هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟ - تکفارس 
هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟ - تکفارس 
هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟ - تکفارس 

هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟

تکفارس
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 23:02
هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟ - تکفارس 

برخی از بهترین هتل های ایران توانسته‌اند با نصب پیشرفته‌ترین تجهیزات رایانه‌ای و ارتباطی، به هوشمندترین هتل های ایران تبدیل شوند. این هتل‌ها شامل هتل اسپیناس تهران، هتل لاله پارک تبریز و هتل قصر طلایی مشهد می‌شوند. فلادی تودی، به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم رزرو هتل در ایران، امکان رزرو آنلاین و سریع هوشمندترین هتل های ایران را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های یک هتل هوشمند در ایران

هتل هوشمند، به هتلی می‌گویند که به جدیدترین فناوری‌های رایانه‌ای مانند هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و اینترنت اشیا (IoT) مجهز باشد. این تکنولوژی‌ها در راستای مدیریت بهتر هتل، افزایش کارآمدی، تقویت کنترل و ارائه خدمات بهتر به مشتریان در هتل نصب می‌شوند. نمونه بارز یک هتل هوشمند را می‌توانیم در هتل لاله پارک تبریز مشاهده کنیم. این مجموعه در شهر تبریز با ۲۲۰ اتاق و مجموعا ۱۰۵۳ مترمربع مساحت، به‌روزترین خدمات را به مشتریان عرضه می‌دارد.

نصب سنسور در بخش‌های مختلف ساختمان هتل، اثاثیه و اتاق‌ها، یکی از راه‌های هوشمند سازی هتل به شمار می‌رود. سنسورها، داده‌های مختلفی را به یک سیستم مرکزی می‌فرستند. این سیستم، داده‌های مرتبط را دریافت و پردازش می‌کند و اطلاعات لازم را از آن‌ها به دست می‌آورد. اطلاعات حاصل می‌توانند به ارائه خدمات سریع‌تر و سودمندتر و همچنین مدیریت بهتر هتل کمک کنند.

۶ هتل هوشمند در ایران

هتل‌هایی در ایران هستند که از نظر فناوری‌های رایانه‌ای، حتی جزء بهترین هتل های جهان به شمار می‌روند. این هتل‌ها می‌کوشند افزایش سطح امنیت هتل، مدیریت بودجه و منابع، تجهیزات داخل اتاق‌ها و کنترل فضاهایی مانند پارکینگ را با تکنولوژی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی انجام دهند.

هتل اسپیناس تهران

بسیاری از افراد، هتل اسپیناس را بهترین هتل ایران می‌دانند. این هتل در ارتفاعات محله سعادت‌آباد تهران واقع شده است و در سال ۲۰۱۵ میلادی، به یک هتل ۵ ستاره تبدیل شد. ۲۰ طبقه و ۴۰۰ اتاق آن، به بهترین فناوری‌های روز دنیا مجهز هستند. از نظر طراحی، دکوراسیون داخلی و بیرونی نیز می‌توانیم آن را یکی از بهترین هتل های ایران بدانیم.

هتل الماس مشهد

تعجبی ندارد که هتل الماس مشهد را جزء هوشمندترین هتل های ایران برشمرده‌اند؛ زیرا این هتل ۵ ستاره یکی از جدیدترین هتل های ایران است که در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد. بنابراین، امکانات آن ازنظر تکنولوژی رایانه‌ای در ایران کم رقیب هستند.

هتل الماس مشهد با مجموعا ۲۱۷ اتاق و ۲۵ طبقه به مهمانان خدمت‌رسانی می‌کند. انواع اتاق دیپلماتی، سلطنتی، اتاق ماه‌عسل، اتاق یک نفره و اتاق دبل در این هتل به جدیدترین فناوری‌ها مجهز هستند. امکاناتی چون لابی، کافه‌رستوران پشت‌بامی، رستوران چرخان ۳۶۰ درجه و کافی‌شاپ، تنها برخی از فضاهای هتل الماس مشهد به شمار می‌روند.

