آمازون ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند‌ - تکفارس 
آمازون ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند‌ - تکفارس 
آمازون ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند‌ - تکفارس 

آمازون ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند‌

افشین نوری
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 15:12
آمازون

آمازون ظاهرا قصد دارد ۱۸,۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج کند‌. این بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ این شرکت خواهد بود و دلایلی متعددی برای آن ذکر شده است که مهمترین آن بحران اقتصاد جهانی است. 

قبلا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اخراج ۱۰۰۰۰ نفر از کارکنان آمازون وجود داشت اما حالا می‌بینیم که این گزارش‌ها واقعیت داشته است و به‌زودی بسیاری از نیروهای این شرکت کار خود را از دست خواهند داد. 

به نظر می‌رسد با توجه شرایط نامطمئن اقتصاد جهانی، آمازون قصد دارد هزینه‌های خود را به میزان قابل‌‌توجهی کاهش دهد تا دچار ضرر و زیان نشود. اندی جسی (Andy Jassy)، مدیر عامل آمازون، اخیرا اعلام کرده بود که بخش دیگری از کارکنان این شرکت در سال ۲۰۲۳ از کار برکنار خواهند شد. 

اخراج ۱۸۰۰۰ نیرو به معنای تعدیل حدود ۵ درصد از کل کارگران شاغل در آمازون خواهد بود. اگر این اتفاق رخ بدهد ما شاهد بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ آمازون خواهیم بود. تاکنون شرکت‌های دیگری مثل متا و توییتر نیز دست به تعدیل نیروی گسترده‌ای زده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده است. 

در دو سال گذشته، شیوع کرونا باعث رونق گرفتن کسب و کار آمازون شد، اما حالا با فروکش کردن این بیماری شاهد افزایش خریدهای حضوری توسط مشتریان هستیم و این موضوع به ضرر آمازون تمام شده است. 

در هر حال باید منتظر بمایم و ببینیم‌ که آمازون چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید