هدست ویژن پرو اپل فقط با تعیین وقت قبلی قابل دسترس خواهد بود - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل فقط با تعیین وقت قبلی قابل دسترس خواهد بود - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل فقط با تعیین وقت قبلی قابل دسترس خواهد بود - تکفارس 

هدست ویژن پرو اپل فقط با تعیین وقت قبلی قابل دسترس خواهد بود

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - 10:39
ویژن پرو

اپل قصد دارد برای اطمینان از اینکه هدست ویژن پرو به خوبی با نیازهای مشتریان مطابقت دارد، این هدست را ابتدا با تعیین وقت قبلی در فروشگاه‌های خود بفروشد. این هدست سپس از اواخر سال ۲۰۲۴ به‌طور گسترده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

بلومبرگ گزارش داده است که هزینه بالای ویژن پرو و نیاز به سفارشی‌سازی آن برای هر کاربر باعث شده تا فروش این هدست تبدیل به یک عملیات بزرگ شود. بنابرابن کسانی که قصد خرید این هدست را دارند باید از قبل وقت بگیرند. در آمریکا هر فروشگاه اپل استور دارای یک قسمت مخصوص ویژن پرو برای امتحان کردن آن خواهد بود.

اپل همچنین در حال توسعه یک اپلیکیشن آیفون و یک دستگاه فیزیکی است که قبل از خرید هدست ویژن پرو توسط مشتریان، سر آن‌ها را اسکن خواهد کرد. این قابلیت‌ها ابتدا در بزرگترین فروشگاه‌ها یا فروشگاه‌هایی که در مکان‌های مهمی مثل لس‌آنجلس و نیویورک قرار دارند ارائه خواهند شد.

بلومبرگ گفته است که علیرغم مشکلات سفارشی‌سازی ویژن پرو برای هر خریدار، اپل از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع به عرضه این هدست در فروشگاه آنلاین خود خواهد کرد. سپس آن را به سایر فروشگاه‌های آنلاین گسترش خواهد داد و از اواخر سال ۲۰۲۴شاهد عرضه آن در سطح جهانی خواهیم بود.

فایننشال تایمز گزارش داده است که ظاهرا همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و هدف اولیه اپل برای فروش ۱ میلیون دستگاه ویژن پرو در ماه اول عرضه کاهش یافته است. طبق ادعای دو منبع داخلی، شرکت Luxshareبه عنوان مونتاژکننده این هدست اکنون به دنبال تولید کمتر از ۴۰۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۴ است. همچنین دو تامین‌کننده دیگر قطعات این هدست فقط ۱۳۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دستگاه سفارش برای سال آینده دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد قطعات گران‌قیمت ویژن پرو باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند و نمایشگرهای میکرو OLED آن که توسط سونی و TSMC ساخته می‌شوند دارای بازدهی پایینی هستند. اپل ظاهرا قصد داشت از سایر نمایشگرها مانند mini-LED در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند، اما در نهایت تصمیم به استفاده از micro-OLED گرفت. حالا کوپرتینویی در حال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی هستند تا از نمایشگرهای آن‌ها در نسخه ارزان‌تر ویژت پرو استفاده کند.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست برای چندین ماه بعد از معرفی برنامه ریزی شده است.

اپل هنوز تصمیمی درباره اینکه این هدست در چه کشورهایی فروخته خواهد شد نگرفته است، اما ظاهرا در حال سفارشی سازی آن برای فرانسه، آلمان، استرالیا، چین، هنگ کنگ، ژاپن و کره است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید