باگ توییتر باعث ایجاد محدودیت برای این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک شد - تکفارس 
باگ توییتر باعث ایجاد محدودیت برای این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک شد - تکفارس 
باگ توییتر باعث ایجاد محدودیت برای این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک شد - تکفارس 

باگ توییتر باعث ایجاد محدودیت برای این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک شد

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 13:48
توییتر

ایلان ماسک در روزهای گذشته ادعا کرده بود که توییتر توسط چند صد سازمان مورد حمله قرار گرفته است که این موضوع باعث ایجاد سطوح بزرگی از دیتا اسکرپینگ شده است و به همین خاطر توییتر مجبور شده تعداد زیادی از سرورهای خود را به طور اضطراری آنلاین کرده و شرایط اضطراری اعمال کنند.

در همین راستا، توییتر از دیروز شروع به مسدود کردن تمام دسترسی‌های خارجی به توییتر کرد و شما برای مشاهده هر توییت یا پروفایل باید وارد سیستم می‌شدید. ایلان ماسک این اتفاق را یک “اقدام اضطراری موقت” نامید و گفت که داده‌های توییتر به قدری غارت می‌شوند که کاربران عادی با مشکل‌ مواجه شده‌اند.

توییتر

اما ظاهرا این اقدام توییتر مشکل را حل نکرد و به همین خاطر امروز ماسک اعلام کرد که با محدود کردن تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در یک روز مشاهده کنند، اقدامات خود را برای مقابله با سطوح شدید حذف داده‌ها گسترش می‌دهد.

بعد از آن، کاربران توییتر پیام‌هایی با عنوان “limit exceeded” مشاهده کردند که مانع از خواندن توییت‌های بیشتر توسط آن‌ها می‌شد. از طرفی، امروز صبح یک توسعه‌دهنده وب به نام شلدون چانگ متوجه ترافیک غیرعادی در برنامه Mastodon به‌عنوان رقیب توییتر شد که به نظر می‌رسد به خاطر محدودیت‌های جدید توییتر باشد.

ایلان ماسک روز گذشته توییتی را در خصوص یکی از قابلیت‌های جدید توییتر منتشر کرد که عملکرد آن مشابه قابلیت “سوایپ برای نمایش ویدیوهای بیشتر” تیک تاک است. هرچند که این ویژگی در ماه اکتبر عرضه شده بود اما هایلایت آن توسط ماسک باعث شد تا توجه کاربران به سوی آن جلب شود. حالا بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که این ویژگی ویدیوهای خشونت‌آمیز را بدون هیچ گونه هشدار به آن‌ها نشان داده است.

بیشتر ویدیوهای یادشده در طی دو روز پیش در توییتر منتشر و برای میلیون‌ها کاربر به نمایش گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد که ماسک نسبت به محتوای این ویدیوها آگاهی داشته چرا که او در خصوص این موضوع به کاربران هشدار داده بود. این ویدیوها، که شامل خشونت پلیس، شکنجه‌ی حیوانات و اطلاعات نادرست در خصوص واکسیناسیون می‌شوند، مشکل الگوریتم توییتر را به خوبی نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید