OpenAI پلتفرم ChatGPT Enterprise را با تمرکز روی امنیت شرکت ها عرضه کرد - تکفارس 
OpenAI پلتفرم ChatGPT Enterprise را با تمرکز روی امنیت شرکت ها عرضه کرد - تکفارس 
OpenAI پلتفرم ChatGPT Enterprise را با تمرکز روی امنیت شرکت ها عرضه کرد - تکفارس 

OpenAI پلتفرم ChatGPT Enterprise را با تمرکز روی امنیت شرکت ها عرضه کرد

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:50
ChatGPT uses 17,000 times the amount of electricity

OpenAI به عنوان شرکت سازنده ChatGPT، امروز پلتفرم ChatGPT Enterprise را عرضه کرد. این پلتفرم برای کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری ارائه شده است.

ChatGPT Enterprise بر پایه مدل زبانی پیشرفته GPT-4 طراحی شده و مهمترین ویژگی آن این است که امنیت بسیار بالایی دارد و از اطلاعات شرکت‌ها محافظت خواهد کرد.

مدیرعامل OpenAI گفته است که این پلتفرم در طول کمتر از یک سال توسعه یافته و برای ساخت آن با بیش از ۲۰ شرکت همکاری کرده است.

پلتفرم ChatGPT Enterprise علاوه بر امنیت بالا، امکان دسترسی نامحدود به GPT-4 را با عملکرد دو برابر نسخه‌های قبلی فراهم می‌کند. قیمت این پلتفرم بسته به اندازه و نوع استفاده شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

OpenAI گفته است که داده‌های شرکت‌ها کاملا رمزگذاری خواهند شد. این شرکت چند هفته پیش نسخه اندرویدی ChatGPT را عرضه کرد و قبل از آن نیز نسخه iOS را ارائه کرده بود. این شرکت در حال رقابت با پلتفرم Bard گوگل است.

OpenAI همچنین اعلام کرده است که کسب‌وکارها می‌توانند مدل زبانی GPT-3.5 Turbo را با استفاده از داده‌های خود تنظیم کنند. به‌گفته OpenAI مدل سفارشی قادر خواهد بود دارای قابلیت‌های GPT-4 یا فراتر از آن باشد. مدل پیشرفته GPT-4 قرار است اواخر پاییز امسال ارائه شود.

شرکت OpenAI گفته است که نسخه جدید GPT دارای بهینه سازی‌های زیادی است و هزینه آن حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است. مدل زبانی GPT 3.5 Turbo از اول مارس عرضه شده و قیمت آن ۰.۰۰۲ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ توکن است که ۱۰ برابر ارزان‌تر از مدل فعلی GPT-3.5 است.

امکان تنظیم سفارشی GPT-3.5 Turbo، به کسب‌وکارها اجازه خواهد داد تا عملکرد مدل ChatGPT را برای انجام کارهای خاص بهبود ببخشند. این مدل سفارشی، برای هر شرکت و کسب‌وکار منحصر‌به‌فرد خواهد بود. تاکنون، کسب‌وکارها برای انجام این کار فقط می‌توانستند از انواع مدل‌های GPT-3 مثل davinci-002 یا babbage-002 استفاده کنند.

مدل GPT-3.5 Turbo در اوایل سال جاری میلادی توسط OpenAI معرفی شد و موارد استفاده که آن فقط چت نبود. برای مثال، این مدل می توانست ۴۰۰۰ توکن را در یک زمان مدیریت کند که دو برابر مدل های قبلی است. OpenAI همچنین گفته است که این مدل می‌تواند در ۹۰ درصد موارد پیام‌های کوتاه‌تری ارائه دهد.

مایکروسافت نیز تاکنون قابلیت‌های زیادی در زمینه هوش مصنوعی بر پایه فناوری OpenAI ارائه کرده است. این شرکت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در فناوری‌های OpenAI است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.