هتل لاله پارک تبریز

این هتل لوکس ۵ ستاره را می‌توانیم نمونه‌ای عالی از هوشمندترین هتل های ایران در شهر تبریز به شمار آوریم. انواع تجهیزات رایانه و ارتباطی برای مدیریت و خدمت‌رسانی بهتر در هتل به کار گرفته می‌شوند. امکانات هتل لاله پارک با مساحت ۱۰۵۳ متر، شامل ۲۲۰ اتاق اقامت، ۱۴ طبقه، ۷ سال کنفرانس، تالار، رستوران، استخر و غیره می‌شوند. علاوه بر این‌ها، آنچه مهمانان خارجی و داخلی را به این هتل جذب می‌کند، دسترسی آسان آن به فرودگاه تبریز، پارک لاله تبریز و ۱۲۶ فروشگاه برتر در مرکز خرید لاله پارک است.

اوج استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند را می‌توانیم در ۷ سالن کنفرانس لاله پارک مشاهده کنیم. البته فضاهای مختلف سنتی مانند حمام ترکی این مجموعه نیز از نصب تجهیزات رایانه‌ای پیشرفته بی‌نصیب نمانده‌اند. این مجموعه لوکس، مخصوص کسانی است که به دنبال گذراندن اوقات فراغت با بهترین شرایط در شهر تبریز هستند.

هوشمندترین هتل های ایران کدامند؟ - تکفارس 

هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌عنوان بهترین هتل ایران شناخته شد. این هتل ۲۰ طبقه بین‌المللی، به معماری بسیار مدرن و تکنولوژی به‌روزش معروف است. ازنظر مساحت، هتل قصر طلایی مشهد در فهرست بزرگ‌ترین هتل های ایران قرار می‌گیرد. نزدیکی این هتل با حرم امام رضا (ع) و فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز آن را در میان مسافران محبوب می‌سازد. جاذبه های گردشگری مشهد در نزدیکی هتل شامل مجموعه توریستی بابا قدرت، کلیسای ارمنی مسروپ مقدس، میدان طبرسی و بازار اما رضا می‌شوند.

هتل داریوش کیش

معماری بی‌نظیر هتل داریوش در جزیره کیش، ما را به یاد دوران حکومت هخامنشیان می‌اندازد. در این هتل ۵ ستاره، تجهیزات رایانه‌ای مدرن با سبک معماری الهام گرفته از دوران کهن ادغام می‌شوند و تجربه‌ای زیبا برای مهمانان می‌آفرینند.

اگر قصد بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، پارک دلفین کیش و بناهای تاریخی مربوط به دوران یونان را دارید، سفر به کیش انتخابی ایده‌آل خواهد بود. با مراجعه به پلتفرم فلای تودی جهت رزرو بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل در ایران و جزیره کیش، می‌توانید بهترین تجربه سفر به کیش را داشته باشید.

هتل زندیه شیراز

دلایل بسیاری وجود دارد که هتل ۵ ستاره زندیه واقع در مرکز شهر شیراز می‌تواند مسافران بی‌شماری را به‌سوی خود جذب کند. نزدیکی آن به دیگر مکان‌های مجموعه زندیه و ارگ کریم‌خان، یکی از این دلایل است. یک دلیل مهم دیگر را می‌توانیم تجهیزات رایانه‌ای پیشرفته و امکانات هوشمند این هتل بدانیم. معماران هتل زندیه شیراز برای طراحی هتل از سبک ایرانی کهن الهام گرفته‌اند. کارکنان این مجموعه بسیار آموزش‌دیده و ماهر هستند.

رزرو هتل ارزان در فلای تودی

فلای تودی، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران به شمار می‌رود. بالغ‌بر ۹۰۰ خط هوایی و بیش از ۱.۵ میلیون مسافرخانه، هتل لوکس و انواع اقامتگاه، قابلیت رزرو در فلادی تودی را دارند. با وجود قابلیت جستجوی پیشرفته فلای تودی، می‌توانید هوشمندترین هتل های ایران را با یک کلیک برای اقامت انتخاب کنید.

جمع‌بندی

هتل های هوشمند از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بهره‌مند هستند. این فناوری‌ها به خدمات رسانی سریع‌تر، مدیریت منابع هتل، دسترسی آسان و کنترل فضاها و موقعیت‌ها کمک می‌کنند. با رزرو هتل از طریق فلای تودی، می‌توانید در هوشمندترین هتل های ایران، مانند هتل اسپیناس، هتل الماس مشهد، هتل لاله پارک و هتل داریوش کیش اقامت داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید