قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک زن را نجات داد - تکفارس 
قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک زن را نجات داد - تکفارس 
قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک زن را نجات داد - تکفارس 

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک زن را نجات داد

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 19:53
اپل واچ

ساعت‌های هوشمند اپل واچ به خاطر قابلیت‌های خوبی که دارد، مثل سنجش ضربان قلب، الکتروکاردیوگرافی و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون توانسته تاکنون جان افراد زیادی را نجات دهد. حالا یک کاربر ردیت گفته است که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ توانسته زندگی مادر او را نجات دهد. این قابلیت برای مواقعی کاربرد دارد که کاربر از ارتفاع بلندی سقوط می‌کند و اگر هیچ پاسخی از کاربر دریافت نکند بلافاصله با مراکز اورژانس تماس می‌گیرد.

کاربر ردیت (xanderpy) توضیح داده است که مادر او در یک سفر کاری در یک هتل اقامت داشت که ناگهان دردی در قفسه سینه خود احساس می‌کند. او سپس با صورت به کف اتاق می‌افتد و خدمتکار هتل او را روی زمین پیدا می‌کند و زمانیکه با ۹۱۱ تماس می‌گیرد به او گفته می‌شود که قبلا با مرکز اورژانس تماس گرفته شده است. در واقع، این ساعت اپل واچ مادر کاربر ردیت بوده است که برای درخواست کمک با اورژانس تماس گرفته بود.

اپل واچ

ساعت اپل واچ مادر ردیتور بعد از افتادن او روی زمین متوجه می‌شود که او هیچ تکانی نمی‌خورد و به همین خاطر بلافاصله با اورژانس ارتباط برقرار می‌کند. در این ماجرا، زمان اهمیت بسیار زیادی داشته و اگر نیروهای اورژانس کمی دیرتر می‌رسیدند ممکن بود اتفاق ناگواری برای مادر ردیتور بیفتد. اپل قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع را برای ساعت‌های اپل واچ SE، اپل واچ سری ۴ و مدل‌های بالاتر ارائه کرده است و زمانیکه کاربر روی زمین می‌افتد، ساعت بلافاصله آن را تشخیص می‌دهد. در این لحظه، اگر کاربر هوشیار باشد می‌تواند بین تماس با اورژانس یا رد کردن آن از طریق فشار تاج دیجیتالی ساعت انتخاب کند. اما اگر کاربر هشیار نباشد و حرکتی از خودش نشان ندهد، ساعت این موضوع را تشخیص داده و بلافاصله با اورژانس تماس می‌گیرد.

کاربر xanderpy در پست ردیت خود نوشته است که او قبلا داستان‌های زیادی درباره نجات جان آدم‌ها توسط اپل واچ شنیده بود اما فکر می‌کرد که همه آن‌ها اغراق‌شده هستند. حالا متوجه شده است که اینطور نیست و فناوری‌های اپل واقعا می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید