اسلحه هوشمند شرکت بایوفایر دارای قفل اثر انگشت خواهد بود - تکفارس 
اسلحه هوشمند شرکت بایوفایر دارای قفل اثر انگشت خواهد بود - تکفارس 
اسلحه هوشمند شرکت بایوفایر دارای قفل اثر انگشت خواهد بود - تکفارس 

اسلحه هوشمند شرکت بایوفایر دارای قفل اثر انگشت خواهد بود

مهدی حلوائی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:34
اسلحه هوشمند بایوفایر

شرکت آمریکایی بایوفایر (Biofire) از سلاح هوشمندی رونمایی کرده که دارای سطح امنیت بایومتریک، شامل حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره، می‌باشد. این اسلحه، که عملکرد آن شبیه به یک لوگر ۹ میلی‌متری است، در حالت عادی قفل بوده و موتور Guardian Biometric آن تنها پس از شناسایی افراد از طریق حسگرهای یادشده امکان استفاده از اسلحه را به کاربران می‌دهد.

مخالفان سلاح‌های هوشمند معتقدند که سیستم امنیتی پیشرفته‌ی این اسلحه‌ها مانع از کارکرد آن‌ها در زمان‌های ضروری می‌شود. این نظریه چندان بی‌اساس هم نیست چرا که بر اساس گزارش رویترز، سلاح هوشمند بایوفایر در آزمایش‌های اخیر نتوانسته دوبار پشت سر هم شلیک کند. با این وجود، بنیان‌گذار بایوفایر اعلام کرده که این تنها یک مشکل فنی بوده و ربطی به سیستم امنیتی اسلحه نداشته است.

اسلحه هوشمند بایوفایر

این اولین باری نیست که سلاح‌های هوشمند به عنوان امن‌ترین نوع اسلحه‌عا معرفی می‌شوند چرا که در اواسط سال ۲۰۱۰ نیز تبلیغات مشابهی در خصوص اسلحه‌ی آرماتیکس iP1 متشر شده بود اما سیستم امنیتی این کلت کمری، که قفل آن تنها هنگام استفاده از ساعت مچی مجهز به سیستم RFID (سیستم شناسایی با امواج رادیویی) باز می‌شد، نیز توسط هکرها رمزگشایی شد تا سطح امنیت آن در همان روزهای عرضه زیر سوال برود.

سلاح هوشمند شرکت بایوفایر در سه نسخه‌ی ۱،۴۹۹ دلاری، ۱،۸۹۹ دلاری و ۲،۹۹۹ دلاری به بازار آمریکا عرضه شده و این شرکت اعلام کرده که موجودی گران‌ترین نسخه‌ی آن از همین حالا به اتمام رسیده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید