ایلان ماسک می خواهد با تیم کوک درباره کاهش کارمزد خالقان محتوا در پلتفرم X صحبت کند - تکفارس 
ایلان ماسک می خواهد با تیم کوک درباره کاهش کارمزد خالقان محتوا در پلتفرم X صحبت کند - تکفارس 
ایلان ماسک می خواهد با تیم کوک درباره کاهش کارمزد خالقان محتوا در پلتفرم X صحبت کند - تکفارس 

ایلان ماسک می خواهد با تیم کوک درباره کاهش کارمزد خالقان محتوا در پلتفرم X صحبت کند

افشین نوری
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 12:33
توییتر ایلان ماسک

ایلان ماسک از خالقان محتوا در پلتفرم X که قبلا توییتر نام داشت خواسته است تا جایی ممکن است پولی را که این شبکه اجتمالی تولید می‌کنند در آن نگه دارند. ماسک از تغییری صحبت کرده است که به سود خالقان محتوا در پلتفرم X خواهد بود.

همانطور که می‌دانید، اپل در حال حاضر ۱۵ الی ۳۰ درصد کارمزد از خریدهای درون‌اپلیکیشنی اخذ می‌کند که شامل هرگونه اشتراک فروخته‌شده توسط خالقان محتوا در X نیز خواهد شد. حالا ماسک می‌خواهد از تیم کوک مدیرعامل اپل بخواهد که کارمزد ۳۰ درصدی خود را کاهش دهد.

این اولین بار نیست که ماسک از کارمز بالای اپل در اپ استور شکایت می کند. سال گذشته، او اخیرا کارمزد اپل را «مالیات مخفی اینترنتی ۳۰ درصدی» نامیده بود. ماسک حتی تهدید کرده بود که توییتر را از اپ استور حذف می‌کند. با این حال، پس از ملاقات او با کوک در کوپرتینو اعلام کرد که گفتگوی خوبی با مدیرعامل اپل داشته است و سوءتفاهم به وجود آمده درباره حذف احتمالی توییتر از اپ استور را رفع کرده‌اند.

بد نیست بدانید، تیم کوک هرچند شخصیت دوستانه‌ای دارد، اما وقتی صحبت از کارمزد اپل می‌شود، بسیار سرسخت است. حالا ماسک باید امیدوار باشد که کوک با طرح او موافقت کند. در حال حاضر، برخی اپلیکیشن‌های خاص در اپ استور مجاز هستند کاربران را به وب‌سایت خود لینک دهند و از کارمزد اپل اجتناب کنند.

ایلان ماسک به عنوان مالک توییتر با شرایط بدی روبروست و در حالیکه سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد دلاری او روی توییتر هنوز به نتیجه نرسیده است شرکت متا اقدام به معرفی اپلیکیشن تردز به عنوان رقیب توییتر کرد. تردز به خاطر یکپارچگی با اینستاگرام از مزیت بزرگی برخوردار است. اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و تعداد زیادی از آن‌ها به سراغ تردز رفته‌اند.

ماسک امروز در یک توییت خبرهای بد دیگری نیز منتشر کرد. او گفته است: «ما همچنان دارای جریان نقدینگی منفی هستیم که دلیل اصلی آن کاهش ۵۰ درصدی درآمدهای تبلیغاتی و بدهی‌های سنگین است. ما قبل از هر کاری باید به جریان نقدی مثبت برسیم.» جریان نقدی منفی به معنای آن است که پول نقد بیشتری از کسب‌وکار خارج شود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ملاقات ماسک با کوک چه نتایجی را در بر خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید