نسخه جهانی MIUI 14 برای گوشی پوکو X4 GT عرضه شد - تکفارس 
نسخه جهانی MIUI 14 برای گوشی پوکو X4 GT عرضه شد - تکفارس 

نسخه جهانی MIUI 14 برای گوشی پوکو X4 GT عرضه شد

افشین نوری
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 14:20
نسخه جهانی MIUI 14 برای گوشی پوکو X4 GT عرضه شد - تکفارس 

رابط کاربری MIUI 14 ماه گذشته به همراه سری شیائومی ۱۳ عرضه شد و حالا این نرم‌افزار در حال عرضه شدن برای گوشی‌های واجدشرایط است. در حالیکه تاکنون فقط نسخه چینی این رابط کاربری منتشر شده بود، امروز نسخه جهانی آن برای گوشی پوکو X4 GT عرضه شده است. 

در حالیکه اکثر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، آپدیت اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های مختلف خود عرضه کرده‌اند، شیائومی متاسفانه کمی عقب مانده است و حالا این شرمت در تلاش است تا این عقب‌ماندگی را جبران کند و هرچه سریع‌تر آن را در اختیار کاربران خود بگذارد. در همین راستا گوشی پوکو X4 GT رابط کاربری MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ دریافت کرده است و کاربران سراسر دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. 

گوشی پوکو X4 GT یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اولین نرم‌افزار آن رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ بود. حالا اولین آپدیت اصلی آن منتشر شده است و بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای خوبی را از نظر نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این گوشی آپدیت جدید خود را با شماره ورژن V14.0.1.0.TLOMIXM دریافت کرده و بتدریج همه کاربران این آپدیت را دریافت خواهند کرد. تغییرات و بهبودهای ارائه شده در آپدیت جدید شامل موارد زیر می‌شوند: 

تغییرات سیستمی

رابط کاربری MIUI 14 با توجه به حجم پایینی که دارد، حافظه کمتری از گوشی را اشغال می‌کند و در نتیجه روان‌تر اجرا می‌شود و زمان پاسخ‌دهی آن بسیار سریع‌تر از رابط کاربری قبلی است . این رابط کاربری همچنین اپلیکیشن‌های پیش‌نصب بسیار کمتری دارد و حتی امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب موجود را برای کاربران فراهم خواهد کرد. 

قابلیت‌های شخصی‌سازی 

رابط کاربری MIUI 14 امکانات شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت‌ها شامل آیکون‌ها و ویجت‌های جدید می‌شوند که ظاهر کاملا متفاوتی را به صفحه هوم گوشی شما خواهند بخشید. از طرف دیگر، کاربران قادر به استفاده از فولدرها در صفحه هوم خواهند بود و به این ترتیب خواهند توانست نظم بیشتری به گوشی خود بدهند.  

قابلیت‌ها و بهبودهای بیشتر 

رابط کاربری MIUI 14، قابلیت جستجو در بخش Settings را بهبود بخشیده است و اکنون پیشرفته‌تر از قبل شده است. شما حتی قادر به جستجوی تاریخچه و کتگوری‌ها خواهید لود. ‌ 

قابلیت‌های امنیتی

آپدیت جدید MIUI 14 شامل بسته امنیتی ماه ژانویه ۲۰۲۳ می.شود که باعث بهبود امنیت سیستمی دستگاه شما خواهد شد.  

اگر شما هم جزو کسانی هستید که صاحب گوشی پوکو X4 GT هستید و هنوز آپدیت جدید را دریافت نکرده‌اید می‌توانید به بخش Settings >> About Phone >> Toggle the “MIUI logo” >> Check for updates مراجعه کنید. این آپدیت به صورت مرحله به مرحله در حال عرضه شدن است و دریافت آن ممکن است چند روز طول بکشد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید