شایعه: دکمه های لمسی آیفون ۱۵ پرو قابلیت تنظیم حساسیت خواهند داشت - تکفارس 
شایعه: دکمه های لمسی آیفون ۱۵ پرو قابلیت تنظیم حساسیت خواهند داشت - تکفارس 
شایعه: دکمه های لمسی آیفون ۱۵ پرو قابلیت تنظیم حساسیت خواهند داشت - تکفارس 

شایعه: دکمه های لمسی آیفون ۱۵ پرو قابلیت تنظیم حساسیت خواهند داشت

افشین نوری
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - 17:40
آیفون ۱۵ پرو

در ماه‌های گذشته شایعاتی درباره احتمال مجهز شدن گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به دکمه‌های لمسی وجود داشته است و حالا جزئیات بیشتری درباره این قابلیت فاش شده است.

عملکرد این دکمه‌ها شبیه به حسگر تاچ آیدی در گوشی آیفون ۷ و آیفون SE 2022 خواهد بود. این حسگر از دو مو‌تور Taptic در سمت چپ و راست خود بهره می‌برد. بنابراین این دکمه‌ها به‌طور فیزیکی فشرده نخواهند شد و در عوض از فیدبک لمسی برای تایید فشار استفاده خواهند کرد. 

این دکمه‌ها ظاهرا فقط در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ استفاده خواهند شد و مدل‌های استاندارد و پلاس از آن بهره نخواهند برد. گفته می‌شود اپل یک دکمه ولوم یکپارچه و یک دکمه اکشن قابل برنامه‌ریزی برای مدل‌های آیفون پرو ارائه خواهد کرد. دکمه اکشن کارهای مختلفی را انجام خواهد داد که شامل روشن کردن نور فلاش، فعال کردن حالت کم‌مصرف باتری و سوئیچ میوت و موارد دیگر خواهد بود.

طبق گزارش امروز، دکمه‌های لمسی آیفون ۱۵ پرو مجهز به یک ریزپردازنده کم‌مصرف خواهد بود که حتی در زمانیکه شارژ باتری بسیار کم است کار خواهد کرد. این ریزپردازنده فشارهای انگشت کاربر را احساس خواهد کرد و بازخوردهای لمسی را پردازش خواهد نمود. کاربران همچنین قادر به تنظیم حساسیت دکمه‌ها خواهند بود بطوریکه دکمه‌های مذکور حتی با کیس و دستکش نیز کار خواهند کرد.

ریزپردازنده جدید سری آیفون ۱۵ پرو از اتصال NFC و بلوتوث LE حتی در حالتی‌که گوشی خاموش است یا شارژ باتری به حد صفر رسیده است پشتیبانی خواهد کرد. کسی که این اطلاعات را فاش کرده است سابقه خوبی در انتشار جزئیات بیشتر درباره قابلیت جزیره پویا دارد.

در هر حال باید ببینیم اپل مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را با چه قابلیت‌های پیشرفته‌ای معرفی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید