اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در برابر A16 اپل؛ کدامیک قوی تر است؟ - تکفارس 
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در برابر A16 اپل؛ کدامیک قوی تر است؟ - تکفارس 

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در برابر A16 اپل؛ کدامیک قوی تر است؟

افشین نوری
۱ دی ۱۴۰۱ - 19:48
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در برابر A16 اپل؛ کدامیک قوی تر است؟ - تکفارس 

کوالکام اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد و گوشی ویوو X90 پرو پلاس اولین گوشی مجهز به آن بود که معرفی شد. حالا نتایج بنچمارک آن منتشر شده است که نشان می‌دهد این تراشه از نظر عملکرد گیمینگ بسیار بهتر از تراشه A16 بایونیک اپل است. این تراشه همچنین بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اگزینوس ۲۲۰۰ عمل کرده است. 

یک یوتیوبر معروف به نام Golden Reviewer تصویری از دو گوشی ویوو X90 پرو پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر کرده است که اولی در سمت راست و دومی در سمت چپ قرار دارند. همانطور که در تصویر می‌بینید هر دو گوشی فوق، بنچمارک Wild Life Extreme Stress Test را اجرا کرده‌اند و مدت‌زمان این تست ۲۰ دقیقه بوده که یکی از دشوارترین تست‌های ۳DMark است. ‌

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در برابر A16 اپل؛ کدامیک قوی تر است؟ - تکفارس 

نتایج این بنچمارک نشان می‌دهد که در بهترین لوپ، امتیاز ویوو X90 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برابر با ۳۷۵۷ شده در حالیکه امتیاز آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه A16 برابر با ۳۳۵۴ شده است. حتی امتیاز بدترین لوپ ویوو X90 پرو پلاس بالاتر از امتیاز  بهترین لوپ آیفون ۱۴ پرو مکس شده است. ضمن اینکه پایداری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در این تست‌ها بسیار بهتر از تراشه A16 بوده است (۹۰.۲ درصد در برابر ۷۰ درصد). این نتایج نشان می‌دهد که تراشه کوالکام بسیار قدرتمندتر از تراشه اپل است. 

از طرفی، یک افشاگر به نام آیس یونیورس گفته است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۸ تا ۹ برابر انرژی کمتری نسبت به مدل قبلی خود مصرف می‌کند تا به یک سطح عملکرد یکسان برسد. به گفته این افشاگر، تراشه کوالکام طبق نتایج گیک بنچ ۵ حدود ۲۵ درصد در عملکرد تک‌هسته‌ای و ۴۶ درصد در عملکرد چندهسته‌ای سریع‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ بوده است. به عبارتی، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تقریبا ۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت تراشه سامسونگ داشته است.

به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفته است که سری گلکسی S23 خود را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی کند. حالا باید ببینیم گوشی‌های این سری بعد از معرفی چه عملکردی در دنیای واقعی خواهند داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.