اپل: داغ کردن آیفون ۱۵ پرو طبیعی است - تکفارس 
اپل: داغ کردن آیفون ۱۵ پرو طبیعی است - تکفارس 
اپل: داغ کردن آیفون ۱۵ پرو طبیعی است - تکفارس 

اپل: داغ کردن آیفون ۱۵ پرو طبیعی است

افشین نوری
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 16:56
اپل: داغ کردن آیفون ۱۵ پرو طبیعی است - تکفارس 

در حالیکه بسیاری از کاربران نسبت به داغ کردن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو شکایت دارند، اپل گفته است که این موضوع کاملا طبیعی است.

شابعات اخیر حاکی از آن است که اپل در حال بررسی استفاده از گرافن برای کاهش مشکل حرارتی در سری آیفون ۱۶ پرو است.

با این‌حال، همانطور که مینگ چی‌کو، تحلیلگر سرشناس فناوری گفته است، بدنه تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو نسبت به قاب فولادی آیفون ۱۴ پرو رسانای حرارت کمتری دارد و شاید این موضوع به مشکل حرارتی آیفون ۱۵ پرو کمک کرده است.

به نظر می‌رسید وجود یک باگ نرم‌افزاری در iOS 17 مقصر اصلی مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو باشد. به همین خاطر اپل یک آپدیت نرم‌افزاری عرضه کرد تا بتواند به رفع آن مشکل کمک کرد، اما برخی از کاربران همچنان با این مشکل روبرو هستند. ظاهرا آخرین به‌روزرسانی iOS 17.3 نیز به کاهش مشکل حرارتی آیفون ۱۵ پرو کمک چندانی نکرده است.

در یک آزمایش که گوشی‌های یفون ۱۵ پرو مکس، گلکسی S24 اولترا، آیفون ۱۳ پرو و راگ فون ۸ پرو مورد بررسی قرار گرفتند، در دمای اتاق ۲۶ درجه سانتیگراد، آیفون ۱۵ پرو دمای ۳۱.۵ درجه سانتیگراد، گلکسی S24 اولترا دمای ۲۹.۳ درجه، آیفون ۱۳ پرو دمای ۲۸.۷ درجه و راگ فون ۸ پرو دمای ۲۶.۸ درجه سانتیگرادرا ثبت کردند. با وجود اینکه گلکسی S24 اولترا هم از قاب تیتانیومی استفاده می‌کند، اما این گوشی به یک محفظه بخار مجهز شده که ۹۲ درصد بزرگتر از گلکسی S23 اولترا است.

گفتنی است اپل در سال ۲۰۲۱ قصد معرفی آیفون‌هایی با محفظه بخار داشت اما این شرکت هرگز از چنین راهکاری استفاده نکرد. با این حال، ظاهرا اپل می‌خواهد در سری آیفون ۱۶ از گرافن به عنوان ماده خنک‌کننده استفاده کند. یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد که استفاده از یک لایه گرافن که مستقیماً به تراشه متصل شده می‌تواند راه‌حل مؤثرتری نسبت به روش‌های سنتی مانند گرافیت باشد،

این ماده می‌تواند به دفع موثرتر گرما از تراشه کمک کند و اپل احتمالا به دنبال استفاده از این ماده به جای محفظه بخار در سری آیفون ۱۶ باشد. همچنین اپل قصد دارد از یک پوشش فولادی برای باتری آیفون ۱۶ پرو جهت پراکنش بیشتر حرارت استفاده کند.

در هرحال، اپل از هر راهکاری برای کاهش حرارت آیفون ۱۶ پرو استفاده کند، مطمئنا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید