مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز ۱۰ را متوقف می کند - تکفارس 
مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز ۱۰ را متوقف می کند - تکفارس 

مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز ۱۰ را متوقف می کند

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۱ - 22:50
ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

در حالیکه بیش از یک سال از زمان عرضه ویندوز ۱۱ می‌گذرد، اما اکثر کاربران از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و له همین خاطر مایکروسافت قصد دارد کاربران را مجبور به استفاده از ویندوز ۱۱ بکند. 

این شرکت اعلام کرده است که از آخر ماه ژانویه، عرضه لایسنس ویندوز ۱۰ را متو‌قف خواهد کرد. این اتفاق برای هر سه نسخه ویندوز ۱۰ هوم، پرو و ورک‌استیشن خواهد افتاد. بنابراین کاربران تا تاربخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ فرصت دارند که سیستم عامل ویندوز ۱۰ را از طریق وب‌سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنند. البته این سیستم‌عامل تا سال ۲۰۲۵ همچنان آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

لذا کسانی که به‌دنبال دانلود نسخه رسمی ویندوز ۱۰ از طریق وب‌سایت مایکروسافت هستند، می‌توانند تا دو هفته آینده با پرداخت مبالغ ۱۳۹، ۱۹۹ و ۳۰۹ دلار نسخه‌های هوم، پرو و ورک‌استیشن آن‌ را دانلود کنند. البته تاریخ فوق‌الذکر صرفا برای مشتریان خانگی است و شرکت‌های شخص‌ثالث احتمالا همچنان قادر به خرید لایسنس ویندوز ۱۰ خواهند بود. 

همانطور که گفته شد این اقدام مایکروسافت، در واقع برای مجبور کردن کاربران به استفاده از ویندوز ۱۱ است و ظاهرا هنوز عده زیادی از افراد ویندوز ۱۰ را ترجیح می‌دهند. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم بازخورد این تصمیم مایکروسافت در بین کاربران چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید