watchOS 10 اپل ۲۷ شهریور عرضه می شود - تکفارس 
watchOS 10 اپل ۲۷ شهریور عرضه می شود - تکفارس 
watchOS 10 اپل ۲۷ شهریور عرضه می شود - تکفارس 

watchOS 10 اپل ۲۷ شهریور عرضه می شود

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 06:27
watchOS 10

اپل اعلام کرد که watchOS 10 از ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر) قابل دسترس خواهد بود. این به‌روزرسانی ظاهرا بزرگ‌ترین آپدیت watchOS از زمانی که معرفی اپل واچ است.

اپل همچنین گفته است که اپل واچ سری ۹، دستورات سیری را روی دستگاه پردازش خواهند کرد. پردازش روی دستگاه به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک خواهد کرد و آن‌ها می‌توانند سوالات مربوط به سلامت شخصی و تناسب اندام خود را از اپلیکیشن Health بپرسند.

 اپل یک بازطراحی بزرگ و قابلیت‌های جدیدی در این سیستم‌عامل اضافه کرده است. به نظر می‌رسد چندین دلیل برای این تصمیم اپل وجود دارد که اولین آن‌ها ارتقا سخت‌افزاری متوسط در نسل جدید اپل واچ است و به همین‌خاطر اپل قصد دارد با روش دیگری مشتریان را ترغیب به خرید اپل واچ امسال خود بکند. دلیل دوم آن است که آپدیت iOS 17 قابلیت‌های و بهینه‌سازی‌های کمی ‌ارائه خواهد کرد. و دلیل سوم اینکه‌  watchOS در طول سال‌های گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و حالا وقت آن رسیده که اپل تغییرات اساسی در آن ایجاد کند. 

ساعت جدید اپل مجهز به تراشه نسل دوم فوق پهن باند (UWB) است که می‌تواند تشخیص دهد هوم پاد در نزدیکی شما قرار دارد و اگر به فاصله چهار متری آن رسیدید، ساعت شما Now Playing را اجرا خواهد کرد تا بتوانید آن را کنترل کنید. اپل همچنین یک قابلیت دوبار ضربه زدن ارائه کرده که می‌تواند کارهایی مانند پاسخ به تماس‌ها یا نمایش ویجت Smart Stack را انجام دهد.

شما همچنین می‌توانید از صفحه ساعت در بین ویجت‌ها پیمایش کنید. همه ویجت‌ها قابل تنظیم هستند و ویجت Smart Stack از یادگیری ماشین برای دانستن اینکه کدام ویجت‌ها در طول روز برای شما مهم هستند استفاده می‌کند. WatchOS 10، ساعت اپل واچ را برای شما تبدیل به یک آیفون کوچک خواهد کرد.

اپل همچنین کارهایی را دکمه کناری انجام می‌دهد را تغییر داده است و شما با یک بار فشار دادن آن می‌توانید به مرکز کنترل بروید و با دوبار فشار دادن آن برای پرداخت‌های NFC به کیف پول اپل هدایت می‌شوید.

سایر تغییرات WatchOS 10 شامل واچ‌فیس‌های جدید نایک و هرمس و همچنین واچ‌فیس اولترا برای اپل واچ اولترا می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید