راهپیمایی فضایی روز پنجشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق افتاد - تکفارس 
راهپیمایی فضایی روز پنجشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق افتاد - تکفارس 
راهپیمایی فضایی روز پنجشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق افتاد - تکفارس 

راهپیمایی فضایی روز پنجشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق افتاد

افشین نوری
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 10:28
ناسا

ناسا اعلام کرد که پیاده‌روی فضایی روز پنجشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به خاطر نشت مایع خنک‌کننده در رادیاتور پشتیبان ماژول Nauka کنسل شده است.

این نشت که اوایل این هفته اتفاق افتاد ظاهرا متوقف شده است. آژانس فضایی روسیه این نشتی را گزارش داده بود و سپس توسط دوربین‌های خارجی ایستگاه فضایی تائید شد.

آژانس فضایی روسیه با اخیرا با انتشار پستی اعلام کرده بود که یک نشت مایع خنک کننده در رادیاتور پشتیبان ماژول Nauka رخ داده است. در حالیکه ماژول Nauka در سال ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی متصل شد، اما رادیاتور مذکور در سال ۲۰۱۰ به ایستگاه فضایی اضافه شده بود.

این آژانس گفت که ماژول Nauka فعلا به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ خطری خدمه و ایستگاه فضایی بین المللی را تهدید نمی‌کند.

ناسا نیز اعلام کرد که کنترل‌کننده‌های پرواز در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس با بررسی این مشکل از طریق دوربین‌های ایستگاه، نشت مایع خنک‌کننده از یکی از دو رادیاتور ماژول Nauka را مشاهده کرده‌اند.

ناسا خدمه هفت نفره ایستگاه فضایی را از این نشت مطلع کرده است و یاسمین مقبلی فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی نیز با بازدید از ماژول Cupola این نشت را تائید کرده است. مهندسان ناسا و آژانس فضایی روسیه در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند.

حالا ناسا گفته است که رادیاتور به کار خود ادامه می دهد و هیچیک از خدمه ایسنگاه فضایی و همچنین تاسیسات آن در خطر نیستند.

اتفاق مشابهی نیز سال گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داد. اولین مورد مربوط به ماه دسامبر می‌شود که منجر به ناامن شدن کپسول خدمه برای حمل دو فضانورد روسی و یک آمریکایی به زمین شد.

این موضوع باعث شد تا یک کپسول جدید برای برگرداندن فضانوردان فرستاده شود و سه فضانورد مجبور شدند یک سال کامل در مدار بمانند، یعنی شش ماه بیشتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود. حادثه مشابهی نیز در ماه ژانویه رخ داد.

حالا نشتی دیگری در ایستگاه فضایی باعث شده تا راهپیمایی فضایی که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود لغو بشود.

قرار است ناسا پس از پایان بررسی‌های خود، تاریخ جدیدی برای این راهپیمایی فضایی اعلام کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید