علت نابودی هزاران پنگوئن در آنتارکتیکا مشخص شد - تکفارس 
علت نابودی هزاران پنگوئن در آنتارکتیکا مشخص شد - تکفارس 
علت نابودی هزاران پنگوئن در آنتارکتیکا مشخص شد - تکفارس 

علت نابودی هزاران پنگوئن در آنتارکتیکا مشخص شد

مهدی حلوائی
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 11:35
پنگوئن امپراطور

دانشمندان مرکز تحقیقات قطب جنوب بریتانیا در جدیدترین گزارش خود اعلام کردند که تولید مثل چند مورد از بزرگ‌ترین کلونی‌های پنگوئن‌های امپراطور در منطقه‌ی آنتارکتیکا در سال ۲۰۲۲ به دلیل ذوب شدن یخ‌های این منطقه با شکست مواجه شده است. بر اساس این گزارش، هیچ یک از ۹ هزار جوجه پنگوئن امپراطور کلونی‌های نزدیک به بخش مرکزی و شرقی دریای بلینگزهاوزن (Bellingshausen) از این فاجعه جان سالم به در نبرده‌اند.

مطالب مرتبط:

تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده توسط فضاپیمای سنتینل ۲ (Sentinel 2) آژانس فضایی اروپا نابودی کلونی پنگوئن‌های امپراطور دریای بلینگزهاوزن را به خوبی نشان می‌دهند. به‌گفته‌ی پیتر فرتول (Peter Fretwell)، یکی از دانشمندان مرکز تحقیقات قطب جنوب بریتانیا، نابودی این تعداد از جوجه پنگوئن‌های امپراطور در تاریخ بی‌سابقه بوده است. از بین رفتن یخ‌های منطقه‌ی یادشده به دلیل افزایش دمای زمین و سقوط جوجه پنگوئن‌ها به درون آب پیش از رشد بال‌های آن‌ها باعث قرق شدن آن‌ها شده است.

کلونی پنگوئن

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، یکی از کلونی‌های پنگوئن‌های امپراطور در جزیره‌ی اسمایلی واقع در آنتارکتیکا در ماه اکتبر ۲۰۲۲ حضور داشته‌اند اما این کلونی در ماه دسامبر همان سال به طور کلی از بین رفته است. به‌گفته‌ی مرکز تحقیقات قطب جنوب بریتانیا، وسعت منطقه‌ی یخی در تصاویر بالا چیزی حدود ۱۰ برابر بزرگ‌تر از بریتانیاست. این اتفاق در حالی رخ داده که نابودی یخ‌های منطقه‌ی آنتارکتیکا در سالیان اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و میزان یخ‌های این منطقه در آگوست سال جاری میلادی به کمترین میزان خود در تاریخ رسیده است.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید