عملکرد گرافیکی گلکسی S23 اولترا ۵۶ درصد سریع تر از گلکسی S22 اولترا خواهد بود - تکفارس 
عملکرد گرافیکی گلکسی S23 اولترا ۵۶ درصد سریع تر از گلکسی S22 اولترا خواهد بود - تکفارس 

عملکرد گرافیکی گلکسی S23 اولترا ۵۶ درصد سریع تر از گلکسی S22 اولترا خواهد بود

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۱ - 19:35
سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سامسونگ قرار است سری گلکسی S23 را به‌زودی معرفی کند و ظاهرا هر سه مدل این سری از جمله مدل اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با واحد گرافیکی Adreno 740 استفاده خواهند کرد. این پردازنده گرافیکی توانسته در بنچمارک Vulkan پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در گوشی گلکسی S22 اولترا استفاده شده بود شکست دهد‌. 

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یک تراشه پرچمدار است که توسط TSMC ساخته شده است و قرار است رقیت تراشه A16 اپل در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو باشد. حالا واحد گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با نام Adreno 740 توانسته پنج رکورد را در بنچمارک Vulkan گیک بنچ بشکند و امتیاز عالی ۱۰,۷۴۴ را کسب کند. میانگین امتیاز این تراشه ۹,۸۴۴ شده است. این در حالیست که پردازنده گرافیکی Adreno 730 در داخل گوشی گلکسی S22 اولترا امتیاز میانگین ۶,۲۳۳ را کسب کرده است. این نشان می‌دهد که گلکسی S23 اولترا تا چه اندازه در بخش گرافیکی قدرتمندتر از مدل سال گذشته خواهد بود.  

عملکرد گرافیکی گلکسی S23 اولترا ۵۶ درصد سریع تر از گلکسی S22 اولترا خواهد بود - تکفارس 

نکته جالب اینکه سال گذشته گلکسی S22 اولترا در یک نسخه با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ نیز هرضه شد که این تراشه از واحد گرافیکی Xclipse 920 سامسونگ بهره می‌برد. امتیاز این پردازنده گرافیکی در Vulkan گیک بنچ برابر با ۸,۴۱۸ شده است‌.

در هرحال، ما در اینجا رقابت گلکسی S23 اولترا با پردازنده گرافیکی Adreno 740 را در برابر گلکسی S22 اولترا با واحد گرافیکی Adreno 730 داریم. در مقام مقایسه، اختلاف سرعت عملکرد این دو پردازنده ۵۷،۹۳ درصد است که واقعا در نوع خود جالب است. بد نیست بدانید که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با استفاده از فناوری ۴ نانومتری N4 شرکت TSMC ساخته شده اما  اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با استفاده از فناوری ۴ نانومتری همان شرکت اما با لیتوگرافی ۴LPE تولید شده است. 

در هر حال، سامسونگ امسال هیچ نسخه اگزینوسی برای سری گلکسی S23 معرفی نخواهد کرد و باید ببینیم که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در داخل مدل‌های این سری چگونه خواهد بود.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید