گوگل قابلیت جدید Perspectives را به موتور جستجوی خود اضافه کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت جدید Perspectives را به موتور جستجوی خود اضافه کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت جدید Perspectives را به موتور جستجوی خود اضافه کرد - تکفارس 

گوگل قابلیت جدید Perspectives را به موتور جستجوی خود اضافه کرد

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 06:41
گوگل

احتمالا شما هم برای جستجوی نتایج بهتر در موتور جستجوی گوگل عبارت “reddit” را به انتهای عبارت جستجوی خود اضافه کرده‌اید تا نتایج خود را نه براساس اطلاعات وب‌سایت‌هایی که بر پایه سئو بهینه‌سازی شده‌اند بلکه براساس اطلاعاتی که توسط تجربیات واقعی انسان‌ها ارائه شده باشند پیدا کنید.

گوگل متوجه این موضوع شده است و حالا بخش جدیدی به صفحه نتایج جستجوها اضافه کرده است که Perspectives نام دارد. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا درباره یک موضوع مشخص نظرات سایر افراد را نیز بدانید. این قابلیت کمک خواهد کرد تا شما دید وسیع‌تری نسبت به موضوعات پیدا کنید.

گوگل مدت‌هاست که روی این قابلیت کار می‌کند و حالا قرار است در هفته‌های آینده در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. این گزینه جدید در بالای صفحه جستجوها در کنار تب‌های News، Images و Shopping دیده خواهد شد و شما با کلیک کردن روی Perspectives قادر به دیدن فیدی خواهید بود که بیشتر شبیه به پینترست است تا نتایج موتور گوگل. این فید شامل ویدیوهای یوتیوب، کامنت‌های ردیت، پست‌های وبلاگ‌های شخصی و موارد دیگر خواهد بود.

نایب رئیس جستجوی گوگل گفته است که قابلیت Perspectives بخشی از تلاش گسترده تیم گوگل برای کمک به کسانی است که صرفا به دنبال یک پاسخ ساده برای سوالات خود نیستند و دوست دارند که نظرات دیگران را نیز درباره موضوعات مختلف بدانند. این افراد دوست ندارند اطلاعات خود را فقط از سازمان‌ها و برندهای بزرگ دریافت کنند.

گوگل اخیرا تغییراتی در سیستم رتبه‌بندی نتایج جستجوها ایجاد کرده که هدف آن کاهش رتبه محتواهایی است که غیراصیل و غیرمفید هستند. در واقع هدف گوگل این است که تشخیص دهد کدام محتواها توسط کسانی تولید شده‌اند که تجربه دست‌اول و واقعی درباره موضوعات مشخص دارند. حالا باید ببینیم قابلیت جدید موتور جستجوی گوگل چقدر خواهد توانست به کاربران در پیدا کردن اطلاعات بهتر کمک کند.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید