MIUI 14 برای گوشی های Mi 10, Mi 10 پرو و Mi 10 لایت عرضه می شود - تکفارس 
MIUI 14 برای گوشی های Mi 10, Mi 10 پرو و Mi 10 لایت عرضه می شود - تکفارس 

MIUI 14 برای گوشی های Mi 10, Mi 10 پرو و Mi 10 لایت عرضه می شود

افشین نوری
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 09:08
MIUI 14

شیائومی از ماه گذشته شروع به عرضه رابط کاربری MIUI 14 برای گوشی‌های واجد شرایط خود کرده است و این رابط کاربری فعلا در چین قابل دسترس است و هنوز نسخه جهانی آن عرضه نشده است. 

رابط کاربری MIUI 14 که به همراه سری جدید شیائومی ۱۳ عرضه شد دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی است و خیلی از کاربران شیائومی منتظر دریافت آن هستند. این رابط کاربری بر پایه اندروید ۱۳ توسعه یافته است و همه قابلیت‌های این سیستم عامل را در خود دارد. 

البته شیائومی در مقایسه با رقبای خود خیلی دیر نسبت به عرضه رایط کاربری جدید خود بر پایه اندروید ۱۳ اقدام کرد است. برای مثال، سامسونگ نه‌تنها رابط کاربری One UI 5 خود را که لر پایه اندروید ۱۳ است برای همه گوشی‌های پرچمدار خود منتشر کرده بلکه بسباری از گوشی‌های میان‌رده این شرکت نیز آن را دریافت کرده‌اند.

با این حال، شیائومی ظاهرا قرار است آپدیت اندروید ۱۳ را به همراه رابط کاربری MIUI 14 برای سه گوشی Mi 10, Mi 10 پرو و Mi 10 لایت عرضه کند‌. طبق گزارشی که امروز منتشر شده است گوشی‌های فوق به‌همراه مدل  Mi 10 Youth Edition نسخه پایدار MIUI 14 را از ماه آوریل (فروردین) دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که گوشی‌های ۱۰ پرو, Mi 11 Youth Edition و Mi 11 لایت ۵G NE اخیرا رابط کاربری MIUI 13 را دریافت کرده بودند. 

شیائونی ظاهرا از چند وقت پیش شروع به تست MIUI 14 برای سری Mi 10 کرده است و این رابط کاربری ظاهرا عملکرد گوشی‌های این سری را بهبود خواهد بخشید. این بهبودها شامل بهبود عملکرد باتری و بهبود سرعت پاسخ‌دهی گوشی‌ها خواهد بود. همانطور که می‌دانید مدل‌های سری Mi 10 مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ هستند و تاکنون اکثر گوشی‌های مجهز به این تراشه که ساخت شرکت‌های دیگر بوده‌اند آپدیت اندروید ۱۳ را دریافت کرده‌اند. بنابراین انتظار می‌رفت که شیائومی رابط کاربری MIUI 14 را که بر پایه اندروید ۱۳ طراحی شده است برای سری Mi 10  خود ارائه کند. 

برخی قابلیت‌های مهم رابط کاربری MIUI 14 شامل یک تم جدید و بازطراحی‌شده و همچنین بهبود عملکرد سیستمی می‌شوند. این رابط کاربری ساختار بسیار بهبودیافته و کم‌حجمی دارد و تعداد اپلیکیشن‌های پیش‌نصب آن بسیار کمتر است.‌ MIUI 14 همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد و آیکون‌ها و ویجت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. قابلیت‌های امنیتی این رابط کاربری نیز بهبود یافته است و همه داده‌های کاربران به‌صورت لوکال روی گوشی ذخیره خواهد شد. دستیار هوشمند Mi AI  نیز بهبود یافته و دستورات پیچیده‌تری را اجرا خواهد کرد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید