابلیت PoE و ۴ پورت کمبو است. از ویژگی‌های شاخص سوئیچ DGS-1210-28MP باید به ۲۴ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ گیگابیتی، ۴ پورت کمبو گیگابیت GbE/SFP، مکانیزم‌های امنیتی و سوئیچینگ لایه ۲ پیشرفته، مسیریابی ایستای لایه ۲، رابط کاربری مدیریتی standard mode یا surveillance mode مطابق با نیازها و توان خروجی ۳۷۰ وات PoE اشاره کرد.

  • سوئیچ دی لینک DGS-1510-52X

سوئیچ DGS-1510-52X یکی دیگر از محصولات رده بالای این شرکت است که مجهز به ۴۸ پورت گیگابیتی است و در گروه جدیدترین نسل سوئیچ شبکه‌های هوشمند مدیریت‌شده مجهز به پورت‌های فیبر شناخته می‌شود. این سوئیچ ابعاد ۴۴۰×۲۵۰×۴۴ میلی متر و وزن ۳.۱ کیلوگرم دارد و بدون مشکل در رک نصب می‌شود. از قابلیت‌های شاخص سوئیچ فوق باید به ۴۸ پورت گیگابیتی، ۴ پورت SFP+ با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای اتصالات فیبر نوری، ظرفیت سوئیچینگ ۱۷۶ گیگابیت بر ثانیه، جدول مک آدرس ۱۶K و غیره اشاره کرد.

  • سوئیچ دی لینک DGS-1100-24P

DGS-1100-24P از سوئیچ‌های رده اقتصادی دی لینک است که برای کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده‌است. این سوئیچ ۲۴ پورت گیگابیتی با وجود مقرون به صرفه بودن توانایی پشتیبانی از فناوری PoE، تامین برق دوربین‌های تحت شبکه، تلفن‌های ویپ، اکسس پوینت‌های بی سیم و … را دارد. ظرفیت سوئیچینگ این سوئیچ برابر با ۴۸ گیگابیت بر ثانیه است.

بهترین سوئیچ های بازار ایران - تکفارس 

سوئیچ های داهوا

داهوا یکی دیگر از برندهای فعال در حوزه تجهیزات شبکه است. این شرکت که برای مدت زمان طولانی در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته به فعالیت اشتغال داشت، در اقدامی استراتژیک تصمیم گرفت به دنیای ساخت سوئیچ‌ها شبکه نیز وارد شود. سوئیچ‌های طراحی شده توسط این برند تایوانی پاسخ‌گوی نیازهای کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط هستند.

  • سوئیچ داهوا HR900-AF-42N

سوئیچ داهوا مدل HR900-AF-42N یک سوئیچ رده اقتصادی است که مجهز به ۴ پورت ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با قابلیت پشتیبانی از فناوری PoE و ۲ پورت اترنت آپلینک ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این سوئیچ از استانداردهای IEEE802.3، IEEE802.3u و IEEE802.3x پشتیبانی می‌کند تا بتوانید برق موردنیاز تجهیزاتی که از استانداردهای مختلف PoE پشتیبانی می‌کنند را تامین کنید.

  • سوئیچ داهوا SM-LB162P-SF

یکی دیگر از سوئیچ‌های خوش‌ساخت شرکت داهوا سوئیچ ۱+۲+۱۶ پورت SM-LB162P-SF است. این سوئیچ مجهز به ۱۶ پورت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و ۲ پورت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه RJ45 و یک پورت فیبر با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است که از فناوری Auto-MDI و MDIX پشتیبانی می‌کند. همه پورت‌های سوئیچ فوق مجهز به فناوری محافظت در برابر الکتریسیته ساکن به میزان ۲KV هستند. سوئیچ فوق توانایی ساخت ۱۶ شبکه محلی مجازی (VLAN) را دارد و مجهز به مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته برای مقابله با تهدیداتی مثل broadcast storm است.

  • سوئیچ داهوا DH-PFS4226-24ET-360

سوئیچ داهوا مدل DH-PFS4226-24ET-360 از محصولات رده بالای این شرکت است که مجهز به ۲ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ Base-T، دو پورت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه Base-X و ۲۴ پورت ۱۰/۰۰ مگابیت Base-T با قابلیت پشتیبانی از فناوری PoE است. حداکثر توان خروجی سوئیچ فوق برابر با ۳۶۰ وات است و ظرفیت سوئیچنگ ۸.۸ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند. از ویژگی‌های شاخص سوئیچ فوق باید به مکانیزم تجمیع لینک مبتنی بر پروتکل LACP، تجمیع لینک ایستا، مکانیزم‌های امنیتی درخت پوشای STP و RSTP و … اشاره کرد.

هنگامی که صحبت از سوئیچ‌های شبکه پر فروش در بازار ایران به میان می‌آید با طیف گسترده و متنوعی از سوئیچ‌ها در ارتباط هستیم که انتخاب گزینه مناسب به نیازها و بودجه سازمانی بستگی دارد. با این حال، برندهای محبوب در این زمینه شامل سیسکو، دی‌لینک، تی‌پی‌لینک، میکروتیک و اچ‌پی هستند که برای هر کسب‌و‌کاری سوئیچ قدرتمندی را روانه بازار کرده‌اند. به طور مثال، در بین سوئیچ‌های سیسکو، سری ۲۹۶۰ به دلیل قیمت مناسب، کارایی بالا و عمر طولانی، محبوبیت زیادی دارد. مدل‌های WS-C2960-24PC-L، WS-C2960S-48FPS-L و WS-C2960X-24PS-L از جمله پرفروش‌ترین مدل‌ها در این سری هستند. همچنین، اگر به دنبال سوئیچ‌های ارزان‌تر هستید، می‌توانید به سراغ برندهای دی‌لینک و تی‌پی‌لینک بروید. سوئیچ‌های DGS-1210-28 و TL-SG108E این برندها، کیفیت و کارایی قابل قبولی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید