ایلان ماسک پست های BanTheADL# را که از برتری سفیدپوست‌ها حمایت کند لایک کرد - تکفارس 
ایلان ماسک پست های BanTheADL# را که از برتری سفیدپوست‌ها حمایت کند لایک کرد - تکفارس 
ایلان ماسک پست های BanTheADL# را که از برتری سفیدپوست‌ها حمایت کند لایک کرد - تکفارس 

ایلان ماسک پست های BanTheADL# را که از برتری سفیدپوست‌ها حمایت کند لایک کرد

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:05
ایلان ماسک

در ۲۴ ساعت گذشته، هشتگ BanTheADL در پلتفرم X (توییتر) ترند شده است. این هشتگ به یک سازمان حقوق بشری ضدافراط‌گرایی اشاره دارد.

اما نکته جالب اینکه ایلان ماسک از حملات علیه ADL در توییتر پشتیبانی کرده است. از طرفی تعدادی از کاربران X گزارش داده اند که یک تبلیغ مورد تائید X از برتری سفیدپوستان پشتیبانی کرده است.

داستان از آنجا شروع شد که رئیس ADL پستی در X منتشر کرد که در آن از لیندا یاکارینو مدیر عامل توییتر خواسته شده بود تا درباره مطالب نفرت انگیز اقدامات سازنده داشته باشد.

یاکارینو که چند ماه پیش توسط ماسک به عنوان مدیرعامل انتخاب شد به او پاسخ داد که توییتر به دنبال یک همکاری سازنده بر اساس حسن نیت است.

در ادامه، بسیاری از کاربران راست‌گرا به پست مدیر ADL حمله کردند و مخالفت خود را با آن بیان کردند.

هشتگ BanTheADL نه تنها توسط کاربران راست‌گرا بلکه توسط شخصیت‌های مطرح راست‌گرا مثل Nick Fuentes و Charlie Kirk حمایت شد.

این هشتگ حالا تبدیل به یک موضوع داع در X تبدیل شده و از زمان انتشار، بیش از ۱۰۰ هزار پست در رابطه با آن منتشر شده است.

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند و به قابلیت‌های بیشتری مانند ویرایش توییت‌ها و انتشار پست‌های طولانی‌تر دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید