تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک معرفی شد - تکفارس 
تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک معرفی شد - تکفارس 

تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک معرفی شد

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 15:07
دایمنسیتی ۹۲۰۰

مدیاتک سرانجام تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ را معرفی کرد. در این تراشه برای اولین بار از هسته Cortex-X3 آرم استفاده شده است. 

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ به‌عنوان جدیدترین پردازنده ۵G مدیاتک، با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است و عملکرد بهتری نسبت به دایمنسیتی ۹۰۰۰ خواهد داشت. همانطور که گفته شد در این تراشه برای اولین بار از هسته Cortex-X3 شرکت آرم و همچنین واحد گرافیکی Immortalis-G715 آرم استفاده شده است و قابلیت‌های آن شامل پشتیبانی از فناوری ری‌تریسینگ و اتصال Wi-Fi 7 Ready  می‌شوند. 

به‌گفته مدیاتک، این تراشه استفاده از فناوری N4P شرت TSMC و معماری نسل دوم Armv9 آرم ساخته شده است و از حافظه رم LPDDR5X با سرعت حداکثر ۸۵۳۳Mbps پشتیبانی می‌کند. این پردازنده دارای  یک هسته Cortex-X3 لا سرعت ۳.۹۵ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A715 با سرعت ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. 

دایمنسیتی ۹۲۰۰ در مقایسه با دایمنسیتی ۹۰۰۰  حدود ۱۲ درصد عملکرد سریع‌تری در تست تک هسته‌ای و ۱۰ درصد عملکرد سریع‌تری در تست چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ داشته است و همچنین ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به آن خواهد داشت. عملکرد گرافیکی این تراشه نیز حدود ۳۲ درصد بهتر از مدل قبلی‌اش خواهد بود. 

همچنین امتیاز کلی این تراشه در بنچمارک انتوتو v9 برابر با ۱,۲۶۰,۰۰۰ شده است که بسیار بالاتر از امتیاز همه تراشه‌های پرچمدار بازار است‌. مدیاتک گفته است این تراشه در اواخر ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد، اما صحبتی درباره اولین‌ گوشی مجهز به آن نکرد.

منبع: Notebookchec

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.