شرکت OpenAI مدل GPT-3.5 Turbo را برای تنظیم سفارشی باز کرد - تکفارس 
شرکت OpenAI مدل GPT-3.5 Turbo را برای تنظیم سفارشی باز کرد - تکفارس 
شرکت OpenAI مدل GPT-3.5 Turbo را برای تنظیم سفارشی باز کرد - تکفارس 

شرکت OpenAI مدل GPT-3.5 Turbo را برای تنظیم سفارشی باز کرد

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 12:53
ChatGPT

شرکت OpenAI اخیرا چت بات ChatGPT را با قابلیت‌های خوب معرفی کرد که مورد استقبال کاربران قرار گرفت و حالا این شرکت اعلام کرده است که نسخه جدید هوش مصنوعی را ChatGPT را برای استفاده عموم عرضه می‌کند که ۱۰ برابر ارزان تر از مدل قبلی است.

OpenAI امروز اعلام کرده است که کسب‌وکارها می‌توانند مدل زبانی GPT-3.5 Turbo را با استفاده از داده‌های خود تنظیم کنند. به‌گفته OpenAI مدل سفارشی قادر خواهد بود دارای قابلیت‌های GPT-4 یا فراتر از آن باشد. مدل پیشرفته GPT-4 قرار است اواخر پاییز امسال ارائه شود.

شرکت OpenAI گفته است که نسخه جدید GPT دارای بهینه سازی‌های زیادی است و هزینه آن حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است. مدل زبانی GPT 3.5 Turbo از اول مارس عرضه شده و قیمت آن ۰.۰۰۲ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ توکن است که ۱۰ برابر ارزان‌تر از مدل فعلی GPT-3.5 است.

امکان تنظیم سفارشی GPT-3.5 Turbo، به کسب‌وکارها اجازه خواهد داد تا عملکرد مدل ChatGPT را برای انجام کارهای خاص بهبود ببخشند. این مدل سفارشی، برای هر شرکت و کسب‌وکار منحصر‌به‌فرد خواهد بود. تاکنون، کسب‌وکارها برای انجام این کار فقط می‌توانستند از انواع مدل‌های GPT-3 مثل davinci-002 یا babbage-002 استفاده کنند.

مدل GPT-3.5 Turbo در اوایل سال جاری میلادی توسط OpenAI معرفی شد و موارد استفاده که آن فقط چت نبود. برای مثال، این مدل می توانست ۴۰۰۰ توکن را در یک زمان مدیریت کند که دو برابر مدل های قبلی است. OpenAI همچنین گفته است که این مدل می‌تواند در ۹۰ درصد موارد پیام‌های کوتاه‌تری ارائه دهد.

گفتنی است مایکروسافت نیز مدل‌های مبتنی بر GPT رادر سرویس‌های AI Builder و Power Virtual Agents ارائه کرده است که می تواند با اتصال به داده‌های داخلی شرکت به سوالات پاسخ دهد. مایکروسافت از این سرویس‌ها همچنین برای خلاصه کردن اطلاعات یا تولید محتوا استفاده می‌کند.

شرکت OpenAI همچنین یک نسخه جدید از مدل زبانی Whisper AI معرفی کرده است که قابلیت‌های گفتار به نوشتار خوبی دارد و در واقع این مدل نسخه ۲.۰ مدل قبلی است که از طریق APIهای OpenAI ارایه شده است. در هر حال اگر شما هم استفاده از این مدل‌ها را دارید می‌توانید از امروز از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید