دایمنسیتی ۹۲۰۰ توانست تراشه A16 اپل را در بنچمارک های مختلف شکست دهد - تکفارس 
دایمنسیتی ۹۲۰۰ توانست تراشه A16 اپل را در بنچمارک های مختلف شکست دهد - تکفارس 

دایمنسیتی ۹۲۰۰ توانست تراشه A16 اپل را در بنچمارک های مختلف شکست دهد

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 17:12
دایمنسیتی 9200

مدیاتک اخیرا تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ را به عنوان یک پردازنده پرچمدار برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد و حالا این تراشه توانسته A16 بایونیک اپل را در بنچمارک‌ها شکست بدهد. 

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ ماه گذشته برای اولین بار روی گوشی ویوو X90 ارایه شد و صحبت‌های زیادی درباره عملکرد واقعی آن وجود داشت. خالا بنچمارک ۳DMark اقدام به بررسی این تراشه کرده است و نتایج آن را با A16 بایونیک اپل مقایسه کرده است.  

دایمنسیتی ۹۲۰۰ در بخش گرافیکی مجهز به پردارنده Immortalis-G715  است که در تست‌های ۳DMark WildLife Extreme  عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. امتیاز این تراشه ۳۶۲۷ شده و میانگین مصرف انرژی آن ۸.۲ وات بوده است. این در حالیست که امتیاز A16 بایونیک ۳۳۵۹ و انرژی مصرفی آن ۷.۶ وات شده است.

این نتایج نشان می‌دهند که واحد گرافیکی دایمنسیتی ۹۲۰۰ حدود ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به A16 داشته است و در مقایسه با دایمنسیتی ۹۰۰۰ نیز حدود ۵۰ درصد سریع‌تر بوده است. 

لازم به ذکر است که در بنچمارک GFXBench نیز دایمنسیتی ۹۲۰۰ توانسته در تست‌های ۱۰۸۰Pو ۱۴۴۰ Vulkan تراشه A16 را شکست دهد. نکته جالب اینکه اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز توانسته بود عملکرد بهتری نسبت به A16 در بنچمارک‌های مختلف داشته باشد. 

در هر حال به نظر می‌رسد که تراشه A16 در بخش گرافیکی عملکرد پایین‌تری نسبت به جدیدترین تراشه‌های مدیاتک و کوالکام دارد.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.