MIUI 14 برای چند گوشی ردمی و Mi به‌زودی عرضه می شود - تکفارس 
MIUI 14 برای چند گوشی ردمی و Mi به‌زودی عرضه می شود - تکفارس 

MIUI 14 برای چند گوشی ردمی و Mi به‌زودی عرضه می شود

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 10:52
MIUI 14 برای چند گوشی ردمی و Mi به‌زودی عرضه می شود - تکفارس 

شیائومی به‌تازگی رابط کاربری MIUI 14 را معرفی کرد و تاکنون چندین گوشی این شرکت از جمله شیائومی ۱۲T پرو، می ۱۱ لایت و ۱۲T ان را دریافت کرده‌اند. حالا این شرکت اعلام کرده است که عرضه نسخه بتا MIUI 14 را برای چند گوشی دیگر متوقف می‌کند و در نتیجه باید منتظر عرضه نسخه پایدار MIUI 14 برای این گوشی‌ها باشیم. 

 به گفته شیائومی، نسخه بتا MIUI 14 برای گوشی‌های ردمی K40 پرو، ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40، شیائومی می ۱۰S، شیائومی می ۱۱ لایت ۵G ، ردمی K40 گیمینگ و ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G به‌زودی متوقف خواهد شد و از تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ نسخه نهایی MIUI 14 برای آن‌ها عرضه می‌شود. ظاهرا هدف شیائومی از این کار تمرکز روی بهبود عملکرد MIUI 14 است. بنابراین کاربران گوشی‌های فوق که تاکنون به نسخه بتا دسترسی داشتند تا تاریخ مذکور امکان دسترسی را نخواهند داشت و باید منتظر دریافت نسحه پایدار بماند. 

شیائومی متاسفاته برخلاف شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ خیلی دیر اقدام به عرضه اندروید ۱۳ برای گوشی‌ها خود کرده است و تاکنون فقط چند گوشی آن‌هم فقط در چین آپدیت MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ دریافت کرده‌اند. با این حال، شیائومی گفته است که خود را متعهد به آپدیت نرم‌افزاری گوشی‌های خود می‌داند و همه تلاش خود را برای عرصه هرچه سریع‌تر آن و همچنین بهبود عملکرد MIUI 14 خواهد کرد. 

شیائومی گفته است که تمرکز خود را روی دو نسخه MIUI خواهد گذاشت که شامل نسخه هفتگی و پایدار می‌شوند. این شرکت اولویت خود را روی بهبود عملکرد MIUI 14 گذلشته است و همین موضوع باعث تاخیر در عرضه جهانی آن شده و به همین خاطر خیلی از دارندگان گوشی‌های شیائومی از این بابت ناراحت هستند. با این حال، شیائومی گفته است که تا جای ممکن سعی خواهد کرد تا MIUI 14 برای اکثر گوشی‌های خود عرضه کند و تاخیر به وجود آمده نباید به قیمت فدا کردن کیفیت و MIUI 14 و بهبود عملکرد آن تمام شود. 

در هر حال، هرچند قطع دسترسی کاربران گوشی‌های فوق به نسخه بتا MIUI 14 ممکن است باعث ناامیدی کاربران شده باشد اما باید بپذیریم که این رابط کاربری هنوز نیاز به بهبود دارد و کسانی که گوشی‌های فوق را دارند می‌توانند امیدوار باشند که نسخه پایدار آپدیت MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ هرچه زودتر دریافت می‌کنند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.