گزارش: عملکرد تراشه A16 اپل از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهتر است - تکفارس 
گزارش: عملکرد تراشه A16 اپل از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهتر است - تکفارس 

گزارش: عملکرد تراشه A16 اپل از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهتر است

مهدی حلوائی
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 11:46
اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام چند روز پیش از تراشه‌ی پرچمدار نسل جدید خود رونمایی کرد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرتمندترین تراشه‌ی شرکت کوالکام تا به امروز بوده اما ظاهراً این تراشه نیز از نظر عملکرد، توان رقابت با پردازنده‌ی A16 اپل را ندارد.

مطالب مرتبط:

تراشه‌‍‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امروز در آزمایش‌های بنچمارک گیک بنچ موفق به دریافت نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۴۸۳ و چندهسته‌ای ۴۷۰۹ شد که عملکرد ضعیف‌تر آن در مقایسه با تراشه‌ی A16 را نشان می‌دهد. پرچمدار اپل در بخش‌های مشابه همین بنچمارک به‌ترتیب نمرات ۱۸۷۴ و ۵۳۷۲ را کسب کرده بود.

تراشه A16

با توجه به آمار منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های شرکت اپل کماکان از همتای اندرویدی خود جلوتر هستند. در واقع حتی تراشه‌ی نسل قبلی A15 نیز با دریافت نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۷۰۹ از این نظر عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ داشته است. این در حالی است که کوالکام ادعا می‌‌کند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تحولی را در بازار گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ ایجاد خواهد کرد.

کوالکام همچنین اعلام کرده که پرچمدار جدید آن در بخش پردازش یکپارچه و هوش مصنوعی، عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد و از این رو می‌توان گفت که تمرکز این تراشه تنها بر ارائه‌ی قدرت خام نبوده است. توجه داشته باشید که نتایج بنچمارک‌ها همیشه عملکرد واقعی تراشه‌ها را نشان نمی‌دهند اما با این وجود می‌توان ادعا کرد که تراشه‌های اپل توانسته‌اند تا در بازار گوشی‌های هوشمند فاصله‌ی زیادی را با سایر رقبا ایجاد کنند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید