اسکوترهای برقی راه‌حل تغییرات اقلیمی نیستند - تکفارس 
اسکوترهای برقی راه‌حل تغییرات اقلیمی نیستند - تکفارس 

اسکوترهای برقی راه‌حل تغییرات اقلیمی نیستند

علی اسکندری
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 21:31
اسکوترهای برقی راه‌حل تغییرات اقلیمی نیستند - تکفارس 

تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی در حال رشد و پیشرفت است و برای همین باید همیشه با جدیدترین فن‌آوری‌ها و محصولات آشنا شد. در حقیقت امروزه به‌روز بودن حرف اول را می‌زند. اگر خبرهای تکفارس را دنبال کرده باشید، حتما با اسکوترهای برقی آشنا هستید. این وسایل حمل و نقل سریع این امکان را به شما می‌دهند تا بدون دردسرهای ماشین به‌راحتی جابه‌جا شوید. در حقیقت بیش‌تر مشتریان این اسکوترهای برقی کارمندانی هستند که می‌خواهند سریعا به محل کارشان برسند. با کمک اسکوترهای برقی می‌توانید از شر ترافیک خلاص شوید و این موضوع در کنار برقی بودن آن یک مزیت بسیار بزرگ است. اما به‌تازگی گفته می‌شود که اسکوترهای برقی راه‌حلی برای تغییرات اقلیمی محسوب نمی‌شوند. در زیر بیش‌تر به این موضوع پرداخته‌ایم.

تغییرات اقلیمی یکی از مشکلات اصلی بشر محسوب می‌شود و در عین حال کم‌ترین توجهات را به خود جلب کرده است. در حقیقت بیش‌تر مردم به‌جای این‌که نگران تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی باشند، بیش‌تر از وقوع جنگی واهمه دارند. با این همه تغییرات اقلیمی مهم‌ترین مشکل انسان‌ها در سال‌های بعد خواهد بود. در واقع این تغییرات باعث می‌شود دمای زمین افزایش یابد، یخ‌های قطبی آب شود و به این ترتیب سطح دریاها بالا یابد. از این رو شهرهای نزدیک ساحل مثل فلوریدای آمریکا کاملا زیر آب خواهند رفت. حتی بیش‌تر دفترهای شرکت تکنولوژی سیلیکون ولی نیز در زیر آب غرق خواهد شد. در نتیجه همین‌ حالا و هرچه سریع‌تر باید چاره‌ای بیندیشیم. یکی از همین راه‌حل‌ها – البته قبل از انتشار این خبر – اسکوترهای برقی بودند. ماشین‌ها و حتی وسایل حمل و نقل عمومی آلودگی زیادی تولید می‌کنند و از این رو باید هرچه سریع‌تر به حاشیه بازار رانده شوند. اسکوترهای برقی نه‌تنها هوا را آلوده نمی‌کنند، بلکه با سرعت بالایی شما را با مقصد می‌رسانند. استارتاپ‌های زیادی نیز در این حوزه وارد شده‌اند.

به این ترتیب دیگر حتی لزومی ندارد یک اسکوتر برقی خریداری نمایید و جیب‌تان را خالی کنید! این امکان به شما داده شده تا با پرداخت مبلغ بسیار اندکی، یکی از همین اسکوترها را اجاره نموده و برای چندین دقیقه یا حتی چند ساعت از آن بهره ببرید. این همان چیزی‌ست که در تاکسی‌های آنلاین مواجه هستیم. اما به‌تازگی نتایج دانشگاه‌های مختلف حاکی از آن است که این اسکوترها آن‌چنان هم خالی از اشکال نیستند و می‌توانند باعث آلودگی زمین شوند. در واقع تحقیقات متعدد به‌وضوح نشان می‌دهد که دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آلودگی بسیار کم‌ترین را به‌وجود خواهد آورد. از این رو توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید قدمی برای کاهش تغییرات اقلیمی بردارید، به‌جای استفاده از اسکوتر برقی‌تان یا اجاره یکی از آن‌ها، از دورچرخه خود بهره ببرید یا با پای پیاده مسافت مورد نظر را طی نمایید. اما چرا گفته می‌شود که اسکوترهای برقی آلودگی تولید می‌کنند.

اسکوترهای برقی راه‌حل تغییرات اقلیمی نیستند - تکفارس 

به دوچرخه‌ها نگاهی بیندازید. آن‌ها از تکه‌های مختلف فلز و پلاستیک تشکیل شده‌اند و دارای هیچ‌گونه موتوری نیستند. اما اسکوترهای برقی نیاز به موتوری برقی دارند تا آن‌ها را تغذیه کند. علاوه‌بر فلز و پلاستیک بدنه آن، این موتور از عناصر مختلفی تشکیل شده که استخراج آن‌ها باعث آلودگی هوا خواهد شد. برای مثال در این موتورها از فلزهای گران‌قیمتی مثل پلاتین استفاده شده که بسیار کمیاب هستند و توجه داشته باشید که استخراج آن‌ها دشوار است. به این ترتیب استخراج با آلودگی بیش‌تری همراه است و آلودگی مساوی است با تشدید تغییرات اقلیمی کره زمین.

اما موضوع دیگری نیز مطرح است که کاربران اسکوترهای برقی را به‌ فکر فرو برده است. تمامی اسکوترهای برقی – همان‌طور که از اسم‌شان پیداست – نیاز به برق دارند. در حقیقت موتور آن‌ها برای چرخاندن چرخ‌ها نیاز به برق دارد. در حال حاضر تولید برق نیز بیش‌تر به وسیله سوزاندن نفت در نیروگاه‌ها انجام می‌شود و از این رو آلودگی بیش‌تری تولید خواهد شد. در حقیقت تا زمانی که کشورها به‌سوی تولید برق از سلول‌های خورشیدی نروند، اسکوترهای برقی راه‌حلی برای تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی نخواهند بود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مراکز تحقیقات پیشنهاد داده‌اند که به پیاده‌روی بپردازید یا اگر سرعت برای‌تان اهمیت زیادی دارد، از دوچرخه‌ای سبک و سریع بهره ببرید. به این ترتیب هم به محل کارتان می‌رسید و هم باعث هیچ گونه آلودگی نخواهید شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از اسکوترهای برقی استفاده می‌کنید؟ آیا با استفاده از آن‌ها موافق هستید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید