اپل از سال ۲۰۲۵ از مودم ۵G اختصاصی خودش در آیفون‌ها استفاده می کند - تکفارس 
اپل از سال ۲۰۲۵ از مودم ۵G اختصاصی خودش در آیفون‌ها استفاده می کند - تکفارس 
اپل از سال ۲۰۲۵ از مودم ۵G اختصاصی خودش در آیفون‌ها استفاده می کند - تکفارس 

اپل از سال ۲۰۲۵ از مودم ۵G اختصاصی خودش در آیفون‌ها استفاده می کند

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 10:14
اپل

اپل در حال توسعه مودم ۵G اختصاصی خود است و هنوز آیفونی با این مودم ارائه نکرده است. این شرکت در حال حاضر از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کند و مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس گفته است اپل تا دو سال دیگر همچنان متکی به کوالکلم خواهد بود، اما از سال ۲۰۲۵ از مودم‌های ۵G خود بهره خواهد برد.

بنابراین سری آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ سال کماکان از مودم‌های ۵G کوالکام استفاده خواهند کرد و احتمالا آیفون ۱۷ اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد. البته گفته می‌شود آیفون SE 4 هم تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده و از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

هنو اطلاعات زیادی از مودم ۵G اپل در دسترس نیست، بنابراین ما نمی‌دانیم که چه نوع قابلیت‌هایی در آن ارائه خواهد شد و چه مزایایی نسبت به مودم کوالکام خواهد داشت.

اپل همچنین قصد دارد از تراشه بی‌سیم خود برای اتصال بلوتوث و وای‌فای در آیفون‌ها استفاده کند و اولین آیفونی که از آن بهره خواهد برد در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

به نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته مودم اختصاصی خودش را توسعه دهد و تا چند سال دیگر وابسته به کوالکام خواهد بود‌ مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ اخیرا گفته بود که همه مدل‌های آیفون ۱۵ مجهز به مودم ۵G کوالکام خواهند شد و بعید است که اپل تا آن موقع کاری از دستش بربیاید. اپل و کوالکام از سال ۲۰۱۹ یک قرارداد همکاری شش ساله امضا کرده‌اند و تاکنون پابرجا بوده است و احتمالا تا سال آخر نیز ادامه خواهد یافت. 

در هر حال، استفاده از مودم‌های کوالکام به نفع اپل نیست و باعث افزایش هزینه‌های این شرکت شده است و حتی با وجود خرید کسب‌وکار مودم اینتل نتوانسته به اهداف خود در این زمینه دست یابد. حالا کوالکام با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که دارد همچنان بی‌رقیب مانده است و اپل چاره ای جز اتکا به محصولات این شرکت ندارد. 

سایر کارشناسان نیز معتقدند که مودم ۵G اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۵ آماده نخواهد شد و به این ترتیب سری آیفون ۱۶ نیز همچنان از مودم کوالکام استفا ه خواهد کرد. اخیر کالبدشکافی آیفون ۱۴ نشان داده بود که مودم استفاده شده در داهل آن از نوع اسنپدراگون X65 5G بود و احتمالا سال آینده از مودم اسنپدراگون X70 در داهل سری آیفون ۱۵ استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید