۷ چیز که باید همراه با لپ تاپ ویندوزی جدید تهیه کنید - تکفارس 
۷ چیز که باید همراه با لپ تاپ ویندوزی جدید تهیه کنید - تکفارس 

۷ چیز که باید همراه با لپ تاپ ویندوزی جدید تهیه کنید

مهدی ملکی
۲۷ تیر ۱۴۰۱ - 11:36
۷ لوازم جانبی ضروری برای لپ تاپ

بعد از خرید لپ تاپ جدید باید برخی آیتم‌های جانبی هم برای استفاده بهتر از آن تهیه کنید. برخی از این آیتم‌ها برای افزایش عمر لپ تاپ شما کارآمد هستند و بقیه اجازه می‌دهند که با راندمان بالاتری کار کند.

اگر همین حالا صاحب یکی لپ تاپ ویندوزی هستید یا برنامه دارید که به زودی یکی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم پست پیش‌رو را درباره لوازم جانبی متفاوتی که باید برای آن بخرید، مطالعه نمایید.

۱. یک درایو اکسترنال

۷ لوازم جانبی ضروری برای لپ تاپ

یک هارد درایو اکسترنال سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود زیرا حتی در صورتی که لپ تاپ شما حافظه زیادی هم داشته باشد، استفاده‌های زیادی در موارد دیگر دارد.

در این‌جا به دو مزیت تهیه یک درایو اکسترنال اشاره می‌کنیم؛ نخست، درایو اکسترنال بار تحمیل شده بر لپ تاپ شما را کاهش می‌دهد. دوم این که یک درایو اکسترنال در صورت آلوده شدن فضای داخلی لپ تاپ به ویروس، داده‌های شما را ایمن نگه می‌دارد.

فراتر از این، درایوهای اکسترنال قابلیت حمل بالایی دارند و شما بدون نیاز به جا به جایی یک دستگاه مانند لپ تاپ، می‌توانید اطلاعات خود را همراه داشته باشید. از آن‌جایی که این درایوها قیمت بالایی ندارند، تهیه آن‌ها چندان سخت نیست.

۲. کول‌پد

لپ تاپ‌های ویندوزی عموماً بیش از دستگاه‌های مک یا لینوکس حرارت تولید می‌کنند، مخصوصاً زمانی که مشغول اجرای تسک‌های سنگین یا بازی هستند. همان‌طور که می‌دانید، حرارت سمی است که آهسته روی عملکرد لپ تاپ شما تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد.

به همین خاطر شما باید حتماً خرید یک کول‌پد برای کاهش حرارت لپ تاپ را در نظر بگیرید. در مجموع کول‌پدها جریان هوا را افزایش می‌دهند اما این افزایش جریان به مکان قرارگیری خروجی گرمای دستگاه شما بستگی دارد. بنابراین حتماً در خرید کول‌پد، محصولی را انتخاب کنید که با لپ تاپ شما سازگاری داشته باشد.

۳. هاب USB

اگرچه اکثر لپ تاپ‌های ویندوزی با تعداد زیادی درگاه USB و ورودی راهی بازار می‌شوند اما حتی این تنوع و تعداد بالا هم برای برخی از کاربرانی که از لوازم جانبی زیادی استفاده می‌کنند، کافی نیست. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، به یک هاب USB نیاز پیدا خواهید کرد.

یک هاب USB با اتصال به یک درگاه USB، چندین درگاه دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از یک هاب به طرز موثری تعداد درگاه‌های لپ تاپ شما را افزایش داده و اجازه می‌دهد که لوازم جانبی مورد نظر خود را به طور هم‌زمان متصل کنید.

جدای از اضافه شدن درگاه‌های جدید یک هاب USB به شما کمک می‌کند که چندین دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ کرده و حجم عظیمی از اطلاعات را یکباره بین دستگاه‌های مختلف مبادله کنید.

۴. وب‌کم HD اکسترنال

۷ لوازم جانبی ضروری برای لپ تاپ

با افزایش فرهنگ دورکاری و رواج جلسات آنلاین، اکنون یک وب‌کم اکسترنال ضروری‌تر از هر چیز دیگری است. وب‌کم‌های اکسترنال ویژگی‌های پیشرفته بیشتری را در مقایسه با وب‌کم‌های تعبیه شده در اختیار کاربر قرار می‌دهند؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به میدان دید عمیق‌تر، کیفیت نمایش بالا‌تر و امکان کار در محیط با شرایط نور کم اشاره کنیم.

همین ویژگی‌ها کافی هستند تا وب‌کم اکسترنال وارد لیست خرید شما شود. اگر قصد دارید لپ تاپی جدید برای دور کاری یا استریم بازی‌های ویدیویی تهیه کنید، یک وب‌کم مجزا شدیداً توصیه می‌شود.

۵. لوازم جلوگیری از آسیب فیزیکی

تا زمانی که شما تنها از لپ تاپ خود برای کارهای داخل خانه استفاده می‌کنید، نیاز به هیچ لوازم جانبی محافظتی ندارید. با این حال اگر قرار است لپ تاپ خود را برای کارهای روزانه از خانه یا دفتر کار خارج کنید یا حتی زیاد سفر می‌روید، استفاده از لوازم جانبی برای جلوگیری از آسیب فیزیکی ضروری است.

سرمایه‌گذاری روی چنین لوازمی مثل محافظ صفحه نمایش و محافظ سطح برای پشت و صفحه کلید لپ تاپ، به شما اطمینان می‌دهد که قرار نیست به این سادگی‌‌ها، خسارتی بر شما وارد شود. مهم نیست که قیمت نهایی این لوازم چه قدر است؛ مهم این است که آسیب‌های احتمالی چه هزینه‌ای روی دست شما خواهند گذاشت.

همچنین اگر می‌توانید خود را قانع به خرید یک کیف ضد سرقت کنید، ما آن را هم پیشنهاد می‌کنیم؛ در واقع چنین کیفی باید در اولویت باشد و احتمالاً از بزرگ‌ترین ضرر مالی جلوگیری خواهد کرد. با این حال شاید قیمت بالاتر آن، ارائه این پیشنهاد را سخت‌تر کند.

۶. موس و صفحه کلید

برای یک تجربه خوشایند تایپ، یک صفحه کلید اکسترنال ضروری است. به همین شکل اگر قصد دارید روی لپ تاپ خود بازی کنید نمی‌توانید بدون یک موس با کیفیت راه به جایی ببرید. پد میز هم از خط افتادن و ایجاد خش روی میز شما جلوگیری می‌کند.

اگر مشغول کارهای اداری و یا مطالعه روی لپ تاپ خود هستید، احتمالاً به این تجهیزات نیاز پیدا نخواهید کرد. با این حال این تجهیزات برای سلامت جسمی شما مهم هستند، به ویژه اگر چندین ساعت متوالی پشت لپ تاپ می‌نشینید.

۷. لوازم پاکیزه‌سازی

با پاک کردن متوالی لپ تاپ خود از خاک گرفتگی آن و قطعاتش جلوگیری می‌کنید. این موضوع افزون بر جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیر، کارایی دستگاه شما را هم بالا می‌إرد.

پارچه‌های میکروفیبر و اسپری‌های تمیز کننده مواردی هستند که باید به تهیه و استفاده از آن‌ها مبادرت بورزید. حین خرید این وسایل مطمئن شوید آن‌ها حاوی مواد شیمیایی مضر برای دستگاه شما نباشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید