توییتر تحت مدیریت ماسک از امنیت کمتری برخوردار است - تکفارس 
توییتر تحت مدیریت ماسک از امنیت کمتری برخوردار است - تکفارس 

توییتر تحت مدیریت ماسک از امنیت کمتری برخوردار است

مهدی حلوائی
۹ آذر ۱۴۰۱ - 11:29
توییتر

یول راث (Yoel Roth)، رئیس سابق بخش نظارت بر محتوای توییتر، در اولین مصاحبه‌ی خود پس از جدایی ناگهانی از این شرکت اعلام کرد که توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک از امنیت کمتری برخوردار است.

مطالب مرتبط:

بدون شک سخنان یول راث در خصوص امنیت توییتر اهمیت بالایی دارد چرا که او تنها شخصی در بین مدیران این شرکت بود که پس از تصاحب آن توسط ماسک به طور عمومی در خصوص مشکلاتی مانند افزایش پیام‌های نژادپرستانه در آن صحبت می‌کرد. ایلان ماسک نیز سعی داشت تا با استفاده از توصیه‌های او از حملات نژادپرستانه در توییتر جلوگیری کند.

ایلان ماسک توییتر

یول راث در ابتدا قصد استعفا و خروج از توییتر را نداشت چرا که ماسک پیش از تصاحب این شرکت اعلام کرده بود که گروهی را برای نظارت بر محتواها پیش از اتخاذ تصمیمات مهم در این خصوص تشکیل خواهد داد اما مدیر عامل تسلا پس از خریداری توییتر خلاف این موضوع عمل و در مورد تصمیمات یادشده به نظر خود اتکا کرد.

راث همچنین اعلام کرد که پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید اشتراک بلو نسبت به احتمال شکست آن به ماسک هشدار داده اما مدیر عامل توییتر به هشدارهای او توجهی نکرده است. همین موضوع در نهایت منجر به افزایش چشمگیر حساب‌های جعلی در این پلتفرم شد.

هرچند که راث برخلاف بسیاری از کارکنان قبلی توییتر معتقد است اخراج گسترده‌ی نیروهای این شرکت منجر به ورشکستگی آن نخواهد شد اما با این وجود او از کاربران خواسته تا از عملکرد درست قابلیت‌های امنیتی مهم این پلتفرم، مانند بلاک کردن یا توییت‌های محافظت‌شده، اطمینان پیدا کنند. راث همچنین بر این باور است که توییتر برای جایگزینی تیم نظارت بر محتوای خود از فناوری یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.