MIUI 14 برای گوشی شیائومی ۱۲T پرو منتشر شد - تکفارس 
MIUI 14 برای گوشی شیائومی ۱۲T پرو منتشر شد - تکفارس 

MIUI 14 برای گوشی شیائومی ۱۲T پرو منتشر شد

افشین نوری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 09:51
رابط کاربری MIUI 14

جدیدترین رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI 14 به‌تازگی برای برخی گوشی‌های این شرکت عرضه شده است و حالا یک گوشی دیگر به نام شیائومی ۱۲T پرو آن را دریافت کرده است. این رابط کاربری بر پایه اندروید ۱۳ توسعه یافته است و شامل قابلیتی‌های جدیدی می‌شود و بهبودها و بهینه‌سازی‌های زیادی را ارائه کرده است. 

سایر قابلیت‌های MIUI 14 شامل ویجت‌ها و آیکون‌های جدید و انیمیشن‌های بهینه شده می‌شوند. با این حال، شیائومی در مقایسه با رقبای خود خیلی دیرتر نسبت به عرضه اندروید ۱۳ برای گوشی‌های خود اقدام کرده است. ضمن اینکه خود رابط کاربری MIUI 14 در مقایسه با MIUI 13 دیرتر معرفی شد. 

البته شیائومی در تلاش است تا خیلی سریع‌تر خود را به رقبایش برساند و دیروز MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ برای گوشی پوکو X4 GT عرضه کرد و حالا گوشی شیائومی ۱۲T پرو این آپدیت را دریافت می‌کند. آپدیت جدید این گوشی با شماره ورژن V14.0.6.0.TLFEUXM منتشر شده و به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت. شیائومی ۱۲T پرو در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و MIUI 14  اولین آپدیت بزرگ آن است. این گوشی ابتدا با رابط کاربری MIUI 13 و سیستم عامل اندروید ۱۲ عرضه شده بود. ظاهرا ۱۲T پرو  دو آپدیت نرم افزاری دیگر و سه آپدیت امنیتی دیگر دریافت خواهد کرد‌ 

تغییرات ارائه در آپدیت جدید این گوشی شامل موارد زیر می‌شود و در کنار آن‌ها پچ امنیتی دسامبر ۲۰۲۲ هم ارائه شده است. 

هایلایت

رابط کاربری MIUI 14 با توجه به حجم پایینی که دارد، حافظه کمتری از گوشی را اشغال می‌کند و در نتیجه روان‌تر اجرا می‌شود و زمان پاسخ‌دهی آن بسیار سریع‌تر از رابط کاربری قبلی است . این رابط کاربری همچنین اپلیکیشن‌های پیش‌نصب بسیار کمتری دارد و حتی امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب موجود را برای کاربران فراهم خواهد کرد. 

شخصی‌سازی 

رابط کاربری MIUI 14 امکانات شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت‌ها شامل آیکون‌ها و ویجت‌های جدید می‌شوند که ظاهر کاملا متفاوتی را به صفحه هوم گوشی شما خواهند بخشید. از طرف دیگر، کاربران قادر به استفاده از فولدرها در صفحه هوم خواهند بود و به این ترتیب خواهند توانست نظم بیشتری به گوشی خود بدهند.  

بهبودهای بیشتر 

رابط کاربری MIUI 14، قابلیت جستجو در بخش Settings را بهبود بخشیده است و اکنون پیشرفته‌تر از قبل شده است. شما حتی قادر به جستجوی تاریخچه و کتگوری‌ها خواهید لود. ‌ 

سیستم

آپدیت جدید MIUI 14 شامل بسته امنیتی ماه دسامبر ۲۰۲۲ می.شود که باعث بهبود امنیت سیستمی دستگاه شما خواهد شد.  

اگر شما آپدیت جدید را دریافت نکرده‌اید باید کمی منتظر بمانید چراکه این آپدیت به صورت مرحله‌ای در کشورهای مختلف در حال عرضه است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.