گلکسی S24 اولترا احتمالا دوربین زوم ۱۰ برابر را نخواهد داشت - تکفارس 
گلکسی S24 اولترا احتمالا دوربین زوم ۱۰ برابر را نخواهد داشت - تکفارس 
گلکسی S24 اولترا احتمالا دوربین زوم ۱۰ برابر را نخواهد داشت - تکفارس 

گلکسی S24 اولترا احتمالا دوربین زوم ۱۰ برابر را نخواهد داشت

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 09:40
گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا ظاهرا دوربین ۱۰×۱۰ را با لنز ۵×۵۰ مگاپیکسلی جایگزین خواهد کرد.

یک افشاگر به نام Ice Universe فاش کرده که سامسونگ به جای لنز ۳x 50 مگاپیکسلی از یک دوربین ۳x 10MP در گلکسی S24 اولترا استفاده خواهد کرد.

گوشی های اولترا سامسونگ چند سال است که از یک دوربین پریسکوپ ۱۰ برابر استفاده می‌کنند و جایگاه بسیار خوبی در بین گوشی‌های دوربین‌دار پیدا کرده‌اند. اما ظاهرا این شرایط سال آینده تغییر خواهد کرد.

به گفته این افشاگر، گلکسی S24 اولترا دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی ۱۰x را با یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی جایگزین خواهد کرد. دوربین جدید یک سنسور ۱/۲.۵۲ اینچی با پیکسل‌های کوچک ۰.۷ میکرون خواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتند مسلما خبر بدی برای طرفداران سامسونگ خواهد بود و باید ببینیم این شرکت چه فکرهایی در سر دارد. طبق اطلاعاتی که اخیرا یک افشاگر مطرح به نام Ice Universe فاش کرده بود سری سامسونگ گلکسی S24 در اروپا به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهد شد. اما اطلاعات جدید نشان می دهند که گلکسی S24 اولترا نسخه اگزینوس ۲۴۰۰ نخواهد داشت.

طبق اطلاعاتی که Setsuna Digital فاش کرده فقط مدل‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود. به گفته این افشاگر، گلکسی S24 اولترا، صرف نظر از بازار، فقط از پردازنده اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

به این ترتیب، گلکسی S24 اولترا در همه بازارها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی عرضه خواهد شد. در مقابل، گلکسی S24 و S24+ بسته به بازار با اگزینوس ۲۴۰۰ یا تسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی عرضه خواهند شد.

طبق گزارش امروز، نسخه پایه گلکسی S24 اولترا دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. اما حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی آن در مقایسه با ظرفیت ۱ ترابایتی S23 اولترا به ۲ ترابایت افزایش خواهد یافت. برای یادآوری، S23 اولترا در نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید