مایکروسافت یک قابلیت جذاب برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت یک قابلیت جذاب برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت یک قابلیت جذاب برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت یک قابلیت جذاب برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد

افشین نوری
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - 15:54
ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

مایکروسافت امروز قابلیت جذاب Desktop Spotlight را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. این قابلیت در آپدیت KB5034843 با شماره بیلد ۱۹۰۴۵.۴۱۱۶ برای کانال توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

با این قابلیت کاربران می‌توانند والپیپر صفحه‌ قفل ویندوز خود را به‌طور خودکار هر روز با تصاویر جدید به‌روزرسانی کنند.

این قابلیت که تاکنون فقط در ویندوز ۱۱ قابل دسترس بود اکنون برای ویندوز ۱۰ را نیز ارائه شده است که می‌توان آن را از بخش Personalization در تنظیمات ویندوز و انتخاب گزینه‌ Spotlight Collection فعال کرد.

مایکروسافت همچنین در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ مشکل تاخیر در جلسات دسکتاپ مجازی آژور، مشکل احراز هویت ویندوز هلو، مشکل رابط کاربری در مایکروسافت اج و برخی باگ‌های دیگر را برطرف کرده است.

مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه بسته کرده است که می‌تواند به معنای پایان دوران ویندوز ۱۰ موبایل و نسل کلاسیک ویندوزفون باشد. لومیا ۹۵۰ اولین گوشی بود که در سال ۲۰۱۵ از ویندوز ۱۰ استفاده کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، صفحه اصلی فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس نیست و صفحات مربوط به دانلود و به روزرسانی اپلیکیشن‌ها باز نمی‌شوند. صفحه توضیحات اپلیکیشن‌ها نیز به‌سختی باز می‌شود. مایکروسافت دسامبر سال ۲۰۱۹ به پشتیبانی از همه دستگاه‌های ویندوز ۱۰ موبایل پایان داده بود که شبیه به تعطیل کردن فروشگاه ویندوز فون ۸.۱ در همان موقع بود.

یکی از قابلیت‌های مهم ویندوز ۱۰ موبایل، امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ها بود که به کاربران اجازه می‌داد تا اپلیکیشن‌ها را خارج از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند. خبر خوب اینکه برخی از کاربران گزارش داده‌اند که فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل با نصب آخرین بسته آفلاین آن، می تواند عملکردهای عادی خود را از سر بگیزد و شاید از این طریق بتوان به خدمات فروشگاه دسترسی داشت.

مایکروسافت اخیرا تمرکز خود را از پلتفرم‌های تلفن همراه به سمت هوش مصنوعی و رایانه‌های شخصی تغییر داده است. این شرکت به‌طور جدی در حال توسعه ویندوز ۱۲ است و ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به‌تازگی اذغان کرده بود که توقف ویندوزفون یک اشتباه بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